Anonym skriver:
Diskuterer med min kæreste. Han har været gift inden han mødte mig og jeg er flyttet ind hos ham hvilket har resulteret i at han havde et hjem i forvejen eller hva man ska sige. Det vil så sige at vi bruger mange af hans ting fordi jeg ik havde så meget.
Men fx kopper, glas og bestik og lysestager osv er gamle bryllupsgaver eller ting som ham og xkonen havde sammen.
JEG mener ik det hører til i VORES hjem og VORES liv hvor imod han mener at man ik ska smide noget brugbart ud. Og han griner af mig når jeg siger det da ik er fedt for mig at ha en masse som ham har haft med hende.
Hvad syns I??
jeg tænker det er bare ting??
Men det er ting der HAR betydet noget for din kæreste og måske stadig har en betydning, og det synes jeg faktisk du skal respektere.. Da jeg flyttede sammen med min eks i HANS hus, måtte jeg også acceptere at der altså var nogle ting tilbage fra dengang han var gift med sin ekskone..
Jeg kunne aldrig drømme om at bede nogen smide noget ud som de har fået tidligere, heller ikke selvom det er noget de har haft med en anden kæreste.. Jeg smider altså heller ikke ting ud der minder mig om mine ekser, og i mine gemmere har jeg stadig feriebilleder fra den bedste ferie nogensinde med en veninde og en ekskæreste..
bare fordi man finder nye kærester og flytter sammen med, så har man stadig en fortid, og den fortid er en del af hvad man er idag, og det kan man ikke bare bede et andet menneske om at smide væk..
Anmeld