Vil I ha mandens xkones ting hos jer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.271 visninger
68 svar
0 synes godt om
3. marts 2012

Anonym trådstarter

Diskuterer med min kæreste. Han har været gift inden han mødte mig og jeg er flyttet ind hos ham hvilket har resulteret i at han havde et hjem i forvejen eller hva man ska sige. Det vil så sige at vi bruger mange af hans ting fordi jeg ik havde så meget. 

Men fx kopper, glas og bestik og lysestager osv er gamle bryllupsgaver eller ting som ham og xkonen havde sammen. 

JEG mener ik det hører til i VORES hjem og VORES liv hvor imod han mener at man ik ska smide noget brugbart ud. Og han griner af mig når jeg siger det da ik er fedt for mig at ha en masse som ham har haft med hende. 

Hvad syns I??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2012

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Diskuterer med min kæreste. Han har været gift inden han mødte mig og jeg er flyttet ind hos ham hvilket har resulteret i at han havde et hjem i forvejen eller hva man ska sige. Det vil så sige at vi bruger mange af hans ting fordi jeg ik havde så meget. 

Men fx kopper, glas og bestik og lysestager osv er gamle bryllupsgaver eller ting som ham og xkonen havde sammen. 

JEG mener ik det hører til i VORES hjem og VORES liv hvor imod han mener at man ik ska smide noget brugbart ud. Og han griner af mig når jeg siger det da ik er fedt for mig at ha en masse som ham har haft med hende. 

Hvad syns I??

Jeg ville nok langsomt og sikkert skifte de mest irriterende ting ud....

Gad sguda ikke ha gamle bryllupsgaverne stående i mit hjem....medmindre de var fra MIT bryllup.

Anmeld

3. marts 2012

come2

Anonym skriver:

Hvad syns I??

Jeg ville være fuldstændig ligeglad. Det er jo et overstået kapitel mellem dem, så tingege burde jo ikke have samme betydning mere.

Jeg synes du er strid at du forlanger dem ude af huset.

Anmeld

3. marts 2012

MortilCilas

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Gad sguda ikke ha gamle bryllupsgaverne stående i mit hjem....medmindre de var fra MIT bryllup.

Anmeld

3. marts 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Hvad syns I??

jeg tænker det er bare ting??

Men det er ting der HAR betydet noget for din kæreste og måske stadig har en betydning, og det synes jeg faktisk du skal respektere.. Da jeg flyttede sammen med min eks i HANS hus, måtte jeg også acceptere at der altså var nogle ting tilbage fra dengang han var gift med sin ekskone..
Jeg kunne aldrig drømme om at bede nogen smide noget ud som de har fået tidligere, heller ikke selvom det er noget de har haft med en anden kæreste.. Jeg smider altså heller ikke ting ud der minder mig om mine ekser, og i mine gemmere har jeg stadig feriebilleder fra den bedste ferie nogensinde med en veninde og en ekskæreste..

bare fordi man finder nye kærester og flytter sammen med, så har man stadig en fortid, og den fortid er en del af hvad man er idag, og det kan man ikke bare bede et andet menneske om at smide væk..

Anmeld

3. marts 2012

Muffin_girl

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Enig.. Så ville jeg nok sælge mange af tingene Så er det jo nyttigt .. 

Anmeld

3. marts 2012

bøgelund

det kan nu ikke sætte mit pis i kog.. min kæreste har os en eks kone, og jeg spiser dagligt af deres bryllupsgave.. (bestik)..

det er jeg ligeglad med.. 

jeg er bare så heldig, at han er min nu.. 

Anmeld

3. marts 2012

mpr

Anonym skriver:

Hvad syns I??

Alt han har fået imens de var sammen, andet end hans tøj fra da han var sammen med sin eks skal ud.. Nu har min ikke særlig meget han har faktisk kun en stol og den får hun også tilbage så snart vi flytter sammen. Men det er nu mere fordi hun har sagt direkte at vi ikke må smide den ud for det var jo en de fik af hendes forældre.. Alias hun ligger følelser i den stol.. Alias den skal ud.. Der skal ikke være noget i mit hjem som hun ligger følelser i, færdig, punktum slut Og jeg går mest ind for at vi køber nogle fælles ting, fx den seng jeg har den ryger også ud så snart vi flytter sammen fordi det var en jeg havde med min eks og så har min kæreste købt en ny som vi får op i stedet

Anmeld

3. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Det ville jeg ikke se som et problem. Jeg havde også ting med ind i mit andet ægteskab, som jeg fik i gave af min eks og i bryllupsgave til mit første bryllup. skulle man så også, når man finder en ny mand, skille sig af med de smykker, ens eks havde givet en?

Anmeld

3. marts 2012

Anonym trådstarter

Hvorfor ha en masse i ens hjem der minder en om xen??? Fair nok med billeder men hænger sgu da heller ik billeder op af min x :-)

Og hvem dælen gider fx ligge i en seng hvor de har ligget sammen? Ikke mig hvert fald. Det er helt sikkert 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.