Hvad gør I/gør I ikke under graviditet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2012

Guldimaven

Anonym skriver:

Jeg spiser faktisk også som jeg nu har lyst til... Tænker ikke så meget over maden. Kun lige rødt kød, det bliver gennemstegt nu selvom jeg elsker det rødt...  Lever rører jeg aldrig, men elverpostej ryger altså ned.. men er nok også begrænset hvor meget lever der er i hehe...

Ja lige præcis. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

Anonym trådstarter

Francisca skriver:

Jeg syntes man skal gøre hvad man føler for men med måde.

Jeg ryger ikke og har aldrig gjort det.

Jeg drikker heller ikke og før min graviditet var det sjældent det skete.

Jeg farver heller ikke hår men dette gør jeg kun pga jeg allerede før jeg blev gravid var igang med at lade min egen hårfarve komme tilbage.

Alt det med at man ikke kan gå med makeup og bruge cremer med parfume i og vaske sit tøj i normalt vaskepulver syntes jeg sku er noget vås.

Arbejder selv som frisør og det er aldrig dokumenteret at det er skadeligt eller at børn af frisøre er født med misdanelser eller allergi osv osv.

Hvis man skal være så hysterisk med hvad man gør når man er gravid så kunne man jo intet gøre. Alle os som arbejder som frisøre eller kosmetikere eller i matas eller andre stederkan jo ikke bare sige op eller sygemelde os pga ''skadelige kemikaliker'', hvis det virkelig var skadeligt så ville vi nok ikke få lov at arbejde med det når vi var gravide.

Man kan jo ikke engang købe noget tøj i en normal forretning for det indeholder jo os farvestoffer og parfume som sidder på kroppen hele dagen, hvis vi skal se på det på den måde.

Så de ting der er logiske syntes jeg man skal holde sig fra.

Såsom rygning og alkohol da dette altid har været usundt og skadeligt for kroppen.

Alt andet er hysteri i mine øjne.

Ja der er nok noget om det du siger... HVad med malere? de arbejder vel også under graviditet, selvom maling kan være skkdeligt ifølge sundhedsstyrelsen...

Anmeld

26. februar 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Det er muligt. Jeg ved heller ikke, om jeg kommer til at tage noget. Jeg kan bare ikke sige med 100% sikkerhed, at jeg ikke i løbet af de næste 8 måneder på et tidspunkt vil få så ondt, at jeg tager en enkelt pille.

Jeg bruger også både makeup, hårprodukter og creme, som jeg plejer.

Jeg har en taget én paracetamol 2 eller 3 gange i løbet af min graviditet... Nogle gange bliver smerterne så slemme at man bare ikke kan være til jo... Og paracetamol må man gerne tage med måde selvfølgelig... men jeg prøver virkelig at undgå det... Tager ikke noget andet medicin...

Anmeld

26. februar 2012

crille

Jeg bakker klart op om alle dem der holder sine retningsinjer inden for egen banehalvdel.. Det uanset om man tager mange eller få hensyn. Hver gravid må mærke efter og følge de anvisninger der givet vis må komme i forløbet fra de professionelle.

Selv tror jeg på at det største ansvar jeg har over for min spirende baby er at jeg har det så godt som muligt. At jeg er glad og tænker positivt. Selv har jeg lidt meget af kvalme og derfor har menuen ikke altid stået som jeg godt ved er sundest for mig (og derved også lilleprutten). Jeg nyder min graviditet og indrømmer at glæden vokser som kvalmen og andre gener mindskes. 

Selv har jeg undladt at stå på ski i min skiferie, grundet kløe tager jeg hensyn i forhold til valg af cremer og vaskepulver. Makeup og parfume mindskes til minimum, men undlades ikke (parfume dog på tøjet og ikke huden) 

Ønsker alle en god graviditet

Anmeld

26. februar 2012

FruK

Anonym skriver:

Ja der er nok noget om det du siger... HVad med malere? de arbejder vel også under graviditet, selvom maling kan være skkdeligt ifølge sundhedsstyrelsen...

Der er jo forskel på maling. Da jeg var gravid sidst, var vi ved at sætte hus i stand. Og jeg har malet masser imens min søn lå i min mave. Dog kun med vandbaseret maling, som ikke er skadelig.

Mon ikke de undgår det, som kan være skadeligt?

Anmeld

26. februar 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Der er jo forskel på maling. Da jeg var gravid sidst, var vi ved at sætte hus i stand. Og jeg har malet masser imens min søn lå i min mave. Dog kun med vandbaseret maling, som ikke er skadelig.

Mon ikke de undgår det, som kan være skadeligt?

Der står bare i den der folder om kemikalier man får af læge/jordemoder at også vandbaseret maling er farligt...

Anmeld

26. februar 2012

FruK

Anonym skriver:

Der står bare i den der folder om kemikalier man får af læge/jordemoder at også vandbaseret maling er farligt...

Jeg kan ikke huske det 100% - det er næsten 10 år siden jeg var gravid sidst. Jeg mente bare, at det var vandbaseret. 

Men der står jo en kode på bøtten med maling, som indikerer, hvor "giftig" den er. Så det er vist bare at tjekke den.

Anmeld

26. februar 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Jeg kan ikke huske det 100% - det er næsten 10 år siden jeg var gravid sidst. Jeg mente bare, at det var vandbaseret. 

Men der står jo en kode på bøtten med maling, som indikerer, hvor "giftig" den er. Så det er vist bare at tjekke den.

Det har også altid været sådan at vandbaseret maling ikke var farligt, men det siger de så åbenbart nu at det er... Men ifølge sundhedsstyrelsen skulle vi jo nok leve i en plastikboble under hele graviditeten...

Anmeld

26. februar 2012

FruK

Anonym skriver:

Det har også altid været sådan at vandbaseret maling ikke var farligt, men det siger de så åbenbart nu at det er... Men ifølge sundhedsstyrelsen skulle vi jo nok leve i en plastikboble under hele graviditeten...

Ja, der er åbentbart meget, der er blevet giftigt siden sidst. Dengang synes jeg ellers godt, at man kunne leve rimeligt normalt, selvom man var gravid.

Anmeld

26. februar 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Ja, der er åbentbart meget, der er blevet giftigt siden sidst. Dengang synes jeg ellers godt, at man kunne leve rimeligt normalt, selvom man var gravid.

Kan man jo også nu.. er jo som mange siger nok en smagssag hvor meget man vil gøre ud af det.. Man kan jo ikke følge alle regler, så kan man jo dårligt leve altså...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.