Hvad gør I/gør I ikke under graviditet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2012

Anonym

Anonym skriver:

Ja der er jo tusind anbefalinger fra Sundhedstyrelsen om hvad man må og ikke må under graviditet, men er egentlig lidt nysgerrig efter hvad I "overholder" af regler og hvilke I ikke gør...

Mig selv:

Jeg burger ikke make up (kun til fest og særlige lejligheder)

Jeg farver ikke hår

Jeg burger ikke hår produkter (kun til fest og særlige lejligheder)

Jeg drikker ikke alkohol (smager heller ikke bare)

Jeg er ikke-ryger og holder mig så vidt det er muligt fra passiv rygning

Bruger sæbe uden parfume

MEN

Jeg bruger altså antideo på spraydåse med en lille smule parfume i, eller stinker jeg som en der har løbet et maraton.. Har forsøgt med roll-on uden parabener og parfumer, men de virker slet ikke....

Så jeg er rimelig påpasselig mht kemikalier m.m., men lige med antideo'en kan jeg altså ikke gøre så meget, da jeg jo ikke kan lugte som en gnu, når jeg er sammen med andre mennesker... Så håber bare at baby ikke tager skade..

Bruger også alm shampoo..

Hvad gør I andre? Bruger I produkter der frarådes eller holder I jer helt fra det?

Drikker ikke alcohol, eller ryger, undgår også passiv røg

bruger ikke parfume direkte på kroppen, og bruger parfume fri sæbe

bruger makeup da min hud er uren under graviditeten.

har ikke farvet hår, med undtagelse af jeg en gang hvor jeg fik farvet 4 striber kun i toppen.

spiser med omtanke, men undgår ikke noget desideret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

l.kjoeller

roenlund skriver:

Der er fordi de store rovfisk har et meget højt indhold af kviksølv, hvor de tun der bliver brugt til tun på dåse er meget små fisk og derfor har de ikke samme mængde kviksølv.

Mere hvis du nu var glad for tun så behøvede du ikke at holde dig helt fra det

Anmeld

26. februar 2012

Guldimaven

Jeg holder mig fra alkohol, og røg.. 

sprøjter deo og parfume på tøjet og ikke på huden..

Og så går jeg ikke med make up til hverdag, men til særlige lejligheder der bruger jeg make up!

Ellers lever jeg som jeg plejer. 

vasker hår i det shampoo jeg plejer, spiser slik og drikker sodavand.. Spiser grønsager og frugt og alt andet mad også. 

Dog ikke lever, men det ville jeg heller aldrig have spist normalt! 

Anmeld

26. februar 2012

FruK

Jeg ryger ikke og drikker ikke alkohol.

Tænker over at spise rimeligt sundt og ikke drikke en hel masse kaffe eller cola.

Undgår så vidt muligt smertestillende.

Hårfarve vil jeg nok også vente med.

Ellers gør jeg nogenlunde som jeg plejer, og vil også forsætte med spinning og styrketræning så længe som muligt.

Anmeld

26. februar 2012

L&V

Bruger aldrig ting med parabener eller parfume gravid eller ej

Skar voldsomt ned på alt koffein

Ku aldrig drømme om at farvehår eller drikke som gravid 

Og er mega anti ryger

Syntes man bør tage hensyn til de små pus i maven da der er nok astmatikere og allergikere i dk så hvis jeg kan være med til at hjælpe til at mit barn ikkr bliver det ja så prøver jeg da det

Anmeld

26. februar 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Jeg ryger ikke og drikker ikke alkohol.

Tænker over at spise rimeligt sundt og ikke drikke en hel masse kaffe eller cola.

Undgår så vidt muligt smertestillende.

Hårfarve vil jeg nok også vente med.

Ellers gør jeg nogenlunde som jeg plejer, og vil også forsætte med spinning og styrketræning så længe som muligt.

Undgår også så vidt muligt smertestillende, men det anser jeg også som lidt "farligere" en fx alm. shampoo og parfume og sådan...

Koffein drikker jeg også kun minimalt af, er kun hvis jeg er virkelig træt og skal holde mig vågen hele dagen, så tager jeg lige en enkelt kop, men aldrig mere end en om dagen...

Anmeld

26. februar 2012

Anonym trådstarter

Guldimaven skriver:

Jeg holder mig fra alkohol, og røg.. 

sprøjter deo og parfume på tøjet og ikke på huden..

Og så går jeg ikke med make up til hverdag, men til særlige lejligheder der bruger jeg make up!

Ellers lever jeg som jeg plejer. 

vasker hår i det shampoo jeg plejer, spiser slik og drikker sodavand.. Spiser grønsager og frugt og alt andet mad også. 

Dog ikke lever, men det ville jeg heller aldrig have spist normalt! 

Jeg spiser faktisk også som jeg nu har lyst til... Tænker ikke så meget over maden. Kun lige rødt kød, det bliver gennemstegt nu selvom jeg elsker det rødt...  Lever rører jeg aldrig, men elverpostej ryger altså ned.. men er nok også begrænset hvor meget lever der er i hehe...

Anmeld

26. februar 2012

Francisca

Jeg syntes man skal gøre hvad man føler for men med måde.

Jeg ryger ikke og har aldrig gjort det.

Jeg drikker heller ikke og før min graviditet var det sjældent det skete.

Jeg farver heller ikke hår men dette gør jeg kun pga jeg allerede før jeg blev gravid var igang med at lade min egen hårfarve komme tilbage.

Alt det med at man ikke kan gå med makeup og bruge cremer med parfume i og vaske sit tøj i normalt vaskepulver syntes jeg sku er noget vås.

Arbejder selv som frisør og det er aldrig dokumenteret at det er skadeligt eller at børn af frisøre er født med misdanelser eller allergi osv osv.

Hvis man skal være så hysterisk med hvad man gør når man er gravid så kunne man jo intet gøre. Alle os som arbejder som frisøre eller kosmetikere eller i matas eller andre stederkan jo ikke bare sige op eller sygemelde os pga ''skadelige kemikaliker'', hvis det virkelig var skadeligt så ville vi nok ikke få lov at arbejde med det når vi var gravide.

Man kan jo ikke engang købe noget tøj i en normal forretning for det indeholder jo os farvestoffer og parfume som sidder på kroppen hele dagen, hvis vi skal se på det på den måde.

Så de ting der er logiske syntes jeg man skal holde sig fra.

Såsom rygning og alkohol da dette altid har været usundt og skadeligt for kroppen.

Alt andet er hysteri i mine øjne.

Anmeld

26. februar 2012

Mor til Majbørn

Silas&Mille skriver:

Jeg har ikke fulgt nogle af sundhedsstyrelsen anbefalinger, i hvert fald ikke bevidst

Jeg har været igennem 2 graviditeter og jeg nægtede at gøre det til en 'sygdom'.

Jeg gik efter 'alt med måde' princippet

jeps - jeg har samme tilgang.

Desuden tilpasser omgivelserne sig jo helt enormt - f.eks. alle der ryger (hvilket jeg så ikke gør) bevæger sig automatisk laaaaangt væk fra mig.

Anmeld

26. februar 2012

FruK

Anonym skriver:

Undgår også så vidt muligt smertestillende, men det anser jeg også som lidt "farligere" en fx alm. shampoo og parfume og sådan...

Koffein drikker jeg også kun minimalt af, er kun hvis jeg er virkelig træt og skal holde mig vågen hele dagen, så tager jeg lige en enkelt kop, men aldrig mere end en om dagen...

Det er muligt. Jeg ved heller ikke, om jeg kommer til at tage noget. Jeg kan bare ikke sige med 100% sikkerhed, at jeg ikke i løbet af de næste 8 måneder på et tidspunkt vil få så ondt, at jeg tager en enkelt pille.

Jeg bruger også både makeup, hårprodukter og creme, som jeg plejer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.