Hvad gør I/gør I ikke under graviditet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2012

maria_wlt

Ja der er jo tusind anbefalinger fra Sundhedstyrelsen om hvad man må og ikke må under graviditet, men er egentlig lidt nysgerrig efter hvad I "overholder" af regler og hvilke I ikke gør...

Mig selv:

Jeg burger ikke make up (kun til fest og særlige lejligheder)

Jeg farver ikke hår

Jeg burger ikke hår produkter (kun til fest og særlige lejligheder)

Jeg drikker ikke alkohol (smager heller ikke bare)

Jeg er ikke-ryger og holder mig så vidt det er muligt fra passiv rygning

Bruger sæbe uden parfume

MEN

Jeg bruger altså antideo på spraydåse med en lille smule parfume i, eller stinker jeg som en der har løbet et maraton.. Har forsøgt med roll-on uden parabener og parfumer, men de virker slet ikke....

Så jeg er rimelig påpasselig mht kemikalier m.m., men lige med antideo'en kan jeg altså ikke gøre så meget, da jeg jo ikke kan lugte som en gnu, når jeg er sammen med andre mennesker... Så håber bare at baby ikke tager skade..

Bruger også alm shampoo..

Hvad gør I andre? Bruger I produkter der frarådes eller holder I jer helt fra det?

Jeg gjorde ikke det her:

Farvet hår

Rygning

Parfume

Creme med parfume

Jeg brugte make-up og shampoo som jeg plejede.. 

Der er stadig INGEN røg eller parfume i nærheden af mine børn.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

MortilCilas

Da jeg var gravid brugte jeg ikke makeup og parfume, kun til særlige lejligheder, da jeg inden graviditeten heller ikke brugte det ret tit.

jeg boed en kort periode hos min far, som røg, men opholdte mig mest på det værelse jeg lånte, hvor døren oftest var lukket og vinduet åbent.

Jeg spiste meget slik.

Jeg motionered ikke hver dag, da jeg ikke måtte lave for meget, grundet kraftige plukveer.

De fraråder vidst Cola og leverpostej ? Jeg var besat af begge dele.

Jeg drak ikke alkohol eller røg, og kunne ikke klare lugten af mennesker der røg. PUHA!

Jeg spiste A-B-C-D-E vitamin, folinsyre (tror jeg det hedder), kalk+d-vitamin. Også spiste jeg sund mad ..

Anmeld

27. februar 2012

samantha1986

Anonym skriver:

Ja der er jo tusind anbefalinger fra Sundhedstyrelsen om hvad man må og ikke må under graviditet, men er egentlig lidt nysgerrig efter hvad I "overholder" af regler og hvilke I ikke gør...

Mig selv:

Jeg burger ikke make up (kun til fest og særlige lejligheder)

Jeg farver ikke hår

Jeg burger ikke hår produkter (kun til fest og særlige lejligheder)

Jeg drikker ikke alkohol (smager heller ikke bare)

Jeg er ikke-ryger og holder mig så vidt det er muligt fra passiv rygning

Bruger sæbe uden parfume

MEN

Jeg bruger altså antideo på spraydåse med en lille smule parfume i, eller stinker jeg som en der har løbet et maraton.. Har forsøgt med roll-on uden parabener og parfumer, men de virker slet ikke....

Så jeg er rimelig påpasselig mht kemikalier m.m., men lige med antideo'en kan jeg altså ikke gøre så meget, da jeg jo ikke kan lugte som en gnu, når jeg er sammen med andre mennesker... Så håber bare at baby ikke tager skade..

Bruger også alm shampoo..

Hvad gør I andre? Bruger I produkter der frarådes eller holder I jer helt fra det?

Jeg snakkede lidt med sygeplejesken om hvad man må og ikke må, og hun sagde til mig at man måtte alt med måde, og så længe man selv havde det fint med det man gjorde så så hun ikke noget problem i det.

Hun havde selv røget under hendes graviditeter, det havde min mor også, men dengang vidste de nok ikke hvor skadeligt det var.

Men jeg ryger ikke, drikker ikke, bruger kun parfume uden på tøjet. Jeg bruger make up hver dag, foundation og mascara. Jeg bruger sanex bodyshampoo og alm shampoo. Jeg vasker alt tøj i neutral. Jeg spiser både slik og drikker sodavand men kun i weekenden. Og under sygdom har jeg altså brugt næsespray.  Og jeg er sikker på jeg nok skal få en sund lille pige alligevel.

Anmeld

27. februar 2012

Fanny Holbech

tarkoflen skriver:

Hvad er det for noget fiskeolie du tager? Alle dem jeg har fundet står der på at de ikke bør spises af gravide med mindre det er aftalt med læge eller sundhedsplejerske... Jeg er ikke gravid endnu, men vil gerne spise fiskeolie, når jeg bliver det

Det står der også på de fiskeoliekapsler jeg tager, men da min jordmoder har opfordret mig på det kraftigste til at tage dem, så gør jeg det. Jeg kan forstå på folk herinde at det er meget forskelligt hvad ens jordmoder/læge anbefaler.

Med hensyn til D-vitamin, så ved jeg at nyere undersøgelser tyder på at en højere dosis D-vitamin undergraviditet kan forebygge mange forskellige sygdomme hos både mor og barn. Det er især vigtig om vinteren når man bor på den nordlige halvkugle.

Undersøgelserne er forholdvis nye og sundhedsstyrelsen har endnu ikke ændret deres anbefalinger i forhold til dem.

Da D-vitamin øger optagelsen af kalk er det naturligt at tage dem i kombination hermed og selvom jeg også både drikker mælk og spiser ost og også indimellem youghurt/ymer, så er det stadig svært at nå de anbefalede 3/4 L uden ekstra tilskud.

Anmeld

28. februar 2012

Darling<3

Jeg har ikke ændret på noget sådan rigtigt, farver ikke hår længere men ellers er alt som det plejer - ryger også stadig mine smøger, men det kommer sig vel af at jeg ikke er ansvarlig:/

Anmeld

28. februar 2012

JeNoVa

Silas&Mille skriver:

Jeg har ikke fulgt nogle af sundhedsstyrelsen anbefalinger, i hvert fald ikke bevidst

Jeg har været igennem 2 graviditeter og jeg nægtede at gøre det til en 'sygdom'.

Jeg gik efter 'alt med måde' princippet

Anmeld

28. februar 2012

Anonym trådstarter

Fanny Holbech skriver:

Det står der også på de fiskeoliekapsler jeg tager, men da min jordmoder har opfordret mig på det kraftigste til at tage dem, så gør jeg det. Jeg kan forstå på folk herinde at det er meget forskelligt hvad ens jordmoder/læge anbefaler.

Med hensyn til D-vitamin, så ved jeg at nyere undersøgelser tyder på at en højere dosis D-vitamin undergraviditet kan forebygge mange forskellige sygdomme hos både mor og barn. Det er især vigtig om vinteren når man bor på den nordlige halvkugle.

Undersøgelserne er forholdvis nye og sundhedsstyrelsen har endnu ikke ændret deres anbefalinger i forhold til dem.

Da D-vitamin øger optagelsen af kalk er det naturligt at tage dem i kombination hermed og selvom jeg også både drikker mælk og spiser ost og også indimellem youghurt/ymer, så er det stadig svært at nå de anbefalede 3/4 L uden ekstra tilskud.

Min jordemoder sagde at 2-3 glas mælk eller bare tre skiver ost om dagen faktisk var nok til at nå den mængde kalk man skal have, og da jeg både spiser yoghurt, drikker mælk og spiser ost stort set hver dag, får jeg rigeligt sagde hun...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.