Hvad gør I/gør I ikke under graviditet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Ja der er nok noget om det du siger... HVad med malere? de arbejder vel også under graviditet, selvom maling kan være skkdeligt ifølge sundhedsstyrelsen...

54% af alle malere der bliver gravide bliver sygemeldt inden for de første 3 måneder.. Der tages mange hensyn til dem i deres daglige arbejde under graviditeten..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

54% af alle malere der bliver gravide bliver sygemeldt inden for de første 3 måneder.. Der tages mange hensyn til dem i deres daglige arbejde under graviditeten..

Ok var også bare nysgerrig fordi kæresten ville have mig med ud og male en af vores lejligheder her i sidste uge hvor jeg sagde at jeg ikke måtte, mens han mente at man gerne måtte når det vandbaseret og at malere også gjorde det...

Anmeld

26. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Ok var også bare nysgerrig fordi kæresten ville have mig med ud og male en af vores lejligheder her i sidste uge hvor jeg sagde at jeg ikke måtte, mens han mente at man gerne måtte når det vandbaseret og at malere også gjorde det...

Tror os man ska tænke på at deres krop er vand til de kemikalier og måske ikke reagere så voldsomt så det. Kemi ophober sig jo i kroppen..

Hvis du ikke har lyst til at male så ska du ikke gøre det men med go udluftning og en maling med kemi nr 1 tror jeg ikke der sker det store

Anmeld

26. februar 2012

nielsen80

Ja jeg er så en af dem som er hysterisk(i følge mange svar). Jeg følger nemlig sundheds styrelsen råd. Jeg har det nok sådan lidt, at måske er det hysterisk, måske påvirker hårfarve, maling m.m. ikke mit ufødte barn....MEN sålænge jeg kun kan skrive måske påvirker det ikke, ja så holder jeg mig altså fra det. Jeg tænker lidt "better save than sorry". Det kan man så kalde hysterisk, men synes faktisk det er ens egen sag, og jeg skader jo ikke nogle ved at leve sådan, og det er klart det jeg har det bedst med!

At andre vælger at leve på en anden måde under deres graviditet, synes jeg er helt fint - og jeg vil håbe, at de så ikke dømmer mig, og kalder mig hysterisk, fordi jeg vælger noget andet.

Anmeld

26. februar 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Tror os man ska tænke på at deres krop er vand til de kemikalier og måske ikke reagere så voldsomt så det. Kemi ophober sig jo i kroppen..

Hvis du ikke har lyst til at male så ska du ikke gøre det men med go udluftning og en maling med kemi nr 1 tror jeg ikke der sker det store

Det kan godt tænkes, men jeg maler jo aldrig og der var jo ikke ligefrem noget videre udluftning så synes bare det var dumt.. Var dog nede og gøre rent et par dage efter, men gik ud fra at det ikke var nær så farligt...

Anmeld

26. februar 2012

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Ja jeg er så en af dem som er hysterisk(i følge mange svar). Jeg følger nemlig sundheds styrelsen råd. Jeg har det nok sådan lidt, at måske er det hysterisk, måske påvirker hårfarve, maling m.m. ikke mit ufødte barn....MEN sålænge jeg kun kan skrive måske påvirker det ikke, ja så holder jeg mig altså fra det. Jeg tænker lidt "better save than sorry". Det kan man så kalde hysterisk, men synes faktisk det er ens egen sag, og jeg skader jo ikke nogle ved at leve sådan, og det er klart det jeg har det bedst med!

At andre vælger at leve på en anden måde under deres graviditet, synes jeg er helt fint - og jeg vil håbe, at de så ikke dømmer mig, og kalder mig hysterisk, fordi jeg vælger noget andet.

Det er jo helt op til en selv hvordan man vil leve både under gravidtet og uden at være gravid og det skal andre jo egentlig ikke blande sig i.. Jeg synes folk skal leve som de vil, men jeg kan bare ikke leve op til alle sundhedsstyrelsens anbefalinger, og jeg tror måske også man skal passe på ikke at blive for "klinisk"... Siger ikke at du er det overhovedet, men nogle er måske lidt... Men det er jo fuldstændig op til en selv...

Anmeld

26. februar 2012

frk-stoltze

Francisca skriver:

Jeg syntes man skal gøre hvad man føler for men med måde.

Jeg ryger ikke og har aldrig gjort det.

Jeg drikker heller ikke og før min graviditet var det sjældent det skete.

Jeg farver heller ikke hår men dette gør jeg kun pga jeg allerede før jeg blev gravid var igang med at lade min egen hårfarve komme tilbage.

Alt det med at man ikke kan gå med makeup og bruge cremer med parfume i og vaske sit tøj i normalt vaskepulver syntes jeg sku er noget vås.

Arbejder selv som frisør og det er aldrig dokumenteret at det er skadeligt eller at børn af frisøre er født med misdanelser eller allergi osv osv.

Hvis man skal være så hysterisk med hvad man gør når man er gravid så kunne man jo intet gøre. Alle os som arbejder som frisøre eller kosmetikere eller i matas eller andre stederkan jo ikke bare sige op eller sygemelde os pga ''skadelige kemikaliker'', hvis det virkelig var skadeligt så ville vi nok ikke få lov at arbejde med det når vi var gravide.

Man kan jo ikke engang købe noget tøj i en normal forretning for det indeholder jo os farvestoffer og parfume som sidder på kroppen hele dagen, hvis vi skal se på det på den måde.

Så de ting der er logiske syntes jeg man skal holde sig fra.

Såsom rygning og alkohol da dette altid har været usundt og skadeligt for kroppen.

Alt andet er hysteri i mine øjne.

Anmeld

26. februar 2012

Fanny Holbech

Jeg har allergi overfor parfume, så i forvejen bruger jeg meget allergivenlige cremer, shampoo, deo roll-on m.v.

bruger ikke make-up

ryger ikke

De eneste punkter hvor jeg har ændret min adfærd er:

Alkohol: Jeg drikker et enkelt glas vin ved særlige lejligheder og ellers ingenting.

Derudover spiser jeg et hav af vitaminpiller, så jeg nærmest tænker at det kan da ikke være rigtigt. Gravitamin, jerntilskud, ekstra D-vitamin+kalk og så lige nogle fiskeoliekapsler.

Anmeld

26. februar 2012

Anonym trådstarter

Fanny Holbech skriver:

Jeg har allergi overfor parfume, så i forvejen bruger jeg meget allergivenlige cremer, shampoo, deo roll-on m.v.

bruger ikke make-up

ryger ikke

Alkohol: Jeg drikker et enkelt glas vin ved særlige lejligheder og ellers ingenting.

Derudover spiser jeg et hav af vitaminpiller, så jeg nærmest tænker at det kan da ikke være rigtigt. Gravitamin, jerntilskud, ekstra D-vitamin+kalk og så lige nogle fiskeoliekapsler.

Det var også mange vitaminer... Min JM fortalte at det ikke var nødvendigt med D-vitamin når man tog gravitamin... jeg drikker mælk og spiser ost så det er heller ikke nødvendigt med kalktilskud her... jeg spiser gravitamin (kun fordi der var nogle tilbage i pakken da jeg nåede 12 uger) og jern.... Når gravitaminen er sluppet op tager jeg D-vitamin og jern, men ikke andet...

Anmeld

27. februar 2012

tarkoflen

Fanny Holbech skriver:

bruger ikke make-up

ryger ikke

Hvad er det for noget fiskeolie du tager? Alle dem jeg har fundet står der på at de ikke bør spises af gravide med mindre det er aftalt med læge eller sundhedsplejerske... Jeg er ikke gravid endnu, men vil gerne spise fiskeolie, når jeg bliver det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.