Hvad gør I/gør I ikke under graviditet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.384 visninger
66 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. februar 2012

Anonym trådstarter

Ja der er jo tusind anbefalinger fra Sundhedstyrelsen om hvad man må og ikke må under graviditet, men er egentlig lidt nysgerrig efter hvad I "overholder" af regler og hvilke I ikke gør...

Mig selv:

Jeg burger ikke make up (kun til fest og særlige lejligheder)

Jeg farver ikke hår

Jeg burger ikke hår produkter (kun til fest og særlige lejligheder)

Jeg drikker ikke alkohol (smager heller ikke bare)

Jeg er ikke-ryger og holder mig så vidt det er muligt fra passiv rygning

Bruger sæbe uden parfume

MEN

Jeg bruger altså antideo på spraydåse med en lille smule parfume i, eller stinker jeg som en der har løbet et maraton.. Har forsøgt med roll-on uden parabener og parfumer, men de virker slet ikke....

Så jeg er rimelig påpasselig mht kemikalier m.m., men lige med antideo'en kan jeg altså ikke gøre så meget, da jeg jo ikke kan lugte som en gnu, når jeg er sammen med andre mennesker... Så håber bare at baby ikke tager skade..

Bruger også alm shampoo..

Hvad gør I andre? Bruger I produkter der frarådes eller holder I jer helt fra det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Ja der er jo tusind anbefalinger fra Sundhedstyrelsen om hvad man må og ikke må under graviditet, men er egentlig lidt nysgerrig efter hvad I "overholder" af regler og hvilke I ikke gør...

Mig selv:

Jeg farver ikke hår

Bruger sæbe uden parfume

MEN

Jeg bruger altså antideo på spraydåse med en lille smule parfume i, eller stinker jeg som en der har løbet et maraton.. Har forsøgt med roll-on uden parabener og parfumer, men de virker slet ikke....

Så jeg er rimelig påpasselig mht kemikalier m.m., men lige med antideo'en kan jeg altså ikke gøre så meget, da jeg jo ikke kan lugte som en gnu, når jeg er sammen med andre mennesker... Så håber bare at baby ikke tager skade..

Hvad gør I andre? Bruger I produkter der frarådes eller holder I jer helt fra det?

Jeg farver ikke hår , og bruger ikke cremer osv. med parafume og parabener i ..
Man kan godt få make up som ikke indeholder alt det man helst sku undgå , så det har jeg .. Bruger det dagligt ..  Drikker ikke , og drikker ikke cola eller spiser slik mere .. Der er simpelthen for meget sukker i ..

Anmeld

25. februar 2012

Silas&Mille

Jeg har ikke fulgt nogle af sundhedsstyrelsen anbefalinger, i hvert fald ikke bevidst

Jeg har været igennem 2 graviditeter og jeg nægtede at gøre det til en 'sygdom'.

Jeg gik efter 'alt med måde' princippet

Anmeld

25. februar 2012

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Jeg har ikke fulgt nogle af sundhedsstyrelsen anbefalinger, i hvert fald ikke bevidst

Jeg har været igennem 2 graviditeter og jeg nægtede at gøre det til en 'sygdom'.

Tænker også lidt at man kan blive FOR hysterisk, og det er jo næsten umuligt at undgå alt... Men det må vel også være bedre at undgå noget af det end slet ingenting... Jeg ville egentlig godt kunne undgå det hele for babyens skyld, men når man sidder sammen med andre mennesker hele dagen nytter det jo ikke at man stinker langt væk bare fordi man ikke kan/vil bruge deo... Og kan også godt se at en frisør/kosmetolog osv skal holde håret og huden/ansigtet pænt for at virke troværdig i sit arbejde...

Så nogle gange er det vel slet ikke muligt at følge alle anbefalinger...

Anmeld

25. februar 2012

Gravid2012

Anonym skriver:

Mig selv:

Jeg farver ikke hår

Bruger sæbe uden parfume

MEN

jeg spiser ikke lever, slik og drikker ikke sodavand og alkohol..

Jeg har en pregnancy workout som jeg er begyndt paa at goere, saa jeg faar roert mig da jeg ikke arbejder for oejeblikket...

men ellers lever jeg mit liv normalt ...

Anmeld

25. februar 2012

lio

Den eneste jeg har ændret under min graviditet er de vitaminer jeg spiser og så undgår jeg alkohol.

Tror min levemåde lever meget godt op til sundhedsstyrelses anbelfalinger, da jeg har allergi og i forevejen undgår en del pga. dette.

Anmeld

25. februar 2012

banana3

Silas&Mille skriver:

Fornuftigt - det vil jeg bestemt også gøre når jeg bliver så heldig 

Anmeld

26. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg drikke ik alkohol, bruger creme uden parfume og parabener og for det meste også shampo og balcam. Undgår ting som ik er pastoiseret eller som ik er tilberedt. Ellers så gør jeg som jeg plejer!! Vh stine

Anmeld

26. februar 2012

JH12

Jeg ryger ikke, og holder mig gerne langt fra passiv rygning..

Jeg drikker ikke alkohol.

Jeg tager ikke sol..

Jeg går ikke til frisøren, og bruger heller ikke hår produkter..

Alt mit tøj bliver vasket i neutral.

Jeg bruger lige lidt mascara i hverdagen (for ikke at se alt for træt ud), og intet i weekenderne..

Personligt har jeg selv været i Matas og købe luksus shampoo og Balsam, uden parfume.. og købt intimsæbe til at vaske kroppen i, for at slippe for alt hvad der kan være i sæbe..

Pga. utrolig tør hud her i graviditeten, har jeg været nød til at købe Økonologisk natur Creme, uden noget som helst, til kroppen.. og en fed ansigts creme uden parfume og parabener.

Ellers tænker jeg bare over hvad der er usundt for en ikke-gravid, som selvfølgelig også må være usundt for en gravid

Anmeld

26. februar 2012

GønskE

Drikker ikke, ryger ikke og farver ikke hår :-)

Men lægger make up hver dag, fordi jeg arbejder og ikke gider ligne en der aldrig kom ud af sengen, og skal vi noget i weekenden lægger jeg det også der. 

Jeg bruger det shampoo osv jeg altid har brugt

Jeg bruger hårlak fordi har noget hår der er knækket (ekstension fra sidste år) 

Og jeg spiser det mad jeg altid har gjort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.