Hvad gør I/gør I ikke under graviditet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2012

Anonym trådstarter

Joyce1986 skriver:

Jeg ryger ikke, og holder mig gerne langt fra passiv rygning..

Jeg drikker ikke alkohol.

Jeg tager ikke sol..

Jeg går ikke til frisøren, og bruger heller ikke hår produkter..

Alt mit tøj bliver vasket i neutral.

Jeg bruger lige lidt mascara i hverdagen (for ikke at se alt for træt ud), og intet i weekenderne..

Personligt har jeg selv været i Matas og købe luksus shampoo og Balsam, uden parfume.. og købt intimsæbe til at vaske kroppen i, for at slippe for alt hvad der kan være i sæbe..

Pga. utrolig tør hud her i graviditeten, har jeg været nød til at købe Økonologisk natur Creme, uden noget som helst, til kroppen.. og en fed ansigts creme uden parfume og parabener.

Ellers tænker jeg bare over hvad der er usundt for en ikke-gravid, som selvfølgelig også må være usundt for en gravid

Lyder meget som mig, bortset fra shampoo og balsam.. Bruger også intimsæbe, også fordi det klør ret meget i huden nu, så lægen sagde jeg skulle passe på med sæbe... overvejer også at gå ned og købe noget shampoo og balsam uden alt det der næste gang jeg skal have nyt... Cremer er også uden parfume og parabener... Sol tager jeg aldrig grundet frygt for hudkræft..

Vasker faktisk også tøj i neutral, men har jeg gjort længe, så det er ikke lgiefrem en ændring jeg har lavet efter jeg blev gravid...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

babymus77

Jeg lever lige så sundt som før jeg blev gravid:-) Drikker og ryger dog ikke!!! Farver ikke hår... Alt mit makeup er uden parfume og parb. Som før;-). Har to sunde og raske børn som voksede i mig inden man gik op i at alt sku være anderledes:-) Så lever efter min fornuft og min alm viden som uddannet indenfor sundhedssektoren:-))

Anmeld

26. februar 2012

MissMona

Anonym skriver:

MEN

Jeg bruger altså antideo på spraydåse med en lille smule parfume i, eller stinker jeg som en der har løbet et maraton.. Har forsøgt med roll-on uden parabener og parfumer, men de virker slet ikke....

Så jeg er rimelig påpasselig mht kemikalier m.m., men lige med antideo'en kan jeg altså ikke gøre så meget, da jeg jo ikke kan lugte som en gnu, når jeg er sammen med andre mennesker... Så håber bare at baby ikke tager skade..

Hvad gør I andre? Bruger I produkter der frarådes eller holder I jer helt fra det?

Mht. anti-deo så virker det her mærke rigtigt godt! Efter brug af det en gang i døgnet (hvor du sørger for at bruge rigeligt af det), så er det overhovedet ikke nødvendigt at bruge øvrige kemikalier til at "kvæle svedlugten" med, for den er ikke tilstede!

Den fåes både som stick og spray. Jeg har købt en spray. (Den er dyr) og har herefter købt sticks, som jeg knuser og putter så lidt krystaller i vand i sprayen, jeg refiller med vand indtil krystallerne er helt forsvundet og når de er helt forsvundet refiller jeg med krystaller. På den måde bliver det meget billigere!

Tro mig, hvis du bruger lidt ekstra tid på at påføre det grundigt, kan du slet ikke lugte armsveden. Og jeg ved hvad jeg taler om da jeg lugter meget af GNU når jeg ikke bruger noget! (Uudholdeligt af gnu)

OBS! Du skal vaske dig under armene inden brug af sticken, hvis du vælger kun at bruge den, da svedlugten ellers kan hænge ved i krystallerne i sticken og det er ikke så rart! Sticken skal derfor også vaskes og lige tørres med et stykke toiletpapir inden du pakker den sammen igen.

http://www.matas.dk/do2-deo-crystal-stift

http://www.matas.dk/do2-deo-crystal-spray

Der står følgende:.... Fri for problematisk indhold af bl.a. parfume, konserveringsmidler, sprit og aluminiumklorid.

...Så nu behøver du ikke bruge kemikalier under armene mer heller!

Anmeld

26. februar 2012

Valle81

Silas&Mille skriver:

efoforJeg har ikke fulgt nogle af sundhedsstyrelsen anbefalinger, i hvert fald ikke bevidst

Jeg har været igennem 2 graviditeter og jeg nægtede at gøre det til en 'sygdom'.

Jeg gik efter 'alt med måde' princippet

Det kunne jeg have skrevet sådan har jeg også haft det under mine 3. Brug sunde fornuft har aldrig læst en anbefaling fra sundhedsstyrelsen

Anmeld

26. februar 2012

Holbæktrunten

Silas&Mille skriver:

Jeg har ikke fulgt nogle af sundhedsstyrelsen anbefalinger, i hvert fald ikke bevidst

Jeg har været igennem 2 graviditeter og jeg nægtede at gøre det til en 'sygdom'.

Samme her 

Anmeld

26. februar 2012

Thalia

Jeg er lidt af den holdning at man ikke kan blive FOR hysterisk under en graviditet. Der er et hav af faktorer som man ikke har nogen mulighed for at påvirke, og så findes der nogle ret enkle ting man rent faktisk kan gøre noget ved. Så er det i mine øjne temmeligt uansvarligt hvis man ikke fx kvitter smøgerne og alkoholen og forsøger at undgå de værste kemikalier.

Jeg er gravid, og undgår i forvejen både røg og alkohol. Jeg bruger udelukkende make up når jeg skal ud, fx på arbejde, og jeg undgår parfume på huden (jeg kan dog godt bruge lidt på mit tøj). Og generelt spiser vi sundt og varieret herhjemme så der har ikke været behov for store justeringer.

Anmeld

26. februar 2012

LenaJohansen

Jeg har ikke ændret mig så forfærdelig meget syntes jeg ikke.. Men jo jeg bruger da ikk parfume, farver ikke hår og tager ikke sol... Tror det er i store træk hvad jeg ikke gør.. Lever som jeg altid har gjort ellers

Anmeld

26. februar 2012

grøn · ært

Hmm, jeg vil sige at jeg gøre alt det, jeg gjorde før graviditeten undtagen at farve hår - og spise silica.

Jeg er ikke-ryger. Jeg kan ikke lide sodavand.
Jeg spiser det mad jeg plejer og al det snol jeg har lyst til. Jeg bruger de cremer jeg plejer og den shampoo og kropssæbe jeg plejer. Jeg har fået rødvin til jul og to andre lejligheder og champagne til nytår. Jeg går med make-up, maler møbler og børneværelsets vægge.

Tja, gider ikke se graviditeten som en sygdom og gider ikke pakke mig selv ind i vat - mit barn har det herligt og jeg har hverken graviditetsbetinget sukkersyge, svangerskabsforgiftning eller nogen som helst mén. :-)

Men al respekt for dem der sætter livet lidt i stand-by  når de bliver gravide - alle er jo forskellige! Jeg lever bare efter "alt med måde" - præcis som jeg gjorde før jeg blev gravid.

Anmeld

26. februar 2012

B&J

bruger en roll on som jeg plejer

sminke bruger jeg aldrig så ingen problem der

drikke ikke så heller ingen problem der

ryger heller ikke så heller ingen problem der

har aldrig farvet hår...

tror det eneste jeg ikke gjorde var at skifte kattebakke ellers tænker jeg ikke så meget over det og har en sund og rask dreng...

Anmeld

26. februar 2012

morbibi

Silas&Mille skriver:

Jeg har ikke fulgt nogle af sundhedsstyrelsen anbefalinger, i hvert fald ikke bevidst

Lige min holdning og så skal det jo siges, at sundhedsstyrelsen ændrer sine regler engang imellem, så mon ikke bare, vi skal stå ved det vi selv gør, med god samvittighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.