Shetlænder , hvor meget plads?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2012

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

link til lov om hold af heste: https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=2661

her står sort på hvidt hvad reglerne er, pladskrav...

mener nu altså stadig IKKE man SKAL have to heste til at gå..

loven blev trukket tilbage, da mange købte en shetlandspony, som de slet ikke passede bare for at de skulle have en nummer to...

løsdrift er da det aller bedste man kan tilbyde en hest... når den har mulighed for at gå i læ for regn og vind, men ellers bare være ude i naturen

synes nu os det er det bedste Men selvf folk som gør det andet, hatten af for det, ved hvor HÅRDT det er !! Men synes nu løsdrift ER bedst og mest i hestens natur !

Og tak for link og din mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

Anonym trådstarter

EKBJ skriver:

Jeg kan ligeså godt sige at de love fulgte vi ikke så nøje og vores heste havde det fantastisk!!! :-) 

Vores hingst gik for sig selv, med 4 hopper i folden ved siden af.

Hvor mange heste havde I i de forskellige indhegninger, altså ca i meter?

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

kitra skriver:

blev der ikke skrevet 800 kvm til maks 4 heste og så 200 kvm pr hest over de 4

jo det tror jeg, men jeg skal enlig bare vide hva minimum er til bare 2 stk eller 1 hvis reglen altså bar skrottet, vil da VILDT gerne have to, men hvis ikke reglen tæller mere, så ville jeg da lige nøjes med en til man havde en rytme og så om man kunne klare en mere

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

blander mig lidt her - håber det er i orden

der er MANGE og også mange flere end man tror der holder heste, som aldrig kommer på græs...

ta en alm. rideskole... her er hestene i boks det meste af dagen og mange gange kun på luftefold en time eller to - på JORDfold vel og mærket om dagen...

"problemet" hvis man skal være sortseer er, at der SKAL være tid HVER dag, hvis man anskaffer sig dyr på den måde... det aller letteste ville være, hvis i kunne leje en stump jord om sommeren.

kan hestene ikke få lov til at gå sammen med de køer du snakkede om der gik ved siden af? bare om sommeren, så kan i jo have en stald til dem om vinteren og så motionere, eller lade dem komme lidt i haven?

De kan sagtens gå sammen med køer

joo, det var da enlig en go ide at de kunne GÅ sammen med køerne, og ikke at vi lejede et stykke, det kan jo nææsten være det samme, de ville bare få ENDNU mere plads Kender ikke bondemanden, men vil klare undersøge det, de 20 køer eller hva det er på det STORE areal, de lægger ikke engang mærke til to små heste De er ikke så tit i den ende vi bor heller

Men ja, ville da os mene at mange ikke har deres hest på græs, og den med rideskoler havde jeg lige glemt, endnu et eksempel

Anmeld

23. februar 2012

Kris89

Anonym skriver:

joo, det var da enlig en go ide at de kunne GÅ sammen med køerne, og ikke at vi lejede et stykke, det kan jo nææsten være det samme, de ville bare få ENDNU mere plads Kender ikke bondemanden, men vil klare undersøge det, de 20 køer eller hva det er på det STORE areal, de lægger ikke engang mærke til to små heste De er ikke så tit i den ende vi bor heller

Men ja, ville da os mene at mange ikke har deres hest på græs, og den med rideskoler havde jeg lige glemt, endnu et eksempel

jeg synes i skal tage en snak med ham bondemanden... det kan jo også være han har et lille stykke jord tæt på, som er græs altid, altså som han ikke pløjer og sår om. sådan to små heste, shetlændere eller islændere laver ikke mange spor i græsset om vinteren, hvis der er plads nok, så måske kan i endda få lov at lade dem gå der om vinteren også, så i bare skla anskaffe et skur de kan gå ind i om vinteren - og WUPTI, så kan i have heste

synes ikke det er optimalt, hvis i KUN har jeres have... det kunne være et alternativ at have dem hjemme om vinteren, men synes klart i skla finde et sted de kan gå om sommeren.

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

jeg synes i skal tage en snak med ham bondemanden... det kan jo også være han har et lille stykke jord tæt på, som er græs altid, altså som han ikke pløjer og sår om. sådan to små heste, shetlændere eller islændere laver ikke mange spor i græsset om vinteren, hvis der er plads nok, så måske kan i endda få lov at lade dem gå der om vinteren også, så i bare skla anskaffe et skur de kan gå ind i om vinteren - og WUPTI, så kan i have heste

synes ikke det er optimalt, hvis i KUN har jeres have... det kunne være et alternativ at have dem hjemme om vinteren, men synes klart i skla finde et sted de kan gå om sommeren.

Jamen det gode er at marken ikke bliver pløjet Der går jo køer, men ikke om vinteren, så det er bestemt en mulighed.

Man mangler stadig for en sikkerhedsskyld at vide hvor meget plads en hest skal have, mærkeligt det ikke står på nettet, måske det kun hedder 800 til 4 heste og alt derover 200 kvm oven i, men med en eller to heste er det måske slet ikke så meget plads de skal have krav på, så passer alt det jeg ser, og her er mange heste i byen

Og ifl det link forstod jeg at, mortionerede de 2 timer så var der ingen krav på en fold. Men lidt vlle de evt få alligevel, hvis marken ikke var en mulighed, tror nu jeg har forstået det rigtigt.

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

Citat :

Ligesom med voksne heste, er der ingen krav om at føl og ungheste skal på fold hvis de mortioneres på anden måde..

!

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

Tror jeg har fundet svaret sikkert nu, tak for hjælen og link folkens, så fandt jeg ud af det )

Anmeld

23. februar 2012

Kris89

Anonym skriver:

Jamen det gode er at marken ikke bliver pløjet Der går jo køer, men ikke om vinteren, så det er bestemt en mulighed.

Man mangler stadig for en sikkerhedsskyld at vide hvor meget plads en hest skal have, mærkeligt det ikke står på nettet, måske det kun hedder 800 til 4 heste og alt derover 200 kvm oven i, men med en eller to heste er det måske slet ikke så meget plads de skal have krav på, så passer alt det jeg ser, og her er mange heste i byen

Og ifl det link forstod jeg at, mortionerede de 2 timer så var der ingen krav på en fold. Men lidt vlle de evt få alligevel, hvis marken ikke var en mulighed, tror nu jeg har forstået det rigtigt.

Stk. 2. Folden skal have et areal på mindst 800 m 2, hvoraf den korteste side skal være mindst 20 m. Benyttes folden af mere end fire heste på samme tid, forøges det i 1. pkt. angivne arealkrav med 200 m 2 pr. hest. En fold må ikke benyttes af mere end i alt 20 heste.

og det er også selvom det kun er 1 hest..

min personlige mening er, at jeg synes det er synd, hvis ikke de har adgang til en fold om vinteren også... opstaldningskravene er jo ret store, så hvis i skal bygge bokse eller lign. vil det jo også kræve meget plads

læs hele den her eller søg : lov om hold af heste

https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=2661

Anmeld

23. februar 2012

EKBJ

Anonym skriver:

Hvor mange heste havde I i de forskellige indhegninger, altså ca i meter?

Det kan jeg desværre ikke huske :-) Men vi havde i hvert fald 200x50 meter til de 4 (I HVERT FALD) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.