Anonym skriver:
Jeg har tit set folk som har hest i haven.
Har også set at mange har læ skur de kan gå ind i , men ikke bokse/stalde, er det iorden der "bare" er et stort lukket læsted af træ, altså bygget i træ til dem?
Hvad er minimus kvm de kan gå på ?
Har lidt i tankerne om det kunne lade sig gøre at have en evt to i vores baghave, bor på landet.
Og hvordan går det med 2 sammen, evt dreng og pige, går det an?
Håber nogen vil hjælpe og vejlede, vil jo ikke gøre noget som ikke er godt for evt kommende dyr, så vil høre jer herinde først om det overhoved kan lade sig gøre 
* Evt hvis der er en anden mindre race som går godt under disse omstændigheder, må i gerne nævne dem, da det ikke er helt bestemt endnu hvilken race det skulle være, HVIS vi da overhoved skal have hest 
og go aften ! 
for det første skal i vide noget om dem før i overhovedet tænker på at skaffe jer heste/ponyer som det faktisk er i dette emne
jeg har haft heste siden jeg kunne kravle og her er nogle regler ihvertfald
for det første, en pony/hest må ALDRIG gå alene, du skal minimum have 2 !
andet: du må gerne have en pony i et skur men det skal kunne lukkes helt så at der ikk kan komme vejr og vind ind
ponyer skal have fri mulighed for at kan tage sig en spænetur, og her mener jeg at ca 800 kvm er hvad man plejer at svare til for at de skal have det GODT
i skal huske på at i skal have halmn, hø, wrap diverse foder som ikke kun er korn men direkte til den enkelte pony
husk at smeden skal ind over også en gang hver 6 uge
dyrlæge minimum en gang om året til vacine medmindre de kommer til skade .,..l.
og så en ting mere, ja vallaker og hopper kan godt gå sammen, men køb ikk hingste hvis du har børn, og vær sikker på at kø'be en pony der er vant til børn da shetlændere tit kan have et lidt hidsigt temperament
puuu ja det var ihvertfald det vigtigste . .
men skriv hvis der er mere du vil have svar på