Shetlænder , hvor meget plads?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2012

EKBJ

Anonym skriver:

Jeg har tit set folk som har hest i haven.

Har også set at mange har læ skur de kan gå ind i , men ikke bokse/stalde, er det iorden der "bare" er et stort lukket læsted af træ, altså bygget i træ til dem?

Hvad er minimus kvm de kan gå på ?

Har lidt i tankerne om det kunne lade sig gøre at have en evt to i vores baghave, bor på landet.

Og hvordan går det med 2 sammen, evt dreng og pige, går det an?

Håber nogen vil hjælpe og vejlede, vil jo ikke gøre noget som ikke er godt for evt kommende dyr, så vil høre jer herinde først om det overhoved kan lade sig gøre

* Evt hvis der er en anden mindre race som går godt under disse omstændigheder, må i gerne nævne dem, da det ikke er helt bestemt endnu hvilken race det skulle være, HVIS vi da overhoved skal have hest

og go aften !

Det er forskelligt fra hest til hest om de kan gå hoppe/hingst :-) De fleste hoppe/vallaker kan!! 2 hopper kan med garenti også :-) 

DU SKAL HAVE 2. De behøver ikke gå i samme fold men bare være samme sted så de kan se hinanden.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

Kris89

Stk. 2. Folden skal have et areal på mindst 800 m 2, hvoraf den korteste side skal være mindst 20 m. Benyttes folden af mere end fire heste på samme tid, forøges det i 1. pkt. angivne arealkrav med 200 m 2 pr. hest. En fold må ikke benyttes af mere end i alt 20 heste.

§ 19. Den ansvarlige for et hestehold skal sikre, at heste, som går ude i vinterperioden og i perioder med vinterlignende vejr, kun er ude i mere end 12 timer i døgnet, hvis de har udviklet et kraftigt og tæt hårlag og er ved godt huld og har adgang til læskur eller bygning, hvor alle dyr samtidig kan hvile på et tørt, strøet leje.

Stk. 2. I læskur eller bygning skal gulvarealet opfylde arealkravene i § 8, stk. 1.

Stk. 3. Læskur eller bygning skal placeres på et sted med tilstrækkelig afvanding.

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

M&M's Mor skriver:

Her er lidt læsestof...

http://www.vfl.dk/NR/rdonlyres/4D69074D-A34B-47EB-9A63-286E2D6425FA/0/GuideLov1.pdf

Tusind tak, her er noget jeg fandt i dit link

kunne ikke kupiere derinde, men det er på side 10-

at motioneres en hest i 2 timer, 5 gange om ugen, er der INGEN krav på at de skal på fold.

Her ville de dog komme på lille fold, OG motioneres dagligt, og stadig få græs men ikke som på en tønde land hvor der er masser, men ja det lyder nu helt som det er lovligt og fuldt ud iorden/normalt ? Hvis der ikke er krav på at de skal på fold, lyder det til at maange heste slet ikke kommer i nærheden af græs da der inden fold er hos mange hesteejere??

Anmeld

23. februar 2012

Kris89

kitra skriver:

hmm så havde jeg hørt rigtigt jeg kunne heller ikke forstå det.

det mener jeg altså næsten hundrede... og der står heller ikke noget nævnt i loven om hold af heste at man SKAL have to...

vil da mene det ville være nævnt der hvis det var en lov.

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

Gittemor09 skriver:

ja, bare de følger loven om de der 800 kvm + 200 kvm pr. ekstra hest... så burde det sagtens kunne lade sig gøre

jamen er det ikke kun ved 20 heste? det her er 2, har da set mange som ikke har 800 eller over de kvm til 2 heste?  eri tvivl om det er fordi vi misforstår reglerne, eller om der er mange som bryder dem?

Anmeld

23. februar 2012

kitra

Kris89 skriver:

det mener jeg altså næsten hundrede... og der står heller ikke noget nævnt i loven om hold af heste at man SKAL have to...

vil da mene det ville være nævnt der hvis det var en lov.

jeg er også ret sikker på loven blev trukket tilbage hvorfor ved jeg så ikke men det du skrev skal nok passe for det er klart at mange bare anskaffer sig en hest mere bare så man opfyldte kravene og undgik bøder.

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

kitra skriver:

det synes jeg du skal prøve du kan maks få et nej . jeg vil også lige sige at det med smeden hver 6 uge det er vist lidt individuelt, vores får smed 1 gang om året og de har fine hove, det kommer nok meget an på hesten og hvor meget den bliver brugt da det jo slider mere når man er ude at ride på grus asfalt osv.

ja synes os det var meget, men det er nok fordi dem vi kender ikke har behov for det så tit

Her ville de betræde, græs, grus, asfaldt, skovbund, markbund mm. ´Men det kan ikke vides hvordan den enkelte hest´s horve ville tage det før det prøves jo, bare den får de tjek som DEN har brug for Men der er lidt af hvert at gå på her i området

Anmeld

23. februar 2012

EKBJ

Anonym skriver:

jamen er det ikke kun ved 20 heste? det her er 2, har da set mange som ikke har 800 eller over de kvm til 2 heste?  eri tvivl om det er fordi vi misforstår reglerne, eller om der er mange som bryder dem?

Jeg kan ligeså godt sige at de love fulgte vi ikke så nøje og vores heste havde det fantastisk!!! :-) 

Vores hingst gik for sig selv, med 4 hopper i folden ved siden af.

Anmeld

23. februar 2012

kitra

Anonym skriver:

blev der ikke skrevet 800 kvm til maks 4 heste og så 200 kvm pr hest over de 4

Anmeld

23. februar 2012

Kris89

Anonym skriver:

Tusind tak, her er noget jeg fandt i dit link

kunne ikke kupiere derinde, men det er på side 10-

at motioneres en hest i 2 timer, 5 gange om ugen, er der INGEN krav på at de skal på fold.

Her ville de dog komme på lille fold, OG motioneres dagligt, og stadig få græs men ikke som på en tønde land hvor der er masser, men ja det lyder nu helt som det er lovligt og fuldt ud iorden/normalt ? Hvis der ikke er krav på at de skal på fold, lyder det til at maange heste slet ikke kommer i nærheden af græs da der inden fold er hos mange hesteejere??

blander mig lidt her - håber det er i orden

der er MANGE og også mange flere end man tror der holder heste, som aldrig kommer på græs...

ta en alm. rideskole... her er hestene i boks det meste af dagen og mange gange kun på luftefold en time eller to - på JORDfold vel og mærket om dagen...

"problemet" hvis man skal være sortseer er, at der SKAL være tid HVER dag, hvis man anskaffer sig dyr på den måde... det aller letteste ville være, hvis i kunne leje en stump jord om sommeren.

kan hestene ikke få lov til at gå sammen med de køer du snakkede om der gik ved siden af? bare om sommeren, så kan i jo have en stald til dem om vinteren og så motionere, eller lade dem komme lidt i haven?

De kan sagtens gå sammen med køer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.