Shetlænder , hvor meget plads?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2012

kitra

Anonym skriver:

kitra. Jeg ved ikke om du har læst mine indlæg

Men kan høre du os har hest jo, hvor meget plads har dine hvis jeg må spørge? Og med de forhold jeg har beskrevet, synes du så det er OK eller no go ? Håber det er iorden jeg spørger, vil kun det bedste, men folk har jo forskellige holdninger, men der må vel enlig os være nogle regler jeg kan læne mig op af? hmm

Nåh, men hvordan synes du det lyder?

Hvilke heste har du og hvor meget koster de dig på måneds bacis hvid jeg må spørge

Jeg må desværre skuffe dig med mit svar for jeg er enig med de andre, jeres plads er for lidt. Har i ikke mulighed for at leje et lille stykke af naboen med de åbne marker op til jer? Mine heste står hjemme ved min far endnu  da  vi ikke selv har plads til dem hvor vi bor, men han vil heldigvis gerne ha dem stående og passe dem lidt forkælet i en alder af 30 år . Men de har åhh nu bliver jeg i tvivl om hvad der er mindst 1 tønder land eller 1 hektar? men de har 1 af den mindste og de går 3 stk, og det er også for lidt men min far har heldigvis gode naboer der gerne vil har græsset deres små stykker græs af. Jeg ved ikke hvad de koster om mdr at fodre på men de får havre grønpiller og mineral tilskud mere fancy behøver det ikke være. plus self halm og frøgræs. jeg har en dv/frederiksborger og 2 blandings af dv/traver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

Anonym trådstarter

MilleMus1988 skriver:

loven med 2 heste er skam stadig en realitet

og jeg nævner nemlig også at hun skal huske dyrlæge en gang om året og ellers ikk medmindre de kommer til skade

det er meget fint du kan have dem i løsdrift, det siger jeg heller ikk er umuligt for hende, MEN der skal kunne lukkes af hvis nu en dag himmel og hav står i et hehe

jeg ville os hvis det kunne lade sig gøre med hest have et åbent sted de selv kunne gå ind, som lå væk fra marken så ikke vinden stod ind, og så et andet "skur" som de kan være i i lorte vejn, om natten eller hvornår der nu er brug for at de KUN er inde.

Anmeld

23. februar 2012

kitra

MilleMus1988 skriver:

loven med 2 heste er skam stadig en realitet

og jeg nævner nemlig også at hun skal huske dyrlæge en gang om året og ellers ikk medmindre de kommer til skade

det er meget fint du kan have dem i løsdrift, det siger jeg heller ikk er umuligt for hende, MEN der skal kunne lukkes af hvis nu en dag himmel og hav står i et hehe

okay så må jeg har hørt forkert jeg synes bare jeg har set mange heste der går alene igen de sidste par år og derfor troede jeg at jeg havde hørt rigtigt med det var trukket tilbage. men godt det ikke er en hest bør bestemt ikke gå alene. vores togvogn kan ikke lukkes men den er så lukket i den ene ende.

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

kitra skriver:

Jeg må desværre skuffe dig med mit svar for jeg er enig med de andre, jeres plads er for lidt. Har i ikke mulighed for at leje et lille stykke af naboen med de åbne marker op til jer? Mine heste står hjemme ved min far endnu  da  vi ikke selv har plads til dem hvor vi bor, men han vil heldigvis gerne ha dem stående og passe dem lidt forkælet i en alder af 30 år . Men de har åhh nu bliver jeg i tvivl om hvad der er mindst 1 tønder land eller 1 hektar? men de har 1 af den mindste og de går 3 stk, og det er også for lidt men min far har heldigvis gode naboer der gerne vil har græsset deres små stykker græs af. Jeg ved ikke hvad de koster om mdr at fodre på men de får havre grønpiller og mineral tilskud mere fancy behøver det ikke være. plus self halm og frøgræs. jeg har en dv/frederiksborger og 2 blandings af dv/traver.

oki Tak for dit svar,m ja jeg havde nemlig haft i tankerne at spørge bondemanden, da vi har skæl op imod hinande, så det er jo oplagt at føre haven ud i marken og lave et åbent stykke Men det må vi jo spørge dem om

Anmeld

23. februar 2012

M&M's Mor

Anonym skriver:

Jeg har tit set folk som har hest i haven.

Har også set at mange har læ skur de kan gå ind i , men ikke bokse/stalde, er det iorden der "bare" er et stort lukket læsted af træ, altså bygget i træ til dem?

Hvad er minimus kvm de kan gå på ?

Har lidt i tankerne om det kunne lade sig gøre at have en evt to i vores baghave, bor på landet.

Og hvordan går det med 2 sammen, evt dreng og pige, går det an?

Håber nogen vil hjælpe og vejlede, vil jo ikke gøre noget som ikke er godt for evt kommende dyr, så vil høre jer herinde først om det overhoved kan lade sig gøre

* Evt hvis der er en anden mindre race som går godt under disse omstændigheder, må i gerne nævne dem, da det ikke er helt bestemt endnu hvilken race det skulle være, HVIS vi da overhoved skal have hest

og go aften !

Her er lidt læsestof...

http://www.vfl.dk/NR/rdonlyres/4D69074D-A34B-47EB-9A63-286E2D6425FA/0/GuideLov1.pdf

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

Gittemor09 skriver:

problemet er løst hvis du finder en hest der ikke kan tåle græs  

ej, men min bonusdatters hest kan ikke tåle græs, og går kun på grus...

og du har helt ret, rigtig mange har hestene på næsten ingen plads...

og mange har også "kun" et læskur til hestene (altså løsdrift).... 

her står vores dog i bokse om natten....  men kunne sagtens finde på at have løsdrift senere hen, da det er så meget nemmere synes jeg ihvertfald  

jeg har heller ikke rigtig set regler om hvor lidt plads loven kræver, eller hvor meget.... 

men personligt ville jeg nok ikke putte en større hest om i en lille baghave.... 

men så længe de bliver bevæget kan jeg intet problem se i det...

min fuldblod får f.eks. max smed en gang om året fordi hun har så gode hove, så hun slider dem ned selv, og de ikke går i stykker, som hos nogle heste.... 

så må jeg bare finde en som ikke tåler græs Ej de kan jo os få græs i resten af haven som lille tilskud, der er jo som du selv siger med din bonusdatters hest, heste som ikke tåler græs, og den "klarer" sig jo kan man sige, det er jo heller ikke fordi de ikke ville få græs .. Men bare ikke såå meget i INDHEGNINGEN, men andre steder i haven og på turer kan de jo?

Og tak for dit svar. Ville shetlænder og eller islænder være ok i størrelsen til haven med frie muligheder til turer i skove mm hver dag?

Anmeld

23. februar 2012

kitra

Anonym skriver:

oki Tak for dit svar,m ja jeg havde nemlig haft i tankerne at spørge bondemanden, da vi har skæl op imod hinande, så det er jo oplagt at føre haven ud i marken og lave et åbent stykke Men det må vi jo spørge dem om

det synes jeg du skal prøve du kan maks få et nej . jeg vil også lige sige at det med smeden hver 6 uge det er vist lidt individuelt, vores får smed 1 gang om året og de har fine hove, det kommer nok meget an på hesten og hvor meget den bliver brugt da det jo slider mere når man er ude at ride på grus asfalt osv.

Anmeld

23. februar 2012

Kris89

link til lov om hold af heste: https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=2661

her står sort på hvidt hvad reglerne er, pladskrav...

mener nu altså stadig IKKE man SKAL have to heste til at gå..

loven blev trukket tilbage, da mange købte en shetlandspony, som de slet ikke passede bare for at de skulle have en nummer to...

løsdrift er da det aller bedste man kan tilbyde en hest... når den har mulighed for at gå i læ for regn og vind, men ellers bare være ude i naturen

Anmeld

23. februar 2012

kitra

Kris89 skriver:

link til lov om hold af heste: https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=2661

her står sort på hvidt hvad reglerne er, pladskrav...

mener nu altså stadig IKKE man SKAL have to heste til at gå..

loven blev trukket tilbage, da mange købte en shetlandspony, som de slet ikke passede bare for at de skulle have en nummer to...

løsdrift er da det aller bedste man kan tilbyde en hest... når den har mulighed for at gå i læ for regn og vind, men ellers bare være ude i naturen

hmm så havde jeg hørt rigtigt jeg kunne heller ikke forstå det.

Anmeld

23. februar 2012

Gittemor09

Anonym skriver:

så må jeg bare finde en som ikke tåler græs Ej de kan jo os få græs i resten af haven som lille tilskud, der er jo som du selv siger med din bonusdatters hest, heste som ikke tåler græs, og den "klarer" sig jo kan man sige, det er jo heller ikke fordi de ikke ville få græs .. Men bare ikke såå meget i INDHEGNINGEN, men andre steder i haven og på turer kan de jo?

Og tak for dit svar. Ville shetlænder og eller islænder være ok i størrelsen til haven med frie muligheder til turer i skove mm hver dag?

ja, bare de følger loven om de der 800 kvm + 200 kvm pr. ekstra hest... så burde det sagtens kunne lade sig gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.