Shetlænder , hvor meget plads?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hvor stort var Så det stykke de rendte på og som var hegnet ind ?

Der var måske en tønder land.. Haha nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget en tønderland er i kvm 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2012

Anonym trådstarter

Norman skriver:

Der var måske en tønder land.. Haha nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget en tønderland er i kvm 

Haha . Jeg vil mene det er 1000 kvm ?  

Anmeld

24. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Okay men så havde vi 3 heste på 1000 kvm når det var, men som sagt havde vi jo også muligheden for at slå folde sammen osv. Det er jo noget andet end en have..

Altså jeg har da set folk have ponyer i haven, og de havde det da super godt i deres togvogn med vand, hø, græs osv..

Men nej, det var nok ikke noget jeg selv ville gøre, det er et koloenormt arbejde og en pæn dyr sport...

Anmeld

24. februar 2012

SjeBets

Anonym skriver:

en tønde er 5500 m2 IKKE 1000m2  en Hektar er ca 10.000 m2 ... 

Anmeld

24. februar 2012

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

en tønde er 5500 m2 IKKE 1000m2  en Hektar er ca 10.000 m2 ... 

Nåh for Søren thi hi sikke en forskel, ja jeg kender heller ik lige navnene på de ting der

Anmeld

24. februar 2012

kitra

sessen1984 skriver:

Jeg har skam læst HELE tråden, og det gør mig endnu mere for arget! 

At nogle overhovet PÅTÆNKER at stille en pony i sin baghave er mig en gåde og gør mig afsindigt vred!

Og nej du kan ikke på nogle år samle viden nok til at holde hest. To heste er ikke ens, og man holder ALDRIG op med at lære når man har hest. Der er man nødt til hele tiden at holde sig opdateret. 

Og nej mht. til pas og ansvars forsikring. Så er det først fra 1/1-12 at alle heste skulle være registreret og have pas. Og pr 1/7-11 var det lovpligtigt at have dem ansvars forsikret. Så det er temmelig nyt!

Hvis du vil søge gode råd kan jeg virkelig ikke se at du søger råd på baby.dk istede for fx. heste-nettet.dk eller lign. Hvor folk som regel ved noget mere.. 

Jeg må heldigvis ytre mig som jeg vil, da vi har ytringsfrihed i DK og jeg mener stadig det er idioti at have hest i baghaven... 

Jeg synes måske du reagerer lidt voldsomt. Da jeg som 9 årig fik min første hest en nordbagger vidste jeg ikke ret meget om en hest og det gjorde min far heller ikke. Jeg havde dog en veninde som havde haft hest hele livet så dem kunne vi rådfører os med. Men det er sku ikke en videnskab at ha hest. Self skal man vide hvad den spiser og at den skal til smed osv men rolig nu det er ikke en rumraket mere vanskeligt er det vist ikke. Mine heste lever på bedste vis utroligt nok da jeg ikke har studeret heste på uni . men hver sin sag synes bare lige det er i overkanten med den reaktion.

Anmeld

24. februar 2012

Anonym trådstarter

Det hedder 200 kvm pr hest, uanset hvor mange, dog højest 20 heste på en fold = minimum 20*200 kvm. 

Så det var fint. 

Anmeld

24. februar 2012

Anonym trådstarter

Det hedder 200 kvm pr hest, uanset hvor mange, dog højest 20 heste på en fold = minimum 20*200 kvm. 

Så det var fint. 

Anmeld

24. februar 2012

pemiro

Anonym skriver:

Så det var fint. 

Du skrev til hvilken pony der kunne være egnet til små børn.

Min erfaring siger mig, at en lille pony, lidt større end en shætlænder og mindre end islænder (eller på størrelse med denbe) vil være god.

Den skal ikke være alt for robust, såsom nordbaggen fx, da den så har ekstra mange krafter fortil og derfor flere kræfter til at lave unoder med

Men man vil hurtigt kunne fornemme og en pony er børnevenlig når man er rundt og kigge

Anmeld

24. februar 2012

Anonym trådstarter

kitra skriver:

Jeg synes måske du reagerer lidt voldsomt. Da jeg som 9 årig fik min første hest en nordbagger vidste jeg ikke ret meget om en hest og det gjorde min far heller ikke. Jeg havde dog en veninde som havde haft hest hele livet så dem kunne vi rådfører os med. Men det er sku ikke en videnskab at ha hest. Self skal man vide hvad den spiser og at den skal til smed osv men rolig nu det er ikke en rumraket mere vanskeligt er det vist ikke. Mine heste lever på bedste vis utroligt nok da jeg ikke har studeret heste på uni . men hver sin sag synes bare lige det er i overkanten med den reaktion.

Ja jeg Synes os det var en vildsom reaktion, os især fordi meget af det hun skrev ikke stemte overens med det jeg havde skrevet i tråden, til trods for at hun påstod at have læst det HELE som hun sagde :p

Synes nu at når forholdene er i orden, har redet på min families to heste hele min barndom, på ridebane, skove, stier, galoperet over marker og langs stranden og har selvf passet dem på ligefod, mad, strigle,lukker ind og ud, enten på græs eller jordfold og det var mange år, hele min barndom 2 skønne nordbakker. (dette er dig først nævnt nu )Og alligevel skriver jeg At nogle års erfarring forhåbentlig ville gøre mig kompetent nok til at måtte eje en hest, men nej nej, for man lærer hele livet får jeg afvide ? Ja men hva så med børn, skal man så droppe dem fordi man kun har prøvet at være barnepige og ikke " ved" om man egner sig som  fordi det har man ikke prøvet ? Sådan er det jo for alle, og hvis man lærer om hesten hele densliv og derfor ikke må få hest af den grund kunne ingen da få hest så , det er umuligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.