Hvordan gør man det der med stofbleer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2012

Ansemusen

Hvorfor vil du bruge stofbleer frem for "rigtige" bleer?

Jeg ville SLET ikke have kunnet overskue det, hvis vi skulle have vasket utallige tisse- og lortebleer  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

Tona

Rikke&Liam skriver:

Ok. Er det de der charcoal bamboo inserts? Dem kender jeg ikke. Har bare haft stor succes med little lamb, så dem bruger vi.

Ja det er dem. De er så voldsomt meget billigere at jeg tænkte sådan lidt at nu prøver vi bare  Jeg kan jo altid bestille de andre hvis det slår totalt fejl. Desværre var det dog ikke det hele de havde, så jeg skal vente på noget af det.

Anmeld

1. marts 2012

Tona

Ansemusen skriver:

Hvorfor vil du bruge stofbleer frem for "rigtige" bleer?

Jeg ville SLET ikke have kunnet overskue det, hvis vi skulle have vasket utallige tisse- og lortebleer  

Jamen det er jo også lidt forskelligt om stofbleer er en tanke der tiltaler en eller ej

Jeg vil gerne prøve det fordi det (efter min mening) er bedre for miljøet, pengepungen og barnet  For mig er det ikke slemt at skulle vaske dem.

Anmeld

1. marts 2012

JJH

Amandas-mor skriver:

Jamen det er jo også lidt forskelligt om stofbleer er en tanke der tiltaler en eller ej

Jeg vil gerne prøve det fordi det (efter min mening) er bedre for miljøet, pengepungen og barnet  For mig er det ikke slemt at skulle vaske dem.

Anmeld

1. marts 2012

Annemor...

norenberg skriver:

Det er da godt at ingen af dem herinde som bruger stofbleer, der bor i jammerbugt kommune....for der må der ikke bruge bukse bleer eller stof bleer i dagplejen og de bliver kun skiftet to gange på en dag med mindre de har lavet en prutte ble og bleerne skal væte åbne i siderne så de ikke skal have bukserne af dem for at skifte dem

Nu sad jeg lige og læste denne tråd og overvejede at skifte, men det skal jeg jo så ikke gøre nu når jeg bor i Jammerbugt kommune!

Anmeld

1. marts 2012

Tona

Annemor... skriver:

Nu sad jeg lige og læste denne tråd og overvejede at skifte, men det skal jeg jo så ikke gøre nu når jeg bor i Jammerbugt kommune!

Du kunne evt stadig bruge stofbleer hjemme og så kun bruge engangsbleer i dp?

Anmeld

1. marts 2012

Ansemusen

Amandas-mor skriver:

Okay  Var bare nysgerrig, fordi jeg ikke selv kunne overskue det. Synes det var hårdt nok at have et spædbarn med alm. smidud bleer, hehe. Men al respekt til jer der magter stofbleer!

Anmeld

2. marts 2012

Tona

Rikke&Liam skriver:

Jeg tror de er ganske gode. Jeg har kun selv købt en enkelt endnu, da jeg bare skulle se hvordan de var. De virker ganske gode og den jeg har købt er med såkaldt minky udenpå og er derfor dejlig blød.  Dog vil jeg anbefale dig at købe nogle ekstra indlæg, da det der følger med er i microfiber og ikke suger super godt.

Jeg kan anbefale Little lamb bambusindlæg. De koster ca. 100 kr for 10 stk. Og så suger de godt.

http://www.littlelambnappies.com/accessories/bamboo-washable-nappy-boosters

Men i må nok prøve jer lidt frem den første tid mht. antal indlæg. Børn tisser jo meget forskelligt. Piger tisser mere bag i bleen, hvorimod drenge spreder tissen mere i bleen

Venter stadig spændt på  mine bleer som er på vej, men ville bare lige sige, at på den side hvor jeg købte bleerne viste det sig at de også havde de der indlæg du anbefalede. Se her

http://www.babybots.co.uk/little_lamb_boosters.htm

Jeg tror vist at det er billigere? Og så kan man få det hele samme sted

Anmeld

2. marts 2012

Tona

Ansemusen skriver:

Okay  Var bare nysgerrig, fordi jeg ikke selv kunne overskue det. Synes det var hårdt nok at have et spædbarn med alm. smidud bleer, hehe. Men al respekt til jer der magter stofbleer!

Det er nu heller ikke et spædbarn jeg har. Min datter er næsten 14 mdr så det gør det lidt lettere

Anmeld

2. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

Amandas-mor skriver:

Venter stadig spændt på  mine bleer som er på vej, men ville bare lige sige, at på den side hvor jeg købte bleerne viste det sig at de også havde de der indlæg du anbefalede. Se her

http://www.babybots.co.uk/little_lamb_boosters.htm

Jeg tror vist at det er billigere? Og så kan man få det hele samme sted

Ja, du har ret. Men var faktisk ikke klar over at man kan bestille fra både den alm. babybots og deres budget side. Men det kan man?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.