Hvordan gør man det der med stofbleer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2012

Tona

Sirup skriver:

Jeg overvejer virkelig, at skifte engangsbleerne ud med stofbleer. Men har lige nogle spørgsmål, jeg håber du kan hjælpe med

Er bambusbleerne bedre siden I bruger dem om natten?

Kender du noget til de der Alvababy bleer, for det virker som om de er ret syntetiske?

Ved du om man skal bruge Nappyfresh bio når man vasker dem?

Hvad gør I med bleerne når de "venter" på at blive vasket?

Og fylder stofblerne ikke meget mere på baby end engangs? Altså skal de så have større body'er, bukser osv.?

Ja det var lige en MASSE spørgsmål, håber du kan hjælpe

Ret gode spørgsmål  Venter spændt med på svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2012

Tona

Ja, det kan sagtens betale sig. Selvfølgelig bruger man jo en smule mere på vask. Men hvis man så vidt muligt holder fingrene fra tørretumbleren, så tror jeg egentlig ikke omkostningerne er så voldsomme.

Du må endelig spørge hvis der er andet jeg kan hjælpe med

Jeg er bare glad for at kunne dele ud af min viden, så endnu flere børn kan slippe for plastik og kemikalier i numsen.

Du har i alt fald reddet min datter fra flere kemikalier og plastic, for vi har afgjort at vi køber de der Alva baby til d. 1

De der Alva baby tror vi at de er lige så gode og naturlige osv for barnet som de andre dyrere vi kan købe i dk?

Anmeld

18. februar 2012

SukkerDronning

Amandas-mor skriver:

Ret gode spørgsmål  Venter spændt med på svar

Ja , venter spændt

Alba baby virke til at være genialt. Inde på slyngebarn står der næsten kun godt om dem, og så er de jo dejlig billige

Men det er nu meget rart, at kunne støtte sig lidt op af nogen der har noget erfaring. Ellers kunne jeg ihvertfald godt komme til at købe den første og "bedste" stofble jeg så (sikkert også dyreste)

Anmeld

18. februar 2012

Tona

Sirup skriver:

Ja , venter spændt

Alba baby virke til at være genialt. Inde på slyngebarn står der næsten kun godt om dem, og så er de jo dejlig billige

Men det er nu meget rart, at kunne støtte sig lidt op af nogen der har noget erfaring. Ellers kunne jeg ihvertfald godt komme til at købe den første og "bedste" stofble jeg så (sikkert også dyreste)

Ja, jeg er godt nok også glad for alt den vejledning jeg har fået i denne tråd. Jeg anede INTET om det her emne da jeg lavede tråden

Anmeld

19. februar 2012

norenberg

Det er da godt at ingen af dem herinde som bruger stofbleer, der bor i jammerbugt kommune....for der må der ikke bruge bukse bleer eller stof bleer i dagplejen og de bliver kun skiftet to gange på en dag med mindre de har lavet en prutte ble og bleerne skal væte åbne i siderne så de ikke skal have bukserne af dem for at skifte dem

Anmeld

19. februar 2012

SukkerDronning

norenberg skriver:

Det er da godt at ingen af dem herinde som bruger stofbleer, der bor i jammerbugt kommune....for der må der ikke bruge bukse bleer eller stof bleer i dagplejen og de bliver kun skiftet to gange på en dag med mindre de har lavet en prutte ble og bleerne skal væte åbne i siderne så de ikke skal have bukserne af dem for at skifte dem

Hold da op en ærgelig kommune at bo i. Vildt sted at spare på ressourcerne, det er da relativt få der bruger stofbleer

Anmeld

19. februar 2012

Rikke, Liam & Linus

Sirup skriver:

Jeg overvejer virkelig, at skifte engangsbleerne ud med stofbleer. Men har lige nogle spørgsmål, jeg håber du kan hjælpe med

Er bambusbleerne bedre siden I bruger dem om natten?

Kender du noget til de der Alvababy bleer, for det virker som om de er ret syntetiske?

Ved du om man skal bruge Nappyfresh bio når man vasker dem?

Hvad gør I med bleerne når de "venter" på at blive vasket?

Og fylder stofblerne ikke meget mere på baby end engangs? Altså skal de så have større body'er, bukser osv.?

Ja det var lige en MASSE spørgsmål, håber du kan hjælpe

Vi bruger bambus bleer om natten, da bambus suger rigtig godt, og på den måde kan bleen holde hele natten. Om dagen er vi også begyndt at komme et mindre bambus indlæg indeni, da han tisser noget mere nu end tidligere.

Jeg har kun en enkelt alvababy ble endnu. Men de er i fuldstændig samme materiale som de fleste andre. Den er faktisk ret fornuftigt til prisen.

Vi har noget nappyfresh halløj, men bruger det kun hvis bleerne lugter. De kan godt komme til at lugte en smule efter længere tids brug. Ellers kan man strippe bleerne med natron og eddike, det virker også fint.

Til hverdag bruger vi bare alm. parfumefrit vaskemiddel.

De brugte bleer ligger i en spand, med et stofnet nede i. De skal helst ikke ligge længere end 3 dage, pga. bakterier. I dagplejen kommes de i en vandtæt pose (wetbag) og tømmes så over i spanden hjemme. Vi vasker hver 2-3 dag.

Jo, stofbleerne fylder lidt mere end engangs. Det kommer også lidt an på hvilken slags ble man bruger. Lommebleerne fylder minimalt. Nogle bruger formsyede bleer med uldblebukser udover. Det fylder en del.

Jeg har ikke haft de store problemer med bodyer, ellers findes der bodyforlængere som man med fordel kan bruge, så er der lidt mere stof.

De eneste bukser som ikke rigtig fungerer er stramme jeans. Ellers har vi stort set brugt alle slags bukser til Liam.

Håber det var svar nok

Anmeld

19. februar 2012

Rikke, Liam & Linus

Amandas-mor skriver:

Du har i alt fald reddet min datter fra flere kemikalier og plastic, for vi har afgjort at vi køber de der Alva baby til d. 1

De der Alva baby tror vi at de er lige så gode og naturlige osv for barnet som de andre dyrere vi kan købe i dk?

Jeg tror de er ganske gode. Jeg har kun selv købt en enkelt endnu, da jeg bare skulle se hvordan de var. De virker ganske gode og den jeg har købt er med såkaldt minky udenpå og er derfor dejlig blød.  Dog vil jeg anbefale dig at købe nogle ekstra indlæg, da det der følger med er i microfiber og ikke suger super godt.

Jeg kan anbefale Little lamb bambusindlæg. De koster ca. 100 kr for 10 stk. Og så suger de godt.

http://www.littlelambnappies.com/accessories/bamboo-washable-nappy-boosters

Men i må nok prøve jer lidt frem den første tid mht. antal indlæg. Børn tisser jo meget forskelligt. Piger tisser mere bag i bleen, hvorimod drenge spreder tissen mere i bleen

Anmeld

19. februar 2012

Rikke, Liam & Linus

Og så en lille ekstra ting. Husk at købe indlæg, det gør bleskiftene nemmere hvis der er stort med.

Enten engangsindlæg. Eller fleeceindlæg som kan vaskes og genbruges. (igen har little lamb en 10 pak for ca. 50 kr.)

Og så selvfølgelig en god spand med låg til de brugte bleer.

Anmeld

19. februar 2012

Rikke, Liam & Linus

norenberg skriver:

Synes egentlig det er en lidt mærkelig ide at dagplejen skal bestemme over hvilke bleer man bruger til sit barn.

Skal de så også bestemme hvilket mærke flyverdrageten skal være og hvilket tøj børnene må ha´på?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.