Sirup skriver:
Jeg overvejer virkelig, at skifte engangsbleerne ud med stofbleer. Men har lige nogle spørgsmål, jeg håber du kan hjælpe med
Er bambusbleerne bedre siden I bruger dem om natten?
Kender du noget til de der Alvababy bleer, for det virker som om de er ret syntetiske?
Ved du om man skal bruge Nappyfresh bio når man vasker dem?
Hvad gør I med bleerne når de "venter" på at blive vasket?
Og fylder stofblerne ikke meget mere på baby end engangs? Altså skal de så have større body'er, bukser osv.?
Ja det var lige en MASSE spørgsmål, håber du kan hjælpe
Vi bruger bambus bleer om natten, da bambus suger rigtig godt, og på den måde kan bleen holde hele natten. Om dagen er vi også begyndt at komme et mindre bambus indlæg indeni, da han tisser noget mere nu end tidligere.
Jeg har kun en enkelt alvababy ble endnu. Men de er i fuldstændig samme materiale som de fleste andre. Den er faktisk ret fornuftigt til prisen.
Vi har noget nappyfresh halløj, men bruger det kun hvis bleerne lugter. De kan godt komme til at lugte en smule efter længere tids brug. Ellers kan man strippe bleerne med natron og eddike, det virker også fint.
Til hverdag bruger vi bare alm. parfumefrit vaskemiddel.
De brugte bleer ligger i en spand, med et stofnet nede i. De skal helst ikke ligge længere end 3 dage, pga. bakterier. I dagplejen kommes de i en vandtæt pose (wetbag) og tømmes så over i spanden hjemme. Vi vasker hver 2-3 dag.
Jo, stofbleerne fylder lidt mere end engangs. Det kommer også lidt an på hvilken slags ble man bruger. Lommebleerne fylder minimalt. Nogle bruger formsyede bleer med uldblebukser udover. Det fylder en del.
Jeg har ikke haft de store problemer med bodyer, ellers findes der bodyforlængere som man med fordel kan bruge, så er der lidt mere stof.
De eneste bukser som ikke rigtig fungerer er stramme jeans. Ellers har vi stort set brugt alle slags bukser til Liam.
Håber det var svar nok