Hvordan gør man det der med stofbleer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.747 visninger
64 svar
1 synes godt om
17. februar 2012

Tona

Søde piger, er der ikke nogen af jer, som bruger stofbleer frem for almindelig bleer, som kan fortælle mig hvordan man gør.

Jeg ved virkelig intet om det overhovedet. Er det bare de alm. stofbleer man køber i butikkerne som man bruger som ble?

Hvordan binder man bleen på barnet?

Skal der noget ud over bagefter før tøjet kommer på?

Hvor mange stofbleer skal jeg anskaffe? osv osv.

Må jeg ikke få glæde af jeres erfaringer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

twinboys

Amandas-mor skriver:

Søde piger, er der ikke nogen af jer, som bruger stofbleer frem for almindelig bleer, som kan fortælle mig hvordan man gør.

Jeg ved virkelig intet om det overhovedet. Er det bare de alm. stofbleer man køber i butikkerne som man bruger som ble?

Du kan købe dem på nettet og der køber du også de der "gummibukser "

Anmeld

17. februar 2012

malo

Amandas-mor skriver:

Jeg bruger ikke stofbleer selv, men en af mine kollegaer sværger til dem. Det er et helt univers for sig, du kan se noget at udstyret her:
http://naturebaby.dk/shop/stofbleer-25s.html

Håber du kan finde noget brugbart eller der er nogle der har lidt erfaringer på området.

Anmeld

17. februar 2012

JJH

der er forskellige former for stofbleer. som nogen skrev er der information på naturebaby.dk, hvor der også er film eller storchebarn.dk man kan også vælge de alm. stofbleer, men dem er der ikke så mange der bruger, for det er lidt mere besværligt. du kan skrive PB hvis du vil vide mere.

Anmeld

17. februar 2012

Tona

malo skriver:

Jeg bruger ikke stofbleer selv, men en af mine kollegaer sværger til dem. Det er et helt univers for sig, du kan se noget at udstyret her:
http://naturebaby.dk/shop/stofbleer-25s.html

Håber du kan finde noget brugbart eller der er nogle der har lidt erfaringer på området.

Tak for link

Anmeld

17. februar 2012

Rikke, Liam & Linus

Vi bruger stofbleer til Liam på 2,5 og skal også bruge dem til lillebror når han ankommer.

Der findes MANGE forskellige slags.

Hos os bruger vi lommebleer. Det er en vandtæt ble med en lomme hvori man så kommer indlæg i. Det er en god løsning, da man på den måde kan tilpasse bleen til ens barns behov.

Om natten bruger vi bambusbleer, da de suger ufatteligt godt, men er lidt større end dem vi bruger om dagen. Udover bruges gode gammeldags hjemmestrikkede blebukser.

Lidt billeder til inspiration:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. februar 2012

Tona

Rikke&Liam skriver:

Vi bruger stofbleer til Liam på 2,5 og skal også bruge dem til lillebror når han ankommer.

Der findes MANGE forskellige slags.

Hos os bruger vi lommebleer. Det er en vandtæt ble med en lomme hvori man så kommer indlæg i. Det er en god løsning, da man på den måde kan tilpasse bleen til ens barns behov.

Om natten bruger vi bambusbleer, da de suger ufatteligt godt, men er lidt større end dem vi bruger om dagen. Udover bruges gode gammeldags hjemmestrikkede blebukser.

Lidt billeder til inspiration:

Men det der indlæg inden i...kan det så vaskes og genbruges eller smidder man det ud ?

Tak for fine og informative billeder...vidste slet ikke det kunne være så moderne at bruge stofble. Jeg troede bare at man skulle binde dem der gammeldags nogle ligesom man gjorde førhen

Anmeld

17. februar 2012

Rikke, Liam & Linus

Men det er en god ide at prøve sig lidt frem til at starte med. Man kan evt. købe bleer brugt og prøve lidt forskellige. Til en nyfødt baby er lommebleerne lidt voldsomme:

Derfor skal vi den første tid bruge formsyede bleer og vandtætte blebukser udover

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. februar 2012

Rikke, Liam & Linus

Amandas-mor skriver:

Men det der indlæg inden i...kan det så vaskes og genbruges eller smidder man det ud ?

Tak for fine og informative billeder...vidste slet ikke det kunne være så moderne at bruge stofble. Jeg troede bare at man skulle binde dem der gammeldags nogle ligesom man gjorde førhen

Indlæggene bruger man igen.

De kan være lavet af microfiber, bambus, hamp mm.

Jeg vasker altid bleer ved 95 grader af hensyn til bakterier, men lufttørrer.

Anmeld

17. februar 2012

Tona

Rikke&Liam skriver:

Men det er en god ide at prøve sig lidt frem til at starte med. Man kan evt. købe bleer brugt og prøve lidt forskellige. Til en nyfødt baby er lommebleerne lidt voldsomme:

Derfor skal vi den første tid bruge formsyede bleer og vandtætte blebukser udover

Min datter er 1 år gammel. Tror du så ikke at de der lommebleer er det rigtige for hende?

Helt konkret, hvor køber jeg dem så og hvor mange køber jeg for at være dækket ind?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.