Hvordan gør man det der med stofbleer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

Ansemusen skriver:

Okay  Var bare nysgerrig, fordi jeg ikke selv kunne overskue det. Synes det var hårdt nok at have et spædbarn med alm. smidud bleer, hehe. Men al respekt til jer der magter stofbleer!

Jeg har snart 2 blebørn på stof. Og jeg synes ikke det gør vores hverdag mere besværlig på nogen måde. Vi har altid brugt stofbleer, så det er jo bare sådan det er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2012

Tona

Ja, du har ret. Men var faktisk ikke klar over at man kan bestille fra både den alm. babybots og deres budget side. Men det kan man?

Ja det kunne jeg i alt fald   Jeg skrev bare en mail til hende og spurgte om hun ikke ville slå det sammen til en pakke og det ville hun gerne. Hun var utrolig hjælpsom

Anmeld

7. marts 2012

Tona

Rikke&Liam skriver:

Jeg har snart 2 blebørn på stof. Og jeg synes ikke det gør vores hverdag mere besværlig på nogen måde. Vi har altid brugt stofbleer, så det er jo bare sådan det er.

Så er bleerne ankommet. Dem fra Alva baby

Nu har jeg et nyt problem, som jeg håber at du kan hjælpe mig med

Hvordan vasker jeg dem. Der står "wash in cold water" på nogle af dem og på nogle står der "max 30 c" Altså på selve bleerne. Det kan da ikke være rigtigt eller? Kan jeg ikke koge dem eller som minimum vaske dem på 60 grader. Altså der kommer jo alt muligt gris på dem?

Og hvordan med indlægene. Henholdsvis dem fra Little lamb og dem som fulgte med bleerne? Der står ikke hvordan jeg vasker dem. Hvad gør du?

Ihhh jeg er jo helt vild for at få dem vasket så jeg kan prøve det af

Anmeld

9. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

Amandas-mor skriver:

Så er bleerne ankommet. Dem fra Alva baby

Nu har jeg et nyt problem, som jeg håber at du kan hjælpe mig med

Hvordan vasker jeg dem. Der står "wash in cold water" på nogle af dem og på nogle står der "max 30 c" Altså på selve bleerne. Det kan da ikke være rigtigt eller? Kan jeg ikke koge dem eller som minimum vaske dem på 60 grader. Altså der kommer jo alt muligt gris på dem?

Og hvordan med indlægene. Henholdsvis dem fra Little lamb og dem som fulgte med bleerne? Der står ikke hvordan jeg vasker dem. Hvad gør du?

Ihhh jeg er jo helt vild for at få dem vasket så jeg kan prøve det af

Undskyld jeg først svarer nu. Skulle lige overstå eksamen og sådan noget pjat inden min barsel.

Nå, men...du kan vaske det hele på 95 grader. Det gør jeg.

Grunden til de skriver 30 grader er for at folk ikke skal klage over HVIS de ikke skulle kunne holde til det. Men de bliver slet slet ikke rene ved 30 grader.

Du skal dog helst ikke tørretumble "skallen" altså den del i PUL. Og Hvis du tørretumbler indlæggene skal du gøre det ved den laveste varme indstilling.

Håber det var svar nok.

Anmeld

9. marts 2012

Tona

Rikke&Liam skriver:

Undskyld jeg først svarer nu. Skulle lige overstå eksamen og sådan noget pjat inden min barsel.

Nå, men...du kan vaske det hele på 95 grader. Det gør jeg.

Grunden til de skriver 30 grader er for at folk ikke skal klage over HVIS de ikke skulle kunne holde til det. Men de bliver slet slet ikke rene ved 30 grader.

Du skal dog helst ikke tørretumble "skallen" altså den del i PUL. Og Hvis du tørretumbler indlæggene skal du gøre det ved den laveste varme indstilling.

Håber det var svar nok.

Håber, at det gik godt med eksamen så

Tak for svar. Altså jeg er jo så glad for alt din hjælp omkring alt det her, for ellers havde jeg da aldrig fundet ud af det ...det er jo en jungle

Men jeg kan fortælle som status herfra, at nu har vi brugt bleerne i to døgn og vi er utroligt glade for dem. De holder lige så godt tæt som engangsbleerne vi brugte før og det virker til at Amanda trives bedre med at have dem på. Hendes hud virker også som om den har bedre af det og jeg er meget imponeret over at fugten i så høj grad suges ned i indlægene således at selve den del af bleen der rører ved barnets hud er nærmest tør.

Min mor gav mig et super tip, som jeg bruger og som virker (nok mest relevant hvis man ikke bruger det der papir til at lægge oven i bleen. Men altså når bleen er svinet til, så kan man lige pille indlægene ud og så holde den ned i toilettet og så skylle ud. Vupti så er den ren og klar til vask og alt er skyllet ud og væk

Amanda sov i går nat fra kl. 06.30 til kl. 08.00 i morges (hun var virkelig træt!) og jeg var inde nogle gange og mærke efter at hun ikke havde tisset igennem. Men det havde hun ikke. Dvs at den stofble holdt hende tør i så mange timer. Det er sørme ligeså godt som de engangsnatbleer vi plejer at bruge! Ret imponerende. Det var så med et microfiberindlæg og 2 bamboo i

Jeg vil sige at det er en stor succes og jeg er så glad for at vi skiftede over til stofbleer  

Tak for alt din hjælp

Anmeld

10. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

Håber, at det gik godt med eksamen så

Tak for svar. Altså jeg er jo så glad for alt din hjælp omkring alt det her, for ellers havde jeg da aldrig fundet ud af det ...det er jo en jungle

Men jeg kan fortælle som status herfra, at nu har vi brugt bleerne i to døgn og vi er utroligt glade for dem. De holder lige så godt tæt som engangsbleerne vi brugte før og det virker til at Amanda trives bedre med at have dem på. Hendes hud virker også som om den har bedre af det og jeg er meget imponeret over at fugten i så høj grad suges ned i indlægene således at selve den del af bleen der rører ved barnets hud er nærmest tør.

Min mor gav mig et super tip, som jeg bruger og som virker (nok mest relevant hvis man ikke bruger det der papir til at lægge oven i bleen. Men altså når bleen er svinet til, så kan man lige pille indlægene ud og så holde den ned i toilettet og så skylle ud. Vupti så er den ren og klar til vask og alt er skyllet ud og væk

Amanda sov i går nat fra kl. 06.30 til kl. 08.00 i morges (hun var virkelig træt!) og jeg var inde nogle gange og mærke efter at hun ikke havde tisset igennem. Men det havde hun ikke. Dvs at den stofble holdt hende tør i så mange timer. Det er sørme ligeså godt som de engangsnatbleer vi plejer at bruge! Ret imponerende. Det var så med et microfiberindlæg og 2 bamboo i

Jeg vil sige at det er en stor succes og jeg er så glad for at vi skiftede over til stofbleer  

Tak for alt din hjælp

Det er godt i er glade for dem

Ja, toilettricket bruger vi også indimellem. Dog kun hvis den er svinet meget til, hvis det kun er "farve" kommes de bare i vaskemaskinen sådan.

Et andet råd. Hvis du synes bleerne er blevet for brune/gule indeni pga. afføring, kan du simpelthen hænge dem ud i solen og blege dem der. Billigt og miljøvenligt

Jeg kan da sige at vi i de 2,5 år Liam har brugt stofbleer har vi ALDRIG været ude for bleudslæt, eksem, svamp eller lign. Og ved der er mange andre stofblebrugere der har samme oplevelse. Så der er altså et eller andet i engangsbleerne der er noget skidt, da SÅ mange børn lider af overnstående.

Du havde købt de indlæg med kul i ikke? Jeg har også hørt at de suger RIGTIG godt. Og har selv overvejet at købe nogle.

Anmeld

10. marts 2012

Tona

Rikke&Liam skriver:

Det er godt i er glade for dem

Ja, toilettricket bruger vi også indimellem. Dog kun hvis den er svinet meget til, hvis det kun er "farve" kommes de bare i vaskemaskinen sådan.

Et andet råd. Hvis du synes bleerne er blevet for brune/gule indeni pga. afføring, kan du simpelthen hænge dem ud i solen og blege dem der. Billigt og miljøvenligt

Jeg kan da sige at vi i de 2,5 år Liam har brugt stofbleer har vi ALDRIG været ude for bleudslæt, eksem, svamp eller lign. Og ved der er mange andre stofblebrugere der har samme oplevelse. Så der er altså et eller andet i engangsbleerne der er noget skidt, da SÅ mange børn lider af overnstående.

Du havde købt de indlæg med kul i ikke? Jeg har også hørt at de suger RIGTIG godt. Og har selv overvejet at købe nogle.

Jeg skal huske det med at blege dem i solen, men tørrer nu også altid ude i haven når vejret er til det, så det giver sig selv

Ang. det med udslæt, så vil jeg også sige at jeg kan mærke at Amandas hud er sundere når jeg tager stofbleen af hende end når jeg før tog engangsble af hende. Det er som om huden kan ånde bedre og dermed ikke virker så indelukket og irriteret.

Nej, jeg købte ikke indlægene med kul alligevel, da de havde udsolgt. Det var derfor jeg fik købt de der Little Lamb alligevel (dem som var billigere på samme side som bleerne)  Men indlægene med kul er utroligt meget billigere end Little Lamb så jeg overvejer stadig at se om de har fået dem hjem til når jeg skal bestille mere i næste måned. (vi har nemlig valgt at brække udgiften over i 3 mdr).

Anmeld

6. august 2012

Jibbe

Hej

Er du glad for de bleer fra alvababy? Og hvor mange indlæg har du købt ekstra? Tænker at jeg vil starte stille ud og købe 10 bleer, 10 ekstra indlæg og nogle af de der indlæg man skyller ud, samt en wetbag. Er det nok? Er der måske nogle af dem du anbefaler frem for andre?

Anmeld

10. august 2012

Tona

Hej

Er du glad for de bleer fra alvababy? Og hvor mange indlæg har du købt ekstra? Tænker at jeg vil starte stille ud og købe 10 bleer, 10 ekstra indlæg og nogle af de der indlæg man skyller ud, samt en wetbag. Er det nok? Er der måske nogle af dem du anbefaler frem for andre?

Hej

Jeg er rigtigt glad for de der Alva baby bleer. De er rigtig gode.

Jeg vil mene at du skal bruge min:

15-20 bleer (og der følger jo så et indlæg med til hver ble)

Det samme antal boostere som du har bleer og evt dobbelt så mange hvis dit barn tisser meget for så kan det blive nødvendigt at bruge 2 boostere ud over det indlæg der følger med. Du skal i alt fald have boostere nok til en til to boostere pr ble plus at du skal bruge 2 boostere om natten sammen med et normalt indlæg.

1-2 wetbags

1-2 par uldblebukser til om natten

Lanolin til at behandle uldblebukserne med så de er tætte

Det med antallet afhænger lidt af hvor ofte man vasker bleerne jo. Men de skal i alt fald vasker hver 3 dag.

Bleer:

http://www.babybotsbudget.co.uk/alva.htm

Boostere:

http://www.babybots.co.uk/little_lamb_boosters.htm

Wetbags:

http://www.babybotsbudget.co.uk/wetbags.htm

Lanolin:

http://www.koogko.dk/shop/frontpage.html

Uldblebukser er det faktisk billigst at strikke selv, af fx Peru eller Lima garn, men de kan også købes færdig lavet flere steder på nettet. Lav evt en Google søgning på det.

De der indlæg man skyller ud bruger jeg ikke, så dem ved jeg ikke noget om  Men de fås vist også på samme side som bleerne.

Anmeld

10. august 2012

Jibbe

Hej tak for svaret
Jeg har bestilt bleer 12 til at starte med for at få en ide om det duer (det skal det). Derudover en wetbag, 1 pakke boosters fra Little Lamb og så en rulle indlægspapir - fordi jeg har en baby der jo laver remoulade lorte. Men de der uldbukser, er de nødvendige? Troede ikke der var nødvendigt til lommebleer
Glæder mig til jeg får dem - pengene blev trukket igår så tror de er på vej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.