Hvordan gør man det der med stofbleer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2012

norenberg

Rikke&Liam skriver:

Synes egentlig det er en lidt mærkelig ide at dagplejen skal bestemme over hvilke bleer man bruger til sit barn.

Skal de så også bestemme hvilket mærke flyverdrageten skal være og hvilket tøj børnene må ha´på?

nej heldigvis ikke, vi så også lidt mærkelige ud da vi fik at vide at vi skulle skifte til andre bleer der var åben i siderne, og det måtte heller ikke være stof, da kommunen mener det kræver ekstra resourser af dagplejemødrene....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

Tona

Jeg tror de er ganske gode. Jeg har kun selv købt en enkelt endnu, da jeg bare skulle se hvordan de var. De virker ganske gode og den jeg har købt er med såkaldt minky udenpå og er derfor dejlig blød.  Dog vil jeg anbefale dig at købe nogle ekstra indlæg, da det der følger med er i microfiber og ikke suger super godt.

Jeg kan anbefale Little lamb bambusindlæg. De koster ca. 100 kr for 10 stk. Og så suger de godt.

http://www.littlelambnappies.com/accessories/bamboo-washable-nappy-boosters

Men i må nok prøve jer lidt frem den første tid mht. antal indlæg. Børn tisser jo meget forskelligt. Piger tisser mere bag i bleen, hvorimod drenge spreder tissen mere i bleen

Bruger man så de der bambus nogle om dagen i stedet for dem som følger med alva baby bleen fra starten?  

Eller mente du bambus om natten og så at komme et ekstra alva baby indlæg i bleen om dagen således at der er to i bleen på en gang?

Anmeld

20. februar 2012

Rikke, Liam & Linus

Amandas-mor skriver:

Bruger man så de der bambus nogle om dagen i stedet for dem som følger med alva baby bleen fra starten?  

Eller mente du bambus om natten og så at komme et ekstra alva baby indlæg i bleen om dagen således at der er to i bleen på en gang?

Både microfiber og bambus indlæg i bleen om dagen.

Man kan jo også bruge lommebleerne om natten og komme gode med indlæg i. Jeg har bare rigtig gode erfaringer med bambusble+uldblebuks kombinationen.

Anmeld

20. februar 2012

Tona

Rikke&Liam skriver:

Både microfiber og bambus indlæg i bleen om dagen.

Man kan jo også bruge lommebleerne om natten og komme gode med indlæg i. Jeg har bare rigtig gode erfaringer med bambusble+uldblebuks kombinationen.

Nå okay, så forstod jeg det  

Ihhh glæder mig sådan til at prøve det af

Anmeld

20. februar 2012

Tona

Anmeld

20. februar 2012

Tona

Rikke&Liam skriver:

Jeg tror de er ganske gode. Jeg har kun selv købt en enkelt endnu, da jeg bare skulle se hvordan de var. De virker ganske gode og den jeg har købt er med såkaldt minky udenpå og er derfor dejlig blød.  Dog vil jeg anbefale dig at købe nogle ekstra indlæg, da det der følger med er i microfiber og ikke suger super godt.

Jeg kan anbefale Little lamb bambusindlæg. De koster ca. 100 kr for 10 stk. Og så suger de godt.

http://www.littlelambnappies.com/accessories/bamboo-washable-nappy-boosters

Men i må nok prøve jer lidt frem den første tid mht. antal indlæg. Børn tisser jo meget forskelligt. Piger tisser mere bag i bleen, hvorimod drenge spreder tissen mere i bleen

Er det bare dem du har linket til her som man bruger om dagen sammen med microfiber indlæget (der står nemlig det er til om natten)?

Anmeld

20. februar 2012

Rikke, Liam & Linus

Er det bare dem du har linket til her som man bruger om dagen sammen med microfiber indlæget (der står nemlig det er til om natten)?

Ja, det er dem jeg har linket til. Der står de er til natbrug, da de netop suger godt. Men de er så tynde at de sagtens kan bruges om dagen. Men du skal nok alligevel forberede dig på at bleen er lidt tykkere end en engangs.

Glæder mig til at høre hvordan det kommer til at gå med stofbleerne

Køber i dem fra England?

Anmeld

20. februar 2012

Tona

Rikke&Liam skriver:

Ja, det er dem jeg har linket til. Der står de er til natbrug, da de netop suger godt. Men de er så tynde at de sagtens kan bruges om dagen. Men du skal nok alligevel forberede dig på at bleen er lidt tykkere end en engangs.

Køber i dem fra England?

Ja vi har tænkt os at købe dem der alva baby som du linkede til og så de der natindlæg som du også linkede til  

Vi venter dog til den 1 med lige at lave den udskrivning  Men hold da op hvor jeg glæder mig til at prøve det af.

Jeg skal nok komme med en update

Anmeld

29. februar 2012

Tona

Rikke&Liam skriver:

Køber i dem fra England?

Så er bleer og wetbags og indlæg bestilt fra England...og jeg venter så spændt

Jeg endte dog med at bestille nogle af de der bamboo ekstra indlæg inde på Alva baby også for at prøve dem af. De er meget, meget billigere, så jeg vil se om de evt skulle være gode nok at bruge sammen med de indlæg der er i bleen fra start af

Anmeld

1. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

Amandas-mor skriver:

Så er bleer og wetbags og indlæg bestilt fra England...og jeg venter så spændt

Jeg endte dog med at bestille nogle af de der bamboo ekstra indlæg inde på Alva baby også for at prøve dem af. De er meget, meget billigere, så jeg vil se om de evt skulle være gode nok at bruge sammen med de indlæg der er i bleen fra start af

Ok. Er det de der charcoal bamboo inserts? Dem kender jeg ikke. Har bare haft stor succes med little lamb, så dem bruger vi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.