Fange i min egen krop!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hej

Jeg er i uge 32, og jeg er SÅ træt af at være gravid, træt af at være fanget i min egen krop. Synes ikke om når ungen sparker, og kan bestemt ikke lide tanken om at jeg om 2 måneder skal være mor. Jeg kan slet slet ikke overskue det, håber der sker noget så jeg ikke kan blive mor, og straks efter bliver jeg overvældet af verdens største dårlige samvittighed over at tænke sådan.

Jeg synes ikke det er fedt at være gravid, jeg føler mig så fanget og umyndig gjort i min krop. Jeg må jo ingenting, kan ikke det jeg plejer at kunne, jeg kan ikke selv alt mere...!
"Jamen du får jo et lille vidunder"
Tjaa jeg får en lille snylter som jeg skal passe på og forsørge og have ansvar for resten af mit liv, faren skal arbejde og tænker slet ikke på at jeg også gerne vil kunne gøre karriere!

Faren trøster mig når jeg er ked, han siger han altid vil være der for mig, men han vil ikke engang med til fødslen, da han er bange for at det vil ødelægge hans sexliv. Jeg har bare ikke lyst til ham mere, væmmes når han prøver at gøre tilnærmelser... Og så er jeg bare SÅ træt af hans brok.

Ungen blev til ved et sprunget kondom, og var først tiltænkt at blive til nogle måneder senere... Så den er delvist planlagt, men nu kan jeg slet ikke overskue det... Ville ønske jeg kunne trylle det væk....

Jeg er bare SÅ træt af det hele...!!!!  

SÅDAN!!

Ud med det! Ud med det hele!

Du har det jo ikke godt. Du tumler med så meget lige nu. Få sat ord på det. Det er et godt skridt i den rigtige retning.

Og søg så hjælp. Jeg tænker en psykolog, som praktiserer noget samtaleterapi, hvor i simpelthen bare taler sammen som to ligeværdige (kvinder). Tror, det vil være super med en ude fra til at hjælpe dig med det helikoptersyn, som der er så langt op til lige nu.

Du skal nok blive en fantastisk mor. Du skal bare lige have fundet hende frem. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

L&V

Frk. Himmelblå skriver:

SÅDAN!!

Du har det jo ikke godt. Du tumler med så meget lige nu. Få sat ord på det. Det er et godt skridt i den rigtige retning.

Og søg så hjælp. Jeg tænker en psykolog, som praktiserer noget samtaleterapi, hvor i simpelthen bare taler sammen som to ligeværdige (kvinder). Tror, det vil være super med en ude fra til at hjælpe dig med det helikoptersyn, som der er så langt op til lige nu.

Rigtig godt skrevet

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

SÅDAN!!

Tak.

Jeg har vist mest haft brug for at komme af med noget luft/ galde/ gas, det har allerede hjulpet en del. Men vil stadig prøve at tage det op med min jordemor. Så må vi se hvad hun siger.

Anmeld

7. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Tak.

Jeg har vist mest haft brug for at komme af med noget luft/ galde/ gas, det har allerede hjulpet en del. Men vil stadig prøve at tage det op med min jordemor. Så må vi se hvad hun siger.

Lyder bare som en rigtig god ide.. Og skulder klap for at du tør sige det og søge hjælp.. Du er velkommen til at skrive en pb hvis du vil snakke.. Har selv døjet meget med deppration og angst.. Og især fødselsangst

Anmeld

7. februar 2012

Mor til Majbørn

Man maa godt ha nogle daarlige dage - dit liv er jo ved at forandre sig

Men jeg stopper lige op ved noget helt andet i dit indlaeg (og nu har jeg ikke lset hele traaden saa det er maaske sagt) - men hvorfor i al verden skal han ikke med til fodslen????????

Medmindre det er dit valg, saa synes jeg da godt nok det er det mest kyllinge-agtige jeg laenge har hort....

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Man maa godt ha nogle daarlige dage - dit liv er jo ved at forandre sig

Men jeg stopper lige op ved noget helt andet i dit indlaeg (og nu har jeg ikke lset hele traaden saa det er maaske sagt) - men hvorfor i al verden skal han ikke med til fodslen????????

Medmindre det er dit valg, saa synes jeg da godt nok det er det mest kyllinge-agtige jeg laenge har hort....

Han vil ikke med til selve fødslen da han er bange for hvad han kommer til at se. Og da han er tilpas nysgerrig vil han nemt komme til at kigge derned... Han er bange for det skal ødelægge hans/ vores sexliv!

Anmeld

7. februar 2012

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Han vil ikke med til selve fødslen da han er bange for hvad han kommer til at se. Og da han er tilpas nysgerrig vil han nemt komme til at kigge derned... Han er bange for det skal ødelægge hans/ vores sexliv!

Okay. Frygt er jo en aerlig ting - men jeg ville nok prove at overbevise ham (men det har du sikkert gjort).

Hold kaeft hvor ville jeg vaere bange, hvis jeg skulle fode alene - hvordan har du det med det?

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Okay. Frygt er jo en aerlig ting - men jeg ville nok prove at overbevise ham (men det har du sikkert gjort).

Hold kaeft hvor ville jeg vaere bange, hvis jeg skulle fode alene - hvordan har du det med det?

Nævnte det for JM sidst, derfor skal han også med næste gang vi skal til JM. Men hun mente faktisk at det havde hæmmet hende i at "slå sig løs" da hun skulle føde. Altså at hun var fokuseret på hvordan hun så ud over for sin mand.

Jeg har snakket med en veninde der måske gerne vil med, men synes sgu det er svært at håndtere alligevel.

Jeg er som sådan ikke bange for fødslen, men har virkeligt ikke lyst til at se fødselsprogrammer pt...!!

Anmeld

7. februar 2012

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Nævnte det for JM sidst, derfor skal han også med næste gang vi skal til JM. Men hun mente faktisk at det havde hæmmet hende i at "slå sig løs" da hun skulle føde. Altså at hun var fokuseret på hvordan hun så ud over for sin mand.

Jeg har snakket med en veninde der måske gerne vil med, men synes sgu det er svært at håndtere alligevel.

Jeg er som sådan ikke bange for fødslen, men har virkeligt ikke lyst til at se fødselsprogrammer pt...!!

Hahaha - jeg er ogsaa totalt bange for fodselsprogrammer... jeg lukker og zapper over paa reklamerne. Er dybt imponeret af at De Unge Modre-deltagerne tor fode foran aaben skaerm.

Hvad med din mor? Jeg ville klart foretraekke min mor (men jeg ved ogsaa hun ville banke samtlige sygeplejerske der ikke levede op til hendes krav))

Og hvis alt gaar galt, saa kommer jeg fandme og er med til din fodsel - opbakning SKAL du da ha fra et eller andet sted

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Hahaha - jeg er ogsaa totalt bange for fodselsprogrammer... jeg lukker og zapper over paa reklamerne. Er dybt imponeret af at De Unge Modre-deltagerne tor fode foran aaben skaerm.

Hvad med din mor? Jeg ville klart foretraekke min mor (men jeg ved ogsaa hun ville banke samtlige sygeplejerske der ikke levede op til hendes krav))

Og hvis alt gaar galt, saa kommer jeg fandme og er med til din fodsel - opbakning SKAL du da ha fra et eller andet sted

Ih hvor er du sød!!

Min mor er desværre et par broer væk og kan ikke kører bil. Hun er super men ikke en jeg ville have med til min fødsel.

Min veninde er inden for sundhedssektoren, så hun er inde i det.

Men fristes efterhånden til at ville selv / kunne selv, lyder åndsvagt at pive over det og så ville selv, og kunne få frie tøjler som min jordemor så smukt sagde det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.