Ved ikke om dette kan hjælpe dig!
Jeg er selv gravid i uge 37! Barnet var mildt talt IKKE planlagt, da jeg blev gravid, iflg terminen 10 dage efter at have mødt min kæreste.
Jeg har så været heldig at være overskuds gravid. Jeg har ingen problemer haft, OVERHOVDET. Ingen kvamle ingenting. En smule halsbrand måske.
Alle syntes det var så fantastisk og sejt. Og jeg smilede bare!
Lige indtil jeg var hos jordemoren i sidste uge, og hun spurgte om jeg glædet mig til at være mor, da jeg virkede trist og indelukket. . Jeg græd som pisken! Af angst over at skulle være mor, bange for at min kæreste ikke syntes jeg var god nok, tænk hvis jeg ikke kunne elske det nok osv. Altså har jeg hele tiden kæmpet for at stille andre tilfreds at jeg helt glemte hvad pointen var i at være gravid.
Jeg elsker mit barn, og gør alt i verden for at han skal have det godt i maven. Køber kun mærkevare, økologisk osv til ham. Fordi jeg INGEN var bange for at nogle skulle se min usikkerhed og pege fingere af mig.
Jeg delte disse tanker med min jordemor for første gang. Og det var det bedste jeg har gjort for mig selv og min søn. Hun var helt rolig og forstående. Og intet af det jeg sagde, havde hun ikke hørt før. Inden for 10 min havde vi allerede en plan for hvordan dette skulle klares. Og bedst af alt så fik hun også fortalt mig at jeg bestemt ikke skulle være bange for noget som helt, for der var mange mennesker som nok skulle hjælpe med at varetage det her problem uden at jeg vil blive set ned på, eller min søn vil blive taget fra mig.
Efterfølgende har jeg delt disse tanker med min kæreste. Og han har hverdag ligesiden fortalt mig at dette er VORES projekt, og at han nok skal støtte mig. Han ved og tror på at jeg er den helt rigtige at få børn med. Jeg er nu på 5 dage blevet mere klar og TØR sige fra. Nu kan min søn bare komme an, så skal jeg nok være hans enestående mor
Mit råd til dig er at få snakket med din jordemor. Der er intet at frygte. Tværtimod, så gør det dig kun stærkere og en bedre mor ved at erkende dit problem. Hellere det, end konsekvensen af hvad der sker hvis ikke du for hjælp. Ingen er perfekte.
Håber dette måske kunne hjælpe dig.
Hilsen en, der selv var bange....