Anonym skriver:
Hej
Jeg er i uge 32, og jeg er SÅ træt af at være gravid, træt af at være fanget i min egen krop. Synes ikke om når ungen sparker, og kan bestemt ikke lide tanken om at jeg om 2 måneder skal være mor. Jeg kan slet slet ikke overskue det, håber der sker noget så jeg ikke kan blive mor, og straks efter bliver jeg overvældet af verdens største dårlige samvittighed over at tænke sådan.
Jeg synes ikke det er fedt at være gravid, jeg føler mig så fanget og umyndig gjort i min krop. Jeg må jo ingenting, kan ikke det jeg plejer at kunne, jeg kan ikke selv alt mere...!
"Jamen du får jo et lille vidunder"
Tjaa jeg får en lille snylter som jeg skal passe på og forsørge og have ansvar for resten af mit liv, faren skal arbejde og tænker slet ikke på at jeg også gerne vil kunne gøre karriere!
Faren trøster mig når jeg er ked, han siger han altid vil være der for mig, men han vil ikke engang med til fødslen, da han er bange for at det vil ødelægge hans sexliv. Jeg har bare ikke lyst til ham mere, væmmes når han prøver at gøre tilnærmelser... Og så er jeg bare SÅ træt af hans brok.
Ungen blev til ved et sprunget kondom, og var først tiltænkt at blive til nogle måneder senere... Så den er delvist planlagt, men nu kan jeg slet ikke overskue det... Ville ønske jeg kunne trylle det væk....
Jeg er bare SÅ træt af det hele...!!!! 
Hm, jeg tænker at jeg ville være blevet ked af nogle af de svar der er kommet på din tråd, hvis det var mig der havde startet den...
Jeg havde heller ingen følelser for min baby hele graviditeten, og synes at det var decideret ulækkert at tænke på at han snyltede på mig via navlestrengen... Det var irriterende når han sparkede mig i blæren, og endnu mere irriterende når han sov og ikke gjorde det... Ikke fordi at jeg var bekymret som "mor" men fordi at alle andre ville gå i brædderne hvis der var sket noget... Og det skuespil det ville medføre fra min side magtede jeg bare ikke...
Det der med at man bliver "mor" det sekund der er 2 streger på testen fatter jeg ikke en meter af...
faktisk gik der et par måneder eller 3 førend jeg begyndte rigtigt at føle mig som mor... altså efter at han kom til verden... i dag er jeg glad for mit barn, og elsker ham meget høj. Ville ikke undvære ham, selvom han er dyr i drift og til tider er pisse irriterende - for det er de sgu engang imellem 
Anyway, jeg led/lider hverken af den ene eller anden slags depression... Jeg var i en udviklingskrise, noget som alle kommer igennem i løbet af deres liv. Jeg skulle finde min rolle, vænne mig til en masse nye ting i og uden for min krop, og indstille mig på at mit liv ville blive anderledes. Ikke at jeg ikke vidste det før, men det bliver meget mere nærværende når man ER gravid...
Selvfølgelig er det (meget) muligt at du har det man lkalder en fødselsdepression (og jo, den kan godt starte inden fødslen). Det håber jeg virkelig IKKE for dig, for det er en grim ting. Jeg HÅBER at du bare har en rigtig øv-dag i dag, og det hele er kammet over...
Hvis ikke, så vil jeg medgive de andre at du bliver nødt til at søge læge. Er der ikke en anden i dit lægehus du kan gå til, må du kontakte kommunen og se at få skiftet læge... Skulle du have en fødselsdepression, skal du have en henvisning til psykolog, det kan jm ikke hjælpe dig med. Hun kan måske give dig flere onsultationer, og det samme med SP når den tid kommer... Men det er vigtigt at komme i behandling, så du kan komme ovenpå og få det bedste ud af dit liv (og bebsens).
Under alle omsrtændigheder bør du nok overveje en psykolog konsultation, nu er bange for at knytte dig til baby da du er bange for at den dør. HUSK det sker yderst sjældent! Psykolog kan måske også hjælpe dig i forhold til de negative følelser og tanker omkring din mand, og evt give dig nogle redskaber til at få talt ud med ham...
Når det er sagt, så ville jeg have KVÆRKET ham, for de udmeldinger, hvis han var min mand... Og når man er så gravid som du, skal han holde pølsesnitterne for sig selv, når ikke du gider sex - han er vel ikke lam i armene?!!!!?