Kalder du dit barn prinsesse/prins?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2012

Mariajny

Fenja09 skriver:

Hvor kommer Frederik fra? Hehe  Altså tænker det er jo et helt andet navn end Lucas - ja det er Basse selvfølgelig også, men det er jo velkendt som kælenavn

jeg tror det stammer fra "den lille frække frederik" hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

Rødhætte

Fenja09 skriver:

Mange af mine veninder kalder og omtaler deres børn prinsesse/prins og har også læst det herinde et utal af gange, så tænkte at jeg lige ville lave en afstemning for at se HVOR mange der egentlig kalder deres børn det.

Jeg selv har aldrig og kommer aldrig til at sige det eller omtale min datter det. Hun bliver kaldt så meget andet, men prinsesse lyder bare irriterende i mine ører  Er selvfølgelig klar over, hvorfor folk gør det, men tænker bare om der ikke er noget mere originalt at kalde guldklumperne?

Nu må i endelig ikke tage det ilde op - ovenstående er kun min mening og ikke noget der er personligt til jer som vælger at kalde børnene det. Det er KUN selve ordet " prinsesse/prins".

Et sidste spørgsmål - jer der kalder jeres børn det, bliver i ved med det? Altså tænker på om i også vil sige det når børnene er 7, 10, og 14 år eller det bare er noget de bliver omtalt så længe de er babyer?

/Fenja

Total sjov afstemning! Jeg han aldrig og vil heller aldrig kalde min dreng prins.. Har så mange veninder der bruger de kælenavne og skal jeg være helt ærligt så synes jeg det er SÅ grimt. Speciel en af min veninder kalder hendes pige "sessen" og synes det er hæsligt.. Men kun min mening

Anmeld

23. januar 2012

morethanperfect

Frøken J. skriver:

Trist? Hvorfor er det dog trist? Så er det vel også lige så trist at kalde sit barn "lille basse" da det antyder vægten er lidt på plussiden, blot for at nævnte ét eksempel.

Hilsen en mor, som elsker sin lille prinsesse, og er helt okay med, at andre mødre kalder deres børn noget andet. - Jeg kan tænke mit, men føler det ikke nødvendigt at tale ned om andres måder at gøre tingene på.

Jeg synssvare det er ærgeligt at kalde sit Baen noget som det ikke er .. Je har jo bare min mening , og taler ikke ned om andre der kalder sine børn noget som de ikke er .. Det er ikk min mening hvert fald .. 

Og hvis barnet ER en lille basse , erdate da også okay man siger det engang i mellem ..

Anmeld

23. januar 2012

hautecouture

Jeg omtaler bestemt ikke Aya som min 'prinsesse' og kommer heller ikke til det - synes det lyder alt for lyserødt og pussenuttet - det er bare ikke mig. Herhjemme er hun (selvfølgelig) bare Aya, men også nogle gange basse, trold, nullegøj eller terrorist

Retter GERNE på min mor når hun kalder hende prinsesse, hun er dog ved at lære det nu "SE, der kommer mormors prinse... nååh nej for søren, det er jo mormors trold"

Anmeld

23. januar 2012

lycly

Jeg kan godt finde på at omtale min datter som min prinsesse. Primært skriftligt. Det er sjældent jeg siger prinsesse TIL hende. Så kan det godt være, at nogen mener at det er at kalde hende noget hun ikke er. Men i mine øjne er hun min prinsesse og er meget mere værd og vigtig end "rigtige" prinsesser

Kalder hende i øvrigt også for trold og det er hun jo heller ikke. Men det er jo bare et kælenavn

Anmeld

23. januar 2012

Fenja09

Mariajny skriver:

jeg tror det stammer fra "den lille frække frederik" hehe

Aha - jamen så er der jo en forklaring på det

Anmeld

23. januar 2012

Fenja09

LunaLykke skriver:

Jeg kan godt finde på at omtale min datter som min prinsesse. Primært skriftligt. Det er sjældent jeg siger prinsesse TIL hende. Så kan det godt være, at nogen mener at det er at kalde hende noget hun ikke er. Men i mine øjne er hun min prinsesse og er meget mere værd og vigtig end "rigtige" prinsesser

Kalder hende i øvrigt også for trold og det er hun jo heller ikke. Men det er jo bare et kælenavn

Jeg har ikke noget imod at folk kalder deres børn prinsesser/prinser og slet ikke fordi de kalder dem noget de ikke er - tror at grunden til at jeg ikke bryder mig særligt om det er fordi at rigtig mange kalder deres børn det. Hvis nu man stødte på ordet "trold" hele tiden, så ville jeg nok hellere ikke sige det til min datter  

Ja, og en anden grund skulle være, at jeg kalder min datter noget som jeg synes kendetegner hende eller en forkortelse af hendes navn.

/Fenja

Anmeld

23. januar 2012

M (:

Jeg har ingen børn, men vil aldrig kalde mit barn prins/prinsesse, for det er de ikke og bliver det (formodentlig ) aldrig!!

Det er ikke for at støde nogen, men forstår simpelthen ikke, hvorfor folk gør det.. Er personligt ved at kaste op, når jeg hører det, men kan jo selvfølgelig godt se, at det på den vis ikke er værre end andre kælenavne.. Jeg har det bare svært med det, og aner egentlig ikke hvorfor..

Anmeld

23. januar 2012

Fenja09

hautecouture skriver:

Jeg omtaler bestemt ikke Aya som min 'prinsesse' og kommer heller ikke til det - synes det lyder alt for lyserødt og pussenuttet - det er bare ikke mig. Herhjemme er hun (selvfølgelig) bare Aya, men også nogle gange basse, trold, nullegøj eller terrorist

Retter GERNE på min mor når hun kalder hende prinsesse, hun er dog ved at lære det nu "SE, der kommer mormors prinse... nååh nej for søren, det er jo mormors trold"

Personligt synes jeg også at "mormors trold" lyder langt bedre end "mormors prinsesse" - og meget sødere  

Men det er jo en smagssag og der er jo åbentbart en del som kalder deres børn det - det kan også ses ved bare at søge under "prinsesse" herinde, så dukker der godt nok mange resultater op

Anmeld

23. januar 2012

sommerfuglen82

Ja jeg kan godt finde på at kalde mine børn prins eller prinsesse, men så er det i direkte tale til dem..jeg omtaler dem ikke som prins og prinsesse over for andre i en samtale.

For mig er det lige som når man siger smukke, skat, mus osv 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.