Kalder du dit barn prinsesse/prins?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2012

TaAsJu

Jeg har snart 3 "prinsesser".. Det er ikke tit de bliver kaldt det.. det er for det meste når de leger prinsesser hvilket sker ret tit
Men de bliver for det meste kaldt mulle begge to. Og det gøre bebs i maven også.. Men ellers kalder vi Tammie for tamse eller frakel og Anna-Sophie er Fie, fisen eller mors og fars lille terrorist
Og bebs i maven er bette mus eller lille mulle..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

Hailiesmom11

Herhjemme hedder hailie fars lille prinsesse/bølle og mors lille bølle /bøllespire

Anmeld

23. januar 2012

Mariajny

Fenja09 skriver:

Mange af mine veninder kalder og omtaler deres børn prinsesse/prins og har også læst det herinde et utal af gange, så tænkte at jeg lige ville lave en afstemning for at se HVOR mange der egentlig kalder deres børn det.

Jeg selv har aldrig og kommer aldrig til at sige det eller omtale min datter det. Hun bliver kaldt så meget andet, men prinsesse lyder bare irriterende i mine ører  Er selvfølgelig klar over, hvorfor folk gør det, men tænker bare om der ikke er noget mere originalt at kalde guldklumperne?

Nu må i endelig ikke tage det ilde op - ovenstående er kun min mening og ikke noget der er personligt til jer som vælger at kalde børnene det. Det er KUN selve ordet " prinsesse/prins".

Et sidste spørgsmål - jer der kalder jeres børn det, bliver i ved med det? Altså tænker på om i også vil sige det når børnene er 7, 10, og 14 år eller det bare er noget de bliver omtalt så længe de er babyer?

/Fenja

min søn på 7 hedder lucas men jeg har altid kaldt ham basse... min bedstefar kalder ham frederik.. hehe kært barn har mange navne

Anmeld

23. januar 2012

signe.

Fenja09 skriver:

Mange af mine veninder kalder og omtaler deres børn prinsesse/prins og har også læst det herinde et utal af gange, så tænkte at jeg lige ville lave en afstemning for at se HVOR mange der egentlig kalder deres børn det.

Jeg selv har aldrig og kommer aldrig til at sige det eller omtale min datter det. Hun bliver kaldt så meget andet, men prinsesse lyder bare irriterende i mine ører  Er selvfølgelig klar over, hvorfor folk gør det, men tænker bare om der ikke er noget mere originalt at kalde guldklumperne?

Nu må i endelig ikke tage det ilde op - ovenstående er kun min mening og ikke noget der er personligt til jer som vælger at kalde børnene det. Det er KUN selve ordet " prinsesse/prins".

Et sidste spørgsmål - jer der kalder jeres børn det, bliver i ved med det? Altså tænker på om i også vil sige det når børnene er 7, 10, og 14 år eller det bare er noget de bliver omtalt så længe de er babyer?

/Fenja

KÆMPE nej Bryder mig ikke om den betegnelse, men kan ikke forklare hvorfor

Anmeld

23. januar 2012

Frøken J.

morethanperfect skriver:

Jeg syns det er mega trist folk kalder deres børn prinser og prinsesse .. 
Det ville være det samme som : "Nååårh min lille statsminister" .. 

Trist? Hvorfor er det dog trist? Så er det vel også lige så trist at kalde sit barn "lille basse" da det antyder vægten er lidt på plussiden, blot for at nævnte ét eksempel.

Hilsen en mor, som elsker sin lille prinsesse, og er helt okay med, at andre mødre kalder deres børn noget andet. - Jeg kan tænke mit, men føler det ikke nødvendigt at tale ned om andres måder at gøre tingene på.

Anmeld

23. januar 2012

A&F

Fenja09 skriver:

Jeg mener bestemt heller ikke at jeg nogen steder har skrevet at det skulle være "galt" at kalde sine børn prinsesse/prins - undrer mig bare over at så mange kalder deres børn det og om de stadig kalder dem det når de bliver "store" børn.

Mange kalder også deres børn kælenavne inden de bliver født, det har jeg f.eks heller aldrig gjort, ikke andet end "spiren". Det er først efter hun er blevet født og jeg har lært hende at kende at hun har fået kælenavne. Har intet imod at folk vælger at kalde deres børn prinsesse, det må jo være op til folk selv. Var bare interesseret i at se HVOR mange der egentlig gør det

/Fenja

Mente ikke gal, som at du havde skrevet det . Jeg personligt kan ikke se det gale i det. Sådan skulle jeg vidst have skrevet det

Anmeld

23. januar 2012

Fenja09

A&F skriver:

Mente ikke gal, som at du havde skrevet det . Jeg personligt kan ikke se det gale i det. Sådan skulle jeg vidst have skrevet det

Okay vil nemlig ikke misforståes - ser nemlig ikke noget galt i det, for jeg ved selvfølgelig godt, hvorfor folk kalder deres børn det

Anmeld

23. januar 2012

Fenja09

signe. skriver:

KÆMPE nej Bryder mig ikke om den betegnelse, men kan ikke forklare hvorfor

Det kan jeg heller ikke og ved heller ikke hvorfor, det lyder bare irriterende i mine ører

Anmeld

23. januar 2012

Fenja09

Mariajny skriver:

min søn på 7 hedder lucas men jeg har altid kaldt ham basse... min bedstefar kalder ham frederik.. hehe kært barn har mange navne

Hvor kommer Frederik fra? Hehe  Altså tænker det er jo et helt andet navn end Lucas - ja det er Basse selvfølgelig også, men det er jo velkendt som kælenavn

Anmeld

23. januar 2012

Alexander071106sMor

Jeg stemte NEJ, da jeg aldrig kalder mine børn for det. Jeg synes der er alt for mange der kalder deres børn for de navne, så kan altså ikke have dem i mit system...

Alexander hedder mest hans eget navn, og ellers Basse. Hans far kalder ham for Supermand, eller Kranberg

Rebecca hedder mest Tante Trut, Rebecca, eller fisen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.