Kalder du dit barn prinsesse/prins?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2012

Jonatansmor

Fenja09 skriver:

Mange af mine veninder kalder og omtaler deres børn prinsesse/prins og har også læst det herinde et utal af gange, så tænkte at jeg lige ville lave en afstemning for at se HVOR mange der egentlig kalder deres børn det.

Jeg selv har aldrig og kommer aldrig til at sige det eller omtale min datter det. Hun bliver kaldt så meget andet, men prinsesse lyder bare irriterende i mine ører  Er selvfølgelig klar over, hvorfor folk gør det, men tænker bare om der ikke er noget mere originalt at kalde guldklumperne?

Nu må i endelig ikke tage det ilde op - ovenstående er kun min mening og ikke noget der er personligt til jer som vælger at kalde børnene det. Det er KUN selve ordet " prinsesse/prins".

Et sidste spørgsmål - jer der kalder jeres børn det, bliver i ved med det? Altså tænker på om i også vil sige det når børnene er 7, 10, og 14 år eller det bare er noget de bliver omtalt så længe de er babyer?

/Fenja

Nix. Får myrekryb af lige præcis den betegnelse for de små, der ligger bare så meget i "prinsesse" eller "prins"..

Så han er min dygtige, elskede lille dreng når han smelter mor fuldstædigt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

Zafir

Jeg kalder mine unger for:

Prinsesse,
skrubbe (hvis de er nogen skrubber!!),
sukkermus,
honningbunke/honeybunch
skat
skattebasse
Idunbasse
Frigger
Friggsen
Friggsebassen

Jeg har maaaaaaaaaaasser af kælenavne til mine unger. Måske ikke vildt originale, men prinsesse er et af dem

Anmeld

31. januar 2012

132319

Nej, jeg synes det lyder frygteligt 

Mine ungers far kaldte min datter prinsesse da hun lige var født og fandt hurtigt ud af at jeg ikke brød mig om det

Anmeld

31. januar 2012

Barbamama

Nej det gør jeg ikke for der ligger så meget i det ord. Min datter er ikke en prinsesse. Hun er en Carlamus og en bøllemus! Hun skal ikke behandles som en prinsesse, for i mine ører lyder det som en der skal bæres på hænder og fødder og have lov at bestemme det hele. Så nej! He he

Anmeld

31. januar 2012

skønneunger

Nej jeg kalder ikke mine drenge for prinser, jeg får en underlig fornemelse i maven hvis andre har kaldt dem det, jaja lyder underligt men det er svært at forklare

herhjemme har mine drenge mange navne også nogen andre folk vil syntes er grove men det er alt sammen sagt på en kærlig måde

nogle af dem

Røvbananer, møgunger, stinkybum, basse, fætter guf, smukke.

Anmeld

31. januar 2012

Mira0911

Nope.. Det sker måske en sjælden gang... Her bliver de kaldt tøserne, englerne eller de søde mus... 

Anmeld

31. januar 2012

Frk Mig

vi kalder Noah for prins piv når han skaber sig ..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.