Kalder du dit barn prinsesse/prins?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2012

Fenja09

Äiti Bianca skriver:

Jeg er jo kun snart mor, men jeg ville lige berette at jeg er snart 25 år og min mor siger stadig "hej mors prinsesse" eller "Se, der er min lille prinsesse".

Personligt synes jeg bare det er underligt, men med tiden tænker jeg ikke mere over det.

Ja, man kan jo vænne sig til meget  

Tak for dit input lidt sjovt at nogen stadig bliver kaldt det når de er langt oppe i tyverne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

morethanperfect

Fenja09 skriver:

Som jeg skriver, så ved jeg godt hvorfor folk siger det, men tænker om der er noget ekstra sødt eller godt ved at være prinsesse eller prins - netop som du også lidt skriver det

Det er nok "eventyret" i ordet...eller jeg ved det faktisk ikke

Jeg syns det er mega trist folk kalder deres børn prinser og prinsesse .. 
Det ville være det samme som : "Nååårh min lille statsminister" .. 

Anmeld

23. januar 2012

Pige2009

Fenja09 skriver:

Mange af mine veninder kalder og omtaler deres børn prinsesse/prins og har også læst det herinde et utal af gange, så tænkte at jeg lige ville lave en afstemning for at se HVOR mange der egentlig kalder deres børn det.

Jeg selv har aldrig og kommer aldrig til at sige det eller omtale min datter det. Hun bliver kaldt så meget andet, men prinsesse lyder bare irriterende i mine ører  Er selvfølgelig klar over, hvorfor folk gør det, men tænker bare om der ikke er noget mere originalt at kalde guldklumperne?

Nu må i endelig ikke tage det ilde op - ovenstående er kun min mening og ikke noget der er personligt til jer som vælger at kalde børnene det. Det er KUN selve ordet " prinsesse/prins".

Et sidste spørgsmål - jer der kalder jeres børn det, bliver i ved med det? Altså tænker på om i også vil sige det når børnene er 7, 10, og 14 år eller det bare er noget de bliver omtalt så længe de er babyer?

/Fenja

Har stemt nej. Jeg kalder Laura for lillefisen eller mors mus

Anmeld

23. januar 2012

Dianaaa

har gjort det et par gange, nu kalder vi ham bare basse, lillemand, eller ja bare Tino som jo er hans navn

Anmeld

23. januar 2012

K&S

Nope, det bruger vi ikke - men oldefar kalder Anton "kronprinsen" :-)

Anmeld

23. januar 2012

Caroline86

øj, Laura har mange kæle-/kaldenavne og det er alt fra prinsesse til trold til tyttebøvs - ja endda stadig baby, selvom hun bliver 2 lige om lidt

Jamen jeg kunne blive ved

Når jeg taler TIL hende er det typisk Laura, skat, trolle, futte og elskling... men hun har virkelig mange kælenavne

Kært barn har mange navne

Anmeld

23. januar 2012

Emily2012<3

Jeg kalder mit barn i maven for prinsesse.. 

MEN jeg tror aldrig jeg ville kalde hende det når hun kommer ud.. Hun er jo ikke en prinsesse.. 

Hun har/får jo et navn..

Men jeg synes da det er meget sødt at sige at det er en prins eller en prinsesse man venter sig.

Anmeld

23. januar 2012

Peanut

Jeg har ikke børn endnu, men min mor har kaldt mig "sesse" siden jeg var helt lille, og gør det stadig i dag (er 24 år) 

Anmeld

23. januar 2012

*Louise*

Herhjemme kalder jeg alle mine børn for SKAT!

Nicklas er dog siden han var i maven blevet kaldt supermand og det bliver han stadig kaldt.... Mathias er og har altid været en lille basse, så det bliver han selvfølgelig kaldt....

Nikoline... Jaaaa, jeg havde svor jeg ALDRIG kom til at kalde hende for Prinsesse, meen må indrømme at det er sket et par gange..... Ellers bliver hun kaldt for Skønheden, hvilket jeg har kaldt hende siden hun puttede i min mave.....

Anmeld

23. januar 2012

Fenja09

Peanut skriver:

Jeg har ikke børn endnu, men min mor har kaldt mig "sesse" siden jeg var helt lille, og gør det stadig i dag (er 24 år) 

Kender også en der bliver kaldt Sesse fordi hun som lille ikke selv kunne udtale hele ordet (prinsesse) - det synes jeg faktisk er meget sødt, men måske fordi det minder lidt mere om et "rigtig" kælenavn

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.