Kalder du dit barn prinsesse/prins?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kalder du dit barn prinsesse/prins

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.081 visninger
65 svar
0 synes godt om
23. januar 2012

Fenja09

Mange af mine veninder kalder og omtaler deres børn prinsesse/prins og har også læst det herinde et utal af gange, så tænkte at jeg lige ville lave en afstemning for at se HVOR mange der egentlig kalder deres børn det.

Jeg selv har aldrig og kommer aldrig til at sige det eller omtale min datter det. Hun bliver kaldt så meget andet, men prinsesse lyder bare irriterende i mine ører  Er selvfølgelig klar over, hvorfor folk gør det, men tænker bare om der ikke er noget mere originalt at kalde guldklumperne?

Nu må i endelig ikke tage det ilde op - ovenstående er kun min mening og ikke noget der er personligt til jer som vælger at kalde børnene det. Det er KUN selve ordet " prinsesse/prins".

Et sidste spørgsmål - jer der kalder jeres børn det, bliver i ved med det? Altså tænker på om i også vil sige det når børnene er 7, 10, og 14 år eller det bare er noget de bliver omtalt så længe de er babyer?

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

M&M's Mor

Fenja09 skriver:

Mange af mine veninder kalder og omtaler deres børn prinsesse/prins og har også læst det herinde et utal af gange, så tænkte at jeg lige ville lave en afstemning for at se HVOR mange der egentlig kalder deres børn det.

Jeg selv har aldrig og kommer aldrig til at sige det eller omtale min datter det. Hun bliver kaldt så meget andet, men prinsesse lyder bare irriterende i mine ører  Er selvfølgelig klar over, hvorfor folk gør det, men tænker bare om der ikke er noget mere originalt at kalde guldklumperne?

Nu må i endelig ikke tage det ilde op - ovenstående er kun min mening og ikke noget der er personligt til jer som vælger at kalde børnene det. Det er KUN selve ordet " prinsesse/prins".

Et sidste spørgsmål - jer der kalder jeres børn det, bliver i ved med det? Altså tænker på om i også vil sige det når børnene er 7, 10, og 14 år eller det bare er noget de bliver omtalt så længe de er babyer?

/Fenja

Tiltaler ikke mine prinsesser  med ordet prinsesse når jeg taler til dem, da de har hver sit kælenavn, som er det der bliver brugt, men som herind hvor jeg skriver kan jeg godt bruge det, men ville aldrig stå og kalde på dem og bruge det...

Anmeld

23. januar 2012

lio

Jeg er jo kun snart mor, men jeg ville lige berette at jeg er snart 25 år og min mor siger stadig "hej mors prinsesse" eller "Se, der er min lille prinsesse".

Personligt synes jeg bare det er underligt, men med tiden tænker jeg ikke mere over det.

Anmeld

23. januar 2012

Benjamins'mor

Nej, kalder ham Benjamin, hvilket jo er hans navn.

Ligger jeg billeder på facebook kan jeg da godt skrive ''min lille trold/charmetrold'' eller lign.

Anmeld

23. januar 2012

morethanperfect

Nej ! Hvis han var en prins ville jeg gøre det , men det er han ikke .. Jeg elsker ham over alt på jorden , og det ville være synd og kalde ham prins ! 

Anmeld

23. januar 2012

Fenja09

M&M's Mor skriver:

Tiltaler ikke mine prinsesser  med ordet prinsesse når jeg taler til dem, da de har hver sit kælenavn, som er det der bliver brugt, men som herind hvor jeg skriver kan jeg godt bruge det, men ville aldrig stå og kalde på dem og bruge det...

Hehe mon ikke også at naboerne ville kigge lidt, hvis man stod og råbte "PRINSESSE"  ja, eller også kunne det være at hele nabolaget kom rendende, man ved aldrig

Anmeld

23. januar 2012

4kløver

Nop her hedder pigen basse (hed det også inde i maven) drengen har mange navne hed fister i maven. Mors tistrold far kalder ham sand for det siger søster på 2

Anmeld

23. januar 2012

MorDk

Nej min dreng er en Basse eller mit lille monster *S*

Anmeld

23. januar 2012

M&M's Mor

Fenja09 skriver:

Hehe mon ikke også at naboerne ville kigge lidt, hvis man stod og råbte "PRINSESSE"  ja, eller også kunne det være at hele nabolaget kom rendende, man ved aldrig

Lige præcis... men kender selv flere som gør det, men er jo deres valg...he he...

Anmeld

23. januar 2012

Fenja09

morethanperfect skriver:

Nej ! Hvis han var en prins ville jeg gøre det , men det er han ikke .. Jeg elsker ham over alt på jorden , og det ville være synd og kalde ham prins ! 

Som jeg skriver, så ved jeg godt hvorfor folk siger det, men tænker om der er noget ekstra sødt eller godt ved at være prinsesse eller prins - netop som du også lidt skriver det

Det er nok "eventyret" i ordet...eller jeg ved det faktisk ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.