Kalder du dit barn prinsesse/prins?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2012

Fenja09

Caroline86 skriver:

øj, Laura har mange kæle-/kaldenavne og det er alt fra prinsesse til trold til tyttebøvs - ja endda stadig baby, selvom hun bliver 2 lige om lidt

Jamen jeg kunne blive ved

Når jeg taler TIL hende er det typisk Laura, skat, trolle, futte og elskling... men hun har virkelig mange kælenavne

Kært barn har mange navne

Jeg kalder bestemt også vores datter mange navne, men prinsesse er bare ikke et af dem  

Og ja, kært barn har mange navne - og så længe de er søde / kælenavne, så er det også helt fint. Undre mig bare over at SÅ mange kalder deres børn det samme

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

Caroline86

Fenja09 skriver:

Jeg kalder bestemt også vores datter mange navne, men prinsesse er bare ikke et af dem  

Og ja, kært barn har mange navne - og så længe de er søde / kælenavne, så er det også helt fint. Undre mig bare over at SÅ mange kalder deres børn det samme

/Fenja

prinsesse er ikke det der bliver brugt oftest hæhæ... navnene skal jo gerne passe til ungerne og Laura er ikke lige den klassiske "prinsesse"

Anmeld

23. januar 2012

hende-nanna

Jeg har ingen børn, men kan relatere til niecer og nevøer. Der er fire stks. og ingen af de tre første er blevet kaldt prinsesse/prinser. Da den sidste blev født, blev det hurtigt bestemt at hun skulle hedde Josefine, og har altid haft kælenavnet - troldepige. Da vi så hørte at Mary & Frederiks datter skulle hedde Josephine, blev min niece Josefine altså "vores prinsesse Josefine". Det er også den eneste grund, for ellers ville jeg ikke bruge det kælenavn 

Anmeld

23. januar 2012

sandorff

jeg har stemt nej.
jeg har en pige der hedder TULLEMOR/TULLE
en dreng der hedder BASSEMAND
og en til dreng der hedder MESTER

Anmeld

23. januar 2012

A&F

Jeg kan ikke se det gale i at kalde sit barn prins/prinsesse ?. Selvom min datter snart er 7 mdr kalder jeg hende det, når vi fx. leger eller hvis jeg driller hende. Hun er mors lille prinsesse i mine øjne. Hun har dog et kælenavn som vi bruger mest. 

Anmeld

23. januar 2012

raca

jeg har børn.. og de har navne.. og dem bruger jeg i en hvert hensenende.. eg lader de royale om at havde prinser og prinsser

Anmeld

23. januar 2012

Nemesis

Herhjemme er det mig der er prinsessen.

Jeg kan godt sige til min søn at han er min prins, min guldklump men jeg tiltaler ham ikke sådan og omtaler ham heller ikke sådan. Det er merenår der bliver sagt godnat og vi puttehygger.

Min lille pige har mange navne, men næsten alle udspringer af Dullen!

Det kommer oprindeligt fra Krølledulle og er nu forkortet til dullen, duller,dullefis, dullerdamen Saradullen osv...ja ja det har faktisk grebet så meget om sig at selv i vuggestuen kalder de hende nogle gange Dullen :-)

Sisse

Anmeld

23. januar 2012

Røverdatter

Min dreng hedder Birk, lille mester, lillemanden, skat, smukke og et par flere. men for det meste Birk eller skat, og kalder ham aldrig prins.. måske én enkelt gang eller to hvor jeg refererede til "Den lille prins" - altså bogen, fordi jeg synes at drengen i den bog er rigtig vis og sød, ligesom min søn

Anmeld

23. januar 2012

ModerNatur

NEJ!!! Og hvis andre gør beder jeg dem om at lade være.. Der er intet royalt blod i hende, så kan ikke se hvorfor?? -ligesom jeg ikk er dronning og far ikke er konge.. BUM!

Anmeld

23. januar 2012

Fenja09

A&F skriver:

Jeg kan ikke se det gale i at kalde sit barn prins/prinsesse ?. Selvom min datter snart er 7 mdr kalder jeg hende det, når vi fx. leger eller hvis jeg driller hende. Hun er mors lille prinsesse i mine øjne. Hun har dog et kælenavn som vi bruger mest. 

Jeg mener bestemt heller ikke at jeg nogen steder har skrevet at det skulle være "galt" at kalde sine børn prinsesse/prins - undrer mig bare over at så mange kalder deres børn det og om de stadig kalder dem det når de bliver "store" børn.

Mange kalder også deres børn kælenavne inden de bliver født, det har jeg f.eks heller aldrig gjort, ikke andet end "spiren". Det er først efter hun er blevet født og jeg har lært hende at kende at hun har fået kælenavne. Har intet imod at folk vælger at kalde deres børn prinsesse, det må jo være op til folk selv. Var bare interesseret i at se HVOR mange der egentlig gør det

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.