Hvor hurtig blev du gravid med første barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Vi fik en lille Kinderüberraschung

Haha, hvor er det et sødt udtryk (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Vi har aldrig rigtig brugt beskyttelse, vi  brugte "stå-af-i-Roskilde" . Men et par gange på en måned lod vi den gå hele vejen, fordi jeg troede jeg havde styr på hvornår jeg IKKE havde ægløsning. Men så blev jeg gravid  Så jeg har stemt uplanlagt

Uh, tør godt nok ikke overlade det til tilfældighederne.. Burde også være stoppet med p-pillerne 6 mdr. før PB (min læges anbefaling), men er bange for at blive gravid i "utide", men vil jo helst heller ikke vente længere end højest nødvendigt..

Anmeld

16. januar 2012

C@mill@

Anonym skriver:

Pyh, det må godt nok være ulideligt hårdt..

Sender en masse babystøv til dig - jeg skal jo først bruge det til sommer..  *Puuuuuuuuuuuust*

Tak

Anmeld

16. januar 2012

Anonym trådstarter

Det er jo fedt at se på afstemningen at det for det meste går hurtigt, men pas på ikke at forvente for meget.,. Her var jeg sikker på det ikke ville tage mere end max 3 mdr for alle mine venner var blevet gravide inden for 3 mdr... Men det tog 11 mdr!!!

Det var så ulideligt fordi jeg havde forventet det gik meget hurtigere... jeg blev så deprimeret af at få den ene negative test efter den anden... det endte med vi blev henvist til behandling og skulle have været igang her til januar, men blev gravid i november på naturlig vis

Stort tillykke med den lille spire, der endelig er på vej.. Puha, frygter godt nok også, at jeg "ikke duer som kvinde" (og siger det SLET ikke for at støde nogen, det er bare en frygtelig tanke jeg har..), og dermed ikke kan blive gravid.. Ved godt man ikke kan defineres som "ugenet" på baggrund af ens evne til at blive gravid eller ej, men at blive mor er min største drøm, og tænk, hvis det ikke kan lade sig gøre.. 

Anmeld

16. januar 2012

Masig

Anonym skriver:

Stort tillykke med den lille spire, der endelig er på vej.. Puha, frygter godt nok også, at jeg "ikke duer som kvinde", og dermed ikke kan blive gravid.. Ved godt man ikke kan defineres som "ugenet" på baggrund af ens evne til at blive gravid eller ej, men at blive mor er min største drøm, og tænk, hvis det ikke kan lade sig gøre.. 

Ja det er en frygtelig tanke og tror rigtig mange har haft det sådan.. og når babyen så lader vente på sig i lang tid så begynder man at finde rigtig mange ting man måske kunne fejle for at finde svar på hvorfor det ikke sker... Vi fejlede ingenting, tror meget af det var stress fordi jeg blev så frustreret over at der ikke skete noget så blev mere og mere stresset.. Det var først da vi fik tid til behandling og kunne slappe af fordi vi nu skulle have hjælp at jeg så blev gravid...

Men ja man kan hurtigt komme til at føle sig som en fiasko når det ikke lykkes, men man skal bare huske at det er naturens gang og ikke noget man selv er skyld i, og kan man ikke selv så er der heldigvis hjælp at hente

Anmeld

16. januar 2012

Clisolka

Jeg smed p-pillerne i marts 09 - og stod med de 2 streger 3 mrd. efter, uden hjælp  Det endte i en MA, men 6 mrd. efter så vi en sprællende Isabella til Nakkefoldsscanningen 

Anmeld

16. januar 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Ja det er en frygtelig tanke og tror rigtig mange har haft det sådan.. og når babyen så lader vente på sig i lang tid så begynder man at finde rigtig mange ting man måske kunne fejle for at finde svar på hvorfor det ikke sker... Vi fejlede ingenting, tror meget af det var stress fordi jeg blev så frustreret over at der ikke skete noget så blev mere og mere stresset.. Det var først da vi fik tid til behandling og kunne slappe af fordi vi nu skulle have hjælp at jeg så blev gravid...

Men ja man kan hurtigt komme til at føle sig som en fiasko når det ikke lykkes, men man skal bare huske at det er naturens gang og ikke noget man selv er skyld i, og kan man ikke selv så er der heldigvis hjælp at hente

Ja, man siger jo tit, at den lille spire først kommer, når mor og far slapper af på projektet.. Det er bare ikke nemt med noget man ønsker sig så brændende!

Anmeld

16. januar 2012

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Jeg smed p-pillerne i marts 09 - og stod med de 2 streger 3 mrd. efter, uden hjælp  Det endte i en MA, men 6 mrd. efter så vi en sprællende Isabella til Nakkefoldsscanningen 

Så gik det da rimelig stærket trods MA'en.. (:

Anmeld

16. januar 2012

Masig

Anonym skriver:

Ja, man siger jo tit, at den lille spire først kommer, når mor og far slapper af på projektet.. Det er bare ikke nemt med noget man ønsker sig så brændende!

Ja nogle gange betyder det ikke noget, men mange gange er der altså nok noget om snakken...

Men nej det er bestemt ikke nemt, jeg ved det alt for godt, jeg blev så gal når folk sagde jeg bare skulle slappe af så ville det komme når det kom... Ja tak, hvis jeg vidste hvornår det kom så kunne jeg også slappe af, men tiden går jo lissom, man bliver jo ikke yngre og man aner jo ikke om der skal gå 3 mdr eller 3 år...

Så ja det er super svært at slappe af, men jeg har lært at man virkelig gør sig selv en tjeneste ved at prøve at slappe af, men det er desværre nemmere sagt end gjort

Anmeld

16. januar 2012

Lise

Jeg smed p-piller i juli med henblik på tidligst at blive gravid så jeg kunne føde året Efter i august. Jeg blev gravid i første forsøg, og havde termin ultimo juli. Jeg har svaret een måned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.