Hvor hurtig blev du gravid med første barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2012

Anonym trådstarter

Chrizta skriver:

1. gang
Omkring 3-4 måneder. Vi brugte ingen hjælpemidler til at finde ægløsning. Vi tog det som det kom.

2. gang
Omkring 3 måneder. Brugte ægløsningstest mv. Blev gravid den måned jeg fokuseret mindst på graviditet.

3. gang
Omkring 2 måneder. Kunne mærke min ægløsning. Brugte ingen hjælpemidler.

1., 2., og 3. gang? Er det 3 børn eller mistede du to gange?

Det gik da rimelig hurtigt fra gang til gang (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

Anonym

smed p-pillerne sidst i juni og stod med positiv test først i september = to måneder. Havde desværre en MA i uge 10.

Nu er jeg gravid igen, 3 måneder efter aborten... <<33
Så har stemt 3 måneder..

Anmeld

17. januar 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

mener det var 14 mdr fra vi stoppede med pillerne og til det lykkedes...

jeg har PCO som jeg fik først Provera og derefter Pergotime for at sætte gang i en cyklus og modne et æg...

da det første æg ikke blev befrugtet så prøvede vi pergotime igen og denne gang var der et større æg og det blev befrugtet d. 23 december 2010... vågnede med morgenkvalme og var ikke i tvivl

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

smed p-pillerne sidst i juni og stod med positiv test først i september = to måneder. Havde desværre en MA i uge 10.

Nu er jeg gravid igen, 3 måneder efter aborten... <<33
Så har stemt 3 måneder..

Tillykke med din lille spire - godt at det gik rimelig hurtigt efter MA'en (:

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

mener det var 14 mdr fra vi stoppede med pillerne og til det lykkedes...

jeg har PCO som jeg fik først Provera og derefter Pergotime for at sætte gang i en cyklus og modne et æg...

da det første æg ikke blev befrugtet så prøvede vi pergotime igen og denne gang var der et større æg og det blev befrugtet d. 23 december 2010... vågnede med morgenkvalme og var ikke i tvivl

Det er bare så fedt, når det lykkedes trods alt

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

Uh, lige nu er tendensen at:

- 62% blev gravide uplanlagt eller på op til 3 månder

- 77% blev gravide på op til 6 måneder

- 87% var gravide efter et år

- 11% har måttet bruge mere end et år..

(Hm, 2% er blevet væk, hvor mon de er?)

Så det ser jo ud til, at vi er ganske gennemsnitlige herinde på baby.dk, da procentsatserne i Danmark ser således ud:

- 80-85% opnår graviditet inden for 12 måndeder

- 5-10% bliver gravide inden for 24 måneder

Dvs. at hele 90% bliver gravide inden for 24 måneder! Det er jo fantastisk dejligt - selvfølgelig ikke for de sidste 10%..

Anmeld

17. januar 2012

Ellie79

Det tog 5 mdr. med den første og 14 med den næste

Anmeld

17. januar 2012

Brams

Anonym skriver:

Som overskriften siger, hvor hurtigt blev du/din kæreste gravid med første barn?

Min kæreste og jeg står nemlig i den situation, at vi vil påbegynde PB i starten af juni (m. p-pillestop i marts), og er da lidt interesseret i, hvor hurtigt det går i gennemsnit..

Skriv meget gerne, om det var en "naturlig" graviditet eller om storken skulle have hjælp til at finde vej.. (:

Er anonym, da PB er en hemmelighed for omverdenen..

Vi var 12 år om at få vores smukke prinsesse, hun er vores lille mirakel som blev til ved IVF.

Anmeld

17. januar 2012

NNL

Her gik der 4 mdr, men den graviditet endte desværre i en SA. Derefter gik der 6 mdr inden den var der igen, og vi venter nu et stk drenge-bebs til maj

Held og lykke med projektet

Anmeld

17. januar 2012

Rosa

Anonym skriver:

Det var vel en positiv ting, at du var blevet gravid hurtigere end først antaget? (:

Jo absolut, men det gjorde at jeg først stoppede med at ryge til projektstart, så uden at vide det har jeg røget OG været på festival under de første uger af min graviditet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.