Hvad kan en advokat gøre ?
Kan godt mærke det er hårdt for mig at læse det du skriver... for det prikker til den dårlige samvittighed inde i mig over jeg intet gjorde da hun eller jeg var gule og blå af mærker 
"Og husk - du vil altid være tusinde gange stærkere end voldsmanden. Hvorfor? Fordi du overlever - igen og igen og til stadighed. Han gentager bare sit eget mønster, indtil der er en der er stærk nok til at sige ham imod."
Dette er noget vi hurtigt kan blive enige om... men det forfølger en altid, uanset hvad.. og det er det hårde at leve med den rygsæk man nu har fået på skuldrene...
En advokat kan påbegynde at fratage psykologens licens til at drive psykolog-praksis, advokaten kan sørge for at få dit navn sløret i eventuelle sagsakter og en advokat kan få fundet ud af om du kan få en erstatning af en art. Den psykolog har jo udsat dig for en unødig fare, der er intet krav om at indberetninger skal være med navn og adresse.
Gå til politiet med dine fornemmelser omkring ekskæresten, ring op på hans kommune og genfortæl det du ved. Lur mig om den offentlige debat ikke får dem op af stolene - ingen af dem ønsker at blive den nye brønderslev eller lolland-falster kommune.
Det er aldrig for sent. Hun bliver ved med at bevare kontakten til dig, fordi hun på et underbevidst plan ved det er dig der er hendes mulighed ud af det her. Is i maven min pige, du har gennemlevet ting der er værre end at skulle melde ham igen og igen.
Har du nogensinde meldt ham for vold eller andet? Få fat i de sagsakter (Du har aktindsigt i alt hvad der bliver noteret om dig - i alle offentlige registre!) behold dem i en mappe og vis dem hver eneste gang du møder en skepsis for din historie. Mennesket er sommetider sin egen arts værste fjende, mistro er dit største bjerg at overkomme.
Se din rygsæk som en gave. Det er den der giver dig styrken til at ændre et liv, dit liv og andres liv. Det er den der en dag vil give dig styrken til at overkomme din værste frygt. Det er ikke en videre behagelig gave, men sommetider må man få det bedste ud af de kort man nu har fået på hånden. Fordelene ved at være overlever af ekstreme situationer er mange, rank din ryg og vid at du er en blandt meget få.
Du er mere end velkommen til at skrive til mig i privat.
Anmeld