SÅ bange, kan ikke sove!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2012

EnGodMor

wamse skriver:

Rolig da, jeg spørger kun om noget på en ganske rolig måde, og forventer sgu en ordenlig tone tilbage.

Ja der er meget som vi har pligt til, men nu er det jo et lille barn, der bliver gjort fortræd, og så er jeg da pænt ligeglad med hvad andre gør

En rigtig god aften til dig da også.....

Hov hov, min tone er altså pæn, ikke misforstå...

Jeg har bare rigtig ondt af den Bange familie...

Og hvis det var mig, ville jeg ikke turde maile med pigen, man ved aldrig hvem der sider bag skærmen, og sporer en masse oplysninger på en, det er det der kan gøre mig nervøs,  og det er derfor jeg siger, at hvis  det var mig der havde droppet kontakten efter så hård den kamp, med og komme væk derfra ville jeg ikke turde tro på nogen..

Men pigen derfra må være i en ok alder siden hun kan finde ud af og maile, og så er hun os klog nok til at gå til sin mor eller kommunen, hvis hun føler sig "beskidt" behandlet, børn er kloger end man tror

Men jeg  for at alt ender godt for pigen og den bange familie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

lori11

Anonym skriver:

For hvis du melder hende, er der så vidt jeg ved stor sandsynlighed for at hun mister sin autorisation som psykolog. Og det kan jo ødelægge meget for hende i hendes liv.

Lige præcis det der gør at jeg ikke bare melder hende......

Jeg skrev til hende, at jeg virkelig var ked af at de havde fået besked om mig osv..... det eneste hun skrev tilbage

"det snakker vi om til næste samtale"..

Ikke noget - ked af det..

Undskyld mit sporg.. Men op i røven med hendes lange uddannelse... efter sådan en lang uddannelse, burde hun vide bedre..

Jeg forstår SLET IKKE, hvordan sådan en fejl kan ske, og hun må stå til ansvar for det hun har gjort..

Jeg havde helt klart klaget over hende...

Jeg ønsker det bedste for dig og din familie, og den lille pige

Anmeld

17. januar 2012

Zafir

Anonym skriver:

De synte je

Hej og mange tak..

jeg håber da også at de tager underretningen alvorligt... men jeg tvivler... jeg kommer aldrig videre så længe jeg ved pigen er hos ham...

Og jeg aner stadig slet ikke hvad jeg skal stille op..

har overvejet at ringe til politiet og høre hvordan jeg skal forholde mig... men nåede det ikke idag....

Det syntes jeg er en god idé.

Men hvorfor er pigen hos ham? Har hun ingen mor? ...

Anmeld

17. januar 2012

Jonatansmor

Hvad kan en advokat gøre ?

Kan godt mærke det er hårdt for mig at læse det du skriver... for det prikker til den dårlige samvittighed inde i mig over jeg intet gjorde da hun eller jeg var gule og blå af mærker

"Og husk - du vil altid være tusinde gange stærkere end voldsmanden. Hvorfor? Fordi du overlever - igen og igen og til stadighed. Han gentager bare sit eget mønster, indtil der er en der er stærk nok til at sige ham imod."

Dette er noget vi hurtigt kan blive enige om... men det forfølger en altid, uanset hvad.. og det er det hårde at leve med den rygsæk man nu har fået på skuldrene...

En advokat kan påbegynde at fratage psykologens licens til at drive psykolog-praksis, advokaten kan sørge for at få dit navn sløret i eventuelle sagsakter og en advokat kan få fundet ud af om du kan få en erstatning af en art. Den psykolog har jo udsat dig for en unødig fare, der er intet krav om at indberetninger skal være med navn og adresse.

Gå til politiet med dine fornemmelser omkring ekskæresten, ring op på hans kommune og genfortæl det du ved. Lur mig om den offentlige debat ikke får dem op af stolene - ingen af dem ønsker at blive den nye brønderslev eller lolland-falster kommune.

Det er aldrig for sent. Hun bliver ved med at bevare kontakten til dig, fordi hun på et underbevidst plan ved det er dig der er hendes mulighed ud af det her. Is i maven min pige, du har gennemlevet ting der er værre end at skulle melde ham igen og igen.

Har du nogensinde meldt ham for vold eller andet? Få fat i de sagsakter (Du har aktindsigt i alt hvad der bliver noteret om dig - i alle offentlige registre!) behold dem i en mappe og vis dem hver eneste gang du møder en skepsis for din historie. Mennesket er sommetider sin egen arts værste fjende, mistro er dit største bjerg at overkomme.

Se din rygsæk som en gave. Det er den der giver dig styrken til at ændre et liv, dit liv og andres liv. Det er den der en dag vil give dig styrken til at overkomme din værste frygt. Det er ikke en videre behagelig gave, men sommetider må man få det bedste ud af de kort man nu har fået på hånden. Fordelene ved at være overlever af ekstreme situationer er mange, rank din ryg og vid at du er en blandt meget få.

Du er mere end velkommen til at skrive til mig i privat.

Anmeld

17. januar 2012

Ansemusen

engodmor skriver:

Hov hov, min tone er altså pæn, ikke misforstå...

Jeg har bare rigtig ondt af den Bange familie...

Og hvis det var mig, ville jeg ikke turde maile med pigen, man ved aldrig hvem der sider bag skærmen, og sporer en masse oplysninger på en, det er det der kan gøre mig nervøs,  og det er derfor jeg siger, at hvis  det var mig der havde droppet kontakten efter så hård den kamp, med og komme væk derfra ville jeg ikke turde tro på nogen..

Men pigen derfra må være i en ok alder siden hun kan finde ud af og maile, og så er hun os klog nok til at gå til sin mor eller kommunen, hvis hun føler sig "beskidt" behandlet, børn er kloger end man tror

Men jeg  for at alt ender godt for pigen og den bange familie

Det er nu langt fra alle børn, der selv formår at bede om hjælp! Og hvis de gør, er det jo ikke sikkert det er til den rette, og derfor heller ikke sikkert at der bliver taget hånd om problemet på en ordentlig måde!

Jeg er enig med dig i, at emailkontakten muligvis er risikabel. Men forstår samtidig godt TS's trang til at vide, hvordan pigen har det!
Men mht. hvorvidt hun skal blande sig helt udenom eller melde det, så er der for mig at se INGEN tvivl om, at hun har gjort det helt rigtige!

Det er psykologen der har fucket up!

Anmeld

17. januar 2012

EnGodMor

Ansemusen skriver:

Det er nu langt fra alle børn, der selv formår at bede om hjælp! Og hvis de gør, er det jo ikke sikkert det er til den rette, og derfor heller ikke sikkert at der bliver taget hånd om problemet på en ordentlig måde!

Jeg er enig med dig i, at emailkontakten muligvis er risikabel. Men forstår samtidig godt TS's trang til at vide, hvordan pigen har det!
Men mht. hvorvidt hun skal blande sig helt udenom eller melde det, så er der for mig at se INGEN tvivl om, at hun har gjort det helt rigtige!

Og MIN mening var bare, at man ikke skulle ha bevaret kontakten.

Så har vi begge fået sagt VORES meninger, og så er den ikke længer. Slut.

Anmeld

17. januar 2012

Ansemusen

engodmor skriver:

Og MIN mening var bare, at man ikke skulle ha bevaret kontakten.

Så har vi begge fået sagt VORES meninger, og så er den ikke længer. Slut.

Nej det er den jo så desværre ikke for dit vedkommende! Synes dog man virkelig svigter sit ansvar over for et stakkels barn, hvis man ikke melder en sådan viden til politiet og myndighederne. Det er mig bekendt forbudt ikke at reagere!

Anmeld

17. januar 2012

skønneunger

Ansemusen skriver:

Anmeld

17. januar 2012

EnGodMor

Ansemusen skriver:

Nej det er den jo så desværre ikke for dit vedkommende! Synes dog man virkelig svigter sit ansvar over for et stakkels barn, hvis man ikke melder en sådan viden til politiet og myndighederne. Det er mig bekendt forbudt ikke at reagere!

Meget man har pligt til som man ikke gør.

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

skønneunger skriver:

Håber da godt nok den pige får noget hjælp NU

tog du ingen billeder af hendes mærker som bevis eller andet?

jeg ved godt jeg nok lyder lidt hård men kan slet ikke forstå du kunne være vidne til det i så mange år

ang. psykologen havde jeg nok forventet en kæmpe undskyldning og hvis den ikke kom havde jeg godt nok været ligeglad med hvor lang hendes uddannelse var.

som andre har sagt forhør dig ad hos politiet.

og undskylder lige på forhånd men det er bare sindsygt svært at forstå når man selv har haft det tæt på livet (nær familie) at der ikke bliver gjort noget.

Jeg har stor forståelse for din mening.... og det er nemlig også sådan jeg har det... også derfor jeg ikke kan "komme mig".. pga. min dårlige samvittighed der konstant nager mig over jeg intet gjorde, hvorfor tog jeg ikke lige et billede.. hvorfor meldte jeg det ikke... osv.

Men det er bare så svært at forklare folk der ikke selv har været i det... frygten... angsten... at leve med vold... jo mere jeg forsøgte at gå imellem ham og hans datter.. jo mere slog han os begge...

Det er svært at forklare...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.