Anonym skriver:
Ja skriver altså som anonym da jeg ikke vil spores på mit indlæg.
Jeg bliver nødt til at gøre en lang historie kort, da jeg ellers kunne skrive i flere timer.
Jeg har i knap 5 år levet med en fyr og hans datter, han var ekstremt voldelig - ikke kun mod mig, men også mod den lille pige .. Ved godt i tænker: hvorfor meldte du ikke svinet når hun var gul og blå efter hans vold? Dertil kan jeg kun svare, at det ved jeg ikke, jeg levede i lortet og var så bange.. Men det er også noget der vil forfølge mig resten af mit liv.
For snart 4 år siden hjalp min nuværende mand mig med at flygte.. Jeg mistede stort set alt hvad jeg ejede.. Flyttede ind hos ham, fik beskyttet adresse og en masse psykolog behandlinger. Jeg lavede også en underretning på det tidspunkt - så anonymt som overhovedet muligt! Jeg er jo bange for den mand!
Tiden går, og pigen er stadig hos svinet.. Jeg snakker indimellem med hende via mail og ikke mere, og hun fortæller at han stadig ikke er sød ved hende.. Og hun foretrækker at han har en kæreste, for når far ikke har kæreste skal jeg altid ligge inde og sove med ham ....
Idag har jeg selv fået et barn, og dagligt får jeg flashbacks om den vold jeg så mod det lille barn dengang.. Når hun ikke ville spise, når hun græd osv. Når min søn græder, så hører jeg pigen inde i mit hoved..
Jeg vælger at tage afsted til psykolog igen.. For at arbejde med det her.. Jeg giver hende mine papirer fra mit samarbejde med min tidl psykolog..
Og nu kommer mit problem jeg gerne vil bede om hjælp til!
Hun fortæller mig at hun har skærpet underretningspligt.. Og at hun vil indgive en underretning på det her jeg har fortalt.
Jeg siger fint nok må du gerne,med den tanke at det jo er HENDE der gør det.
14dage efter har Jeg en tid hos hende, hvor hun viser mig hendes brev til den kommune.. Gud hjælpe mig.. Mit fulde navn står deri, at det er mig der er bekymret! Og så har hun vedlagt de papirer jeg har givet hende fra min tidl behandling hos psykolog! Og der står intet om anonymitet!
Jeg spørger hende om anonymitet, om hun har sørget for det, nej, men hun ville da undersøge det.. Ja tak.. Men jeg havde da beskyttet adresse? Ja men nu har han jo ligesom skriftligt bevis på at det er mig
.. Og mit nye efternavn står der også!
Hun skriver så ugen efter at hun har snakket med den pågældende kommune.. Og svinet var blevet informeret om underretningen samt indholdet og at jeg er involveret!
Jeg er bange!
Vi er bange!
Jeg låser alt det jeg kan herhjemme, ruller alt for.. Tør ikke gå ud når det er mørkt og både min mand og jeg kan ikke sove..
Hvad skal vi gøre ?
Hvad skal jeg stille op!
Og hvor er Jeg vred på min psykolog over den fejl hun har lavet!
Hun af alle må da vide hvilken frygt jeg har for den mand!
Stopper her.. Skriver fra min telefon, mens jeg ligger i sengen.. Håber måske jeg kan falde i søvn nu hvor jeg har fået det ud.
Tak til jer der har læst så langt.
Du skal have fat i en advokat og det er omgående.
Uanset om hun har skærpet underretningspligt, har hun også en pligt tiul at beskytte sin klient (dig) især når det i forvejen er så åbenlyst hvorfor hun skal beskytte dig. Hun har tavshedspligt, hun har pligt til at beskytte sine klienter og hun har en pligt til at underette når det gælder mindreårige.
Må jeg til sidst fortælle dig hvor flot det er du gør det her?
Jeg var barn af en pædofil voldspsykopat. Vores mareridt startede da jeg var 1 år og han låste min mor inde i skabet i 4 dage. Han har voldtaget, brændemærket, knækket vores knogler, vores sind, liv og sjæl. Jeg havde ingen der hjalp, folkeskolelærer der undrede sig over de konstante ardannelser på min krop, men fortalte ingen om det. Vi klarede os selv, jeg beskyttede mine 2 søskende, til en pris der var højere end hvad min krop kunne holde til. Idag er jeg evigt mærket. Jeg har problemer med tillid, jeg er en kynisk kvinde med et brændende had dybt ind i mit inderste. Hans gerninger gennemsyrer muligt ikke mit liv direkte mere, men alt jeg gør, gør jeg med ham i mente.
Det at du hjælper hende, gør at hun en dag kan overskue hendes fortid. Bare det at der er en eller anden der gør bare lidt, hjælper os der sidder i det.
Og husk - du vil altid være tusinde gange stærkere end voldsmanden. Hvorfor? Fordi du overlever - igen og igen og til stadighed. Han gentager bare sit eget mønster, indtil der er en der er stærk nok til at sige ham imod.