SÅ bange, kan ikke sove!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2012

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

ej puha... det lyder virkelig også frygteligt... hvis du oplever noget med den mand og hvis han skulle finde dig så have politiet som speed dial på telefonen... 

jeps.. du kan tro, jeg har øvet mig hvordan jeg hurtigst muligt får ringet.....

tænkt flugtplaner m.v. .....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

jeps.. du kan tro, jeg har øvet mig hvordan jeg hurtigst muligt får ringet.....

tænkt flugtplaner m.v. .....

ej pas nu på at du ikke stesser dig selv for meget... 

jeg kan godt forstå du er bange og jeg kan godt forstå dine katastrofe tanker, og jeg kan godt forstå at du er ude og skide. men hvor meget vil han min x gøre ud af at få fat på dig tænker jeg??  tror du ikke han evt kommer i fængsel for vold osv mht sit barn.. 

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

ej pas nu på at du ikke stesser dig selv for meget... 

jeg kan godt forstå du er bange og jeg kan godt forstå dine katastrofe tanker, og jeg kan godt forstå at du er ude og skide. men hvor meget vil han min x gøre ud af at få fat på dig tænker jeg??  tror du ikke han evt kommer i fængsel for vold osv mht sit barn.. 

lad mig nu bare f.eks. sige, at jeg ved han har en pistol - har jeg også fortalt politiet, men han har skjult den...

Den har han truet mig med flere gange.....

Og det jeg er bange for, er at kommunen denne gang har taget den her underretning alvorligt (et andet sted ville det jo kun være skide godt!!!) ... og så kommer pigen væk..

Hvad har den her X så at miste??? Så kan jeg garantere dig for... at han tænker hævn....

Det er lige præcis DER jeg bliver bange....

Jeg har direkte fået at vide af politiet dengang jeg flygtede at flugtplaner m.v. var en god ting at få tænkt ind - hvis det kunne give ro...

og man kommer jo ikke altid i fængsel med det samme? og uden fysiske beviser?

Aj, det lyder som om jeg skriver det i en hård tone - det gør jeg altså ikke

og tak for dit svar og omsorg

Anmeld

17. januar 2012

Clisolka

Anonym skriver:

tak for svar..

jeg har en kopi af det brev hun har sendt... og ja det er okay at hun laver en underretning til kommunen... at HUN gør.. og ikke udstiller mig.... enig, det er der den er gået galt..

Synes så også det er forkert af hende, at hun ikke lige drøfter brevet med mig - formulering og hvad hun har skrevet - INDEN hun sender det.....

må lede efter en advokat torsdag.. er ikke hjemme hele dagen imorgen..

Jeg fandt lige denne til dig: 

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/1012102725.htm

Måske du kan bruge det? 

Anmeld

17. januar 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

lad mig nu bare f.eks. sige, at jeg ved han har en pistol - har jeg også fortalt politiet, men han har skjult den...

Den har han truet mig med flere gange.....

Og det jeg er bange for, er at kommunen denne gang har taget den her underretning alvorligt (et andet sted ville det jo kun være skide godt!!!) ... og så kommer pigen væk..

Hvad har den her X så at miste??? Så kan jeg garantere dig for... at han tænker hævn....

Det er lige præcis DER jeg bliver bange....

Jeg har direkte fået at vide af politiet dengang jeg flygtede at flugtplaner m.v. var en god ting at få tænkt ind - hvis det kunne give ro...

og man kommer jo ikke altid i fængsel med det samme? og uden fysiske beviser?

Aj, det lyder som om jeg skriver det i en hård tone - det gør jeg altså ikke

og tak for dit svar og omsorg

det er ok, jeg har jo ikke været i samme situation... jeg syntes bare jeg ville sige til dig at du skal passe på dig selv.. og din familie... evt giv politiet et kald og tal med dem omkring det.  du har vel også tilhold på ham eller hvad det hedder... så hvis han nærmer sig jer så kan du jo også ringe og få ham væk.

Anmeld

18. januar 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

tak for dit meget brugbare svar...

Jeg har desværre aldrig meldt ham Har ikke turde - derfor også den utrolig dårligt stillede situation både jeg og den lille pige er i...

Du lyder til at vide hvad du snakker om ? hvad er din ekspertise på dette område? noget du har oplevet, uddannelse, arbejde eller ?

Spørger fordi jeg overvejer at skrive privat.....

Da min mor og far blev skilt, fik han samværdsret hver 14 dag. Tilbage i slut 80'erne, start 90'erne var det offentlige ikke ligeså opmærksomme på voldelige familiefædre, der videreførte livsstilen efter en eventuel skilsmisse. 4 år gik der med det, min mor var ikke et sekund i tvivl om at der foregik noget. Men hun kunne ikke rigtigt presse mig ud i at fortælle noget og statsamtet så ikke lige sagen fra den vinkel.

Da jeg som 11 årig endeligt fik modet til at fortælle en eller anden, kom der skred i tingene. Men statsamtet ville at han skulle have fortsat samværd med mine 2 mindre søskende.

Jeg har levet et liv med en flugtplan i lommen, jeg blev instrueret i hvordan jeg købte flybilletter ud af landet, fik instrukser om hvad mine rettigheder var som tidligere voldtægtsoffer i forhold til ham. Og meget som jeg lykkeligt har glemt nu.

Du skriver bare, er der det mindste jeg kan gøre for at få den lille pige ud af det liv, gør jeg det gerne.

Anmeld

18. januar 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

Jeg skrev at jeg havde email kontakt til hende for at gøre det enkelt..

men egentlig har jeg kontakt til hende via moderen, som jeg kontaktede efter jeg forlod det dernede, for ligesom... at udtrykke .. åh svært at forklare.... for at forklare hende nogle ting.... og derigennem har pigen så kontaktet mig... jeg har undgået mest muligt skriftligt kontakt... og har passet på med at skrive noget jeg ville fortryde...

Pigen har haft svært ved at stave, og har været vild med at sætte webcam på (MSN), så jeg både kunne se og høre hende

Jeg undgår meget kontakt med hende... hun ønsker MEGET mere... jeg kan bare ikke, da jeg er bange for hvad hendes far vil gøre mod hende, hvis han finder ud af det.....

og det er SÅ svært at ignorere hende når hun skriver "hej ***** , va laver du"

Jeg forstår dig udemærket! Det må være SÅ hårdt at have boet sammen med et barn i 5 år, som man oven i købet ved har det skidt, og som man må undvære

Hvorfor gør moren ikke noget? Hvorfor er pigen hos faren? Det ggiver jo ingen mening overhovedet, at barnet har mærker efter vold og selv giver udtryk for sin frygt for faren, og moren og kommunen ikke gør noget ved det...

Anmeld

18. januar 2012

Ansemusen

engodmor skriver:

Meget man har pligt til som man ikke gør.

Sandt! Men det undskylder da bestemt ikke at lade et lille barn i stikken! Men det er jo op til den enkeltes moral!

Anmeld

18. januar 2012

An&Jo

hun burde miste sin bestalling for en periode, så hun kan se hvor alvorligt det er det hun har gjort..

nej det burde hun nok ikke, men en ordentlig advarsel skal hun dælme have, det er ikke iorden det hun har gjort.. nok skal hun underrette, men hun skal samtidig overholde sin tavshedspligt angående hendes patient..

Anmeld

18. januar 2012

wamse

Har du snakket med politiet omkring en overfaldsalarm? 

Jeg fik nemlig en, i forbindelse med vores skilsmisse, og det gav helt klart en form for tryghedsfornemmelse 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.