Vil I være med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Maria-s

Carina87 skriver:

Hvor er du sej Maria! 

Jeg har ikke løbet! Men har hentet mit løbetøj hos søster nu - og er næsten kommet mig over omgangs hoste-ørheds syge! 

MEN I MORGEN!! DER tar jeg løbetøjet på over til dp og løber hjem 

Hold mig venligst oppe på det, for jeg er et svagt svagt menneske! 

...Siger jeg mens jeg sidder med en fastelavnsbolle i kæften. Endnu mere:

Heyaheyaheya kom du ud at løbe???? Herhjemme ligger jeg syg så løberri er det desværre ikke blevet til knap den sidste uges tid...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Maria-s

Maria-s skriver:

Heyaheyaheya kom du ud at løbe???? Herhjemme ligger jeg syg så løberri er det desværre ikke blevet til knap den sidste uges tid...

Ahhhhh kunne lige læse at du KOM ud at løbe; SEJE CARINA

Anmeld

18. januar 2012

piadas

Carina87 skriver:

Så har fruen løbet! Jo jo!!(der må klappes) Og efterfølgende lavet styrkeøvelser og hulahop! Jeg vælger at følge Dianas råd og skamroser mig selv for:

-Taget for småt løbetøj på(i håb om, at det ikke blir ved med at være for stramt)
-Kom afsted selvom jeg fandt på en milliard undskyldninger(bla. for småt løbetøj)
-Har løbet hjem
-Har lavet øvelser

I stedet for at hade mig selv for:

-At løbetøjet er blevet for småt
-At være så svag at jeg finder på undskyldninger
-Mit elendige løb
-At jeg ikke kunne løbe hele vejen
-At jeg tabte mine lunger halvvejs
-At mine baller er væk i lår og lænde-fedt
-At mine mavemuskler er SÅ svage, at jeg ikke kan lave 2 mavebøjninger

Nu er kampen startet og jeg blir ved!!! 5 kg. på 11 uger. Det MÅ jeg da kunne klare?? 

Så nu mangler jeg bare nogle gode øvelser. Er der nogle der har nogle gode forslag til træning af mave/balder/lår/arme? Altså ikke øvelser for fitness-barbie inde med siden af, men til mig - hende med efterfødselskroppen i forfald.

JEG LØB!

Hey, hvor er du god!

Her er jeg stadig ikke nået længere, end til at jeg starter på mandag! Altså med kur og mindre mad - desværre nok ikke så meget træning, for der er ikke plads til løbebånd i vores midlertidige stue, og jeg har sgu svært ved at afse tid til at komme afsted til noget, når jeg er alene med børnene om aftenen...hmm, men det brok har I vist fået før, så det snakker vi ikke mere om!

Men fårk, hvor er du sej, Carina! Du er mit nye forbillede!

Ps.: Hvor er billedet af dig i et det der undersize-løbetøj!

Pps.: Har du fået Martin hjem igen? Ville Johannes godt kendes ved ham?

Anmeld

19. januar 2012

AnneBJ

piadas skriver:

Anmeld

19. januar 2012

CA

Mettemus skriver:

SEJE CARINA!!!!

Det er super godt gået!! Fedt du kom afsted alle undskyldninger til trods, fedt du fik hulahoppet og trænet bagefter! Fedt fedt fedt!! 5 kg er jo lige om hjørnet på den måde!

Jeg er syg og har fået klagechokolade (og et gavekort på 500 kr) fra Telenor, så jeg ligger på sofaen under dynen og spiser snoller. Det taber man sig vist ikke af? Men altså - at gå otte km fire gange om ugen MÅ da givet et eller andet når jeg samtidig skærer ned for madindtaget (altså så lige bortset fra chokolader som i dag?)

Øv bøv for sygdom! Hvorfor er det nu lige at januar altid ender i sygdom sygdom og sygdom!?

Godt du trods alt har chokoladen! God bedring!!

Det ka godt være jeg løb i går, men jeg brugte så også den korte tur som undskyldning for at spise: 2 fastelavnsboller, 2 stk. chokolade og en anton berg bar Så de 5 kilo er vist langt fra rundt om hjørnet, hvis det er sådan jeg leger. 

Anmeld

19. januar 2012

CA

AnneBJ skriver:

JAAAAAAAAAAAA hvor er du GOD mand!!! Sådan! (jeg mangler Pias heppere, og nægter at bruge lagkagen...) 

Armøvelse til vinkedellerne: Stå på jævnt underlag, med let afstand mellem fødderne. Ret ryggen og tag fat om låget på en halvliters flaske med vand (eller rom - til at dulme nerverne undervejs.... selvom det er en nem øvelse..). Stræk albueleddet, så vandflasken kommer op i luften (stadig i din hånd) og din arm er så strakt som du overhovedet kan. Sænk nu flasken om bag din ryg - ved at bøje albueleddet. Fortsæt med at strække og bøje armen/albuen, det antal gange du kan klare. Jeg laver 3x20 på hver arm som regel. Måske gav det ingen mening? Det er en virkelig svær øvelse at beskrive, men det er faktisk virkelig, virkelig nem at udføre.

Inderlår: Lig på siden på gulvet, støt med armene som du finder det nødvendigt og behageligt. Løft det nederste ben opad - det kan ikke løftes ret meget! Lav så mange gentagelser du kan holde til. (modsat skal selvfølgelig også styrkes, altså øverste ben løftes, men den øvelse er bare ret kendt..)

Mavebøjninger: Jeg kan ikke lave én eneste mavebøjning. Af den simple årsag jeg spænder i hals-, nakke-, ryg- og skuldermuskler. Så jeg får SÅ ondt! Istedet lægger jeg mig på et bord (vores sofabord er suverænt til formålet, men det er også sådan et på en meter x en meter i massiv træ - et spisebord er ligeså fint) med benene udover kanten. Så lægger du dig på ryggen, og evt. kan du holde fast i bordkanten med fingrene, og så løfter du dine (strakte!) ben op, så højt du kan, og ned så langt du kan, uden de rører gulvet og uden at bøje benene. 
Alternativt kan man sætte sig på en gymnastikbold og lave "almindelige" mavebøjninger på den.

Rygøvelse: For at modvirke mavebøjninger, og styrke ryggen, samt holdning. Stå med hæle, baller, skulderblade og baghovede op af en jævn flade, fx væg eller dør. Læg armene mod væggen/døren så albuen og underarmene rører og dine hænder er på hver side af dit ansigt. Kør armene så langt op over dit hoved du kan UDEN at albuen slipper døren/væggen. Kør ned igen, og gentag 10 - 15 gange. Gerne dagligt.
Hvis det føles svært at strække armene, så følg fremgangsmetoden, men liggende på gulvet. Så er der ingen belastning på overhovedet, og der spændes ingen steder.

Sidebasser(/bollehåndtag/mordelle/bildæk - kært barn...): Sid med ret ryg på fx et sofabord, en skammel eller andet uden ryg- og armlæn. Læg en pind (fx kosteskaft) bag nakken, og vikl begge arme om kosteskaftet og hold fast (ej, det lyder mærkeligt - giver det mening?). Vrid nu overkroppen fra side til side, hellere langsomt og langt om, en hurtigt og kun halvvejs. Lav så mange gentagelser du orker.

Flad mave: Det her er lidt det som hulahopringen også gør, og jeg anbefaler at gøre det i enrum - for det må se virkelig mærkeligt ud! Jeg gør det når jeg børster tænder... 
Stå med ret ryg og let spredte ben. Spænd ballerne, som skulle du holde en prut inde. Hold den spænding, og sug din navle ind - helt om til rygraden Hold spændingen begge steder og vip dine hofter fra side til side/op og ned. Igen!: det føles mærkeligt, det ser mærkeligt ud og det lyder mærkeligt; men på de 2 minutter jeg bruger på at børste tænder, når jeg at blive træt i korsetmusklen, som er den muskel alle de store mavemuskler hæfter på, og som derfor er den der er vigtigst at træne for at få flad mave (og en ret holdning sent i livet!)

Eeej mand - er du med endnu?
Jeg står op og klapper over at du har løbet!! Jeg har ikke lavet en skid de sidste mange dage, og jeg har spist helt skørt siden søndag.. Jeg tager mig sammen lige om lidt igen kan jeg mærke..

Tak for øveserne Anne! Jeg har ikke prøvet dem endu, men det ser fornuftigt ud! Specielt den med til mavsen! Jeg kan nemlig heller ikke de almindelige uden at få ondt i ryggen.

Laver du selv alle øvelserne? 

Man må godt spise helt underligt. Hvis bare man lige tar sig sammen igen. Jeg glemmer tit at ta mig sammen... 

Anmeld

19. januar 2012

CA

Maria-s skriver:

Ahhhhh kunne lige læse at du KOM ud at løbe; SEJE CARINA

Tak! Er du blevet rask igen? Hvis ikke, så god bedring til dig 

Anmeld

19. januar 2012

CA

piadas skriver:

Hey, hvor er du god!

Her er jeg stadig ikke nået længere, end til at jeg starter på mandag! Altså med kur og mindre mad - desværre nok ikke så meget træning, for der er ikke plads til løbebånd i vores midlertidige stue, og jeg har sgu svært ved at afse tid til at komme afsted til noget, når jeg er alene med børnene om aftenen...hmm, men det brok har I vist fået før, så det snakker vi ikke mere om!

Altså jeg har fuld forståelse for, at du ikke kan nå at komme ud. Jeg fatter slet ikke hvordan du i forvejen når det hele! Og jeg har tænkt mig en ordentlig flok unger

Det billede findes ikke! Jeg er i gang med at overveje om ikke gdt jeg må få et par løbebukser. Jeg kan jo bare købe dem brugt... Det føles altså lidt dumt og ikke spor rart at bukserne strammer SÅ meget.

Martin er kommet hjem - og det er skønt! Jeg gir ikke sådan lige slip på ham igen. JOhannes var bare vildt glad for at se ham. Ingen tvivl om, at han godt vidste hvem det var. De legede resten af dagen, og Johannes er meget obs på hvor Martin er - uden at hænge på ham. Han skal hele tiden vise ham ting. He he, noget af det første han gjorde var at hive op i Martins trøje og trykke ham i naglen og hive ham i brysthårene - som han plejer at gøre ved Martin. Skægt at bare lige huskede det så hurtigt. 

Anmeld

19. januar 2012

AnneBJ

Carina87 skriver:

Laver du selv alle øvelserne? 

Eeehhm... Ikke rigtig, nej...! Jeg burde!! Men jeg spiser fornuftigt istedet for! Så hvorfor er det, at hver gang du skriver et indlæg, så står ordet fastelavnsboller deri? Det er faktisk ikke så rimeligt, at du ved det....! 

Anmeld

19. januar 2012

CA

AnneBJ skriver:

Eeehhm... Ikke rigtig, nej...! Jeg burde!! Men jeg spiser fornuftigt istedet for! Så hvorfor er det, at hver gang du skriver et indlæg, så står ordet fastelavnsboller deri? Det er faktisk ikke så rimeligt, at du ved det....! 

Fordi det eneste gode ved januar-februar er at man må spise fastelavnsbollder! Altså lige indtil jeg fik Johannes i Januar, ikk  

Kom og få en - de er goooe og næsten helt sunde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.