piadas skriver:
 Hmm, jeg har tit overvejet en kur, hvor jeg KUN må spise is...mon det er godt?!

Det er VERDENS BEDSTE KUR!! (Ifølge Jørn - jeg poster gerne et billede af ham, som modargument til nu følgende teori bag argumentet!)
 Når man indtager is, i frossen tilstand, lægger det sig allerøverst i mavesækken - altså "tættest" på halsen, men så skal maven helst være godt fyldt inden man spiser isen.
Når man føler der virkelig ikke er plads til mere is, spiser man en lillebitte smule mere - ikke meget, bare 100 ml eller hvad der svarer dertil ca. Så lægger man sig ned, ikke helt fladt, man skal helst være sådan halvt siddende - gerne med tæppe eller dyne på.
 Nu sker der nemlig det mirakuløse, at fordi du har en kropstemperatur på 37 grader, og isen er pissekold, så vil den smelte! Langsomt! Så langsomt, at den faktisk indkapsler AL den mad, der i forvejen var i din mavesæk, og i takt med isen smelter og bliver flydende, kan den nu betegnes som væske.
 Det er alment kendt, at et stort væskeindtag (IKKE alkoholiske drikke jo ... tsk tsk... ) er en virkelig vigtig faktor, for at opnå et hurtigt og sikkert vægttab - man sveder det nemlig ud!! Nej nej, motion er ikke nødvendig, evt. kan en ekstra dyne tilføjes, men ingen anstrengelse større end det er nødvendig! Kroppen skal jo have ro til at smelte isen.. 
 Det er også derfor at det er så forbandet sundt at være syg med høj feber. Man taber sig altid megameget, og spiser jo ofte is; isen indkapsler det chokolade mm. man har spist af trøsteting, smelter væk, og vupti har man tabt 5 kg. på en uge, fordi kropstemperaturen er steget hele 3 grader, men isen ikke er blevet koldere.