Vil I være med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.033 visninger
100 svar
0 synes godt om
8. januar 2012

CA

Jeg leger med tanken om at begynde at løbe! Jeg aner ikke, hvordan jeg lige skal klare det De få gange jeg er begyndt, er jeg blevet skræmt over min ekstremt dårlige kondi og skyndt mig at stoppe inden jeg døde af det 

Jeg vil virkelig gerne leve et sundere liv med mere motion end at slæbe rundt på Johannes og støvsuge Jeg vil gerne tabe mig! 

SÅ Piger! Vil I være med? Det ku være rart, at have nogen at støtte sig op ad, og nogen at fortælle om sine fremskridt til. 

Er I friske?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

AnneBJ

Jeg vil gerne heppe....!

Jeg kan ikke løbe, og kommer aldrig til at kunne, da det er for belastende for mine knæ. For en måneds tid siden fik jeg "konstateret" tidlige tendenser til slidgigt i begge knæ...

Jeg er ellers også enormt skræmt over min dårlige kondi, men altså, pt. må jeg belaste knæene til smertegrænsen, og det betyder gang og hulahopring...

Anmeld

8. januar 2012

Maja88

jeg er med på tabe vognen.. har et fedt nemt løbe program et sted...

Anmeld

8. januar 2012

piadas

Jaaaa, jeg er allerede i gang....eller jeg har da downloadet en slanke-app! Er man så ikke i gang?

Jeg VIL også i gang med at tabe mig og havde egentlig bestemt mig for at starte i mandags, men med flytning osv. denne weekend, er der gået lidt ged i den, så jeg starter igen fra imorgen!

Jeg har sat mig som delmål, at d. 21. maj (altså ca. når det nye hus står klar) skal jeg tabe mig 8 kg.  - det svarer til 0,4 kg/ugen. Det må sgu da kunne lade sig gøre?!!

Måden, jeg vil gøre det på, er ved at spise mindre og droppe det usunde. Jeg har dog bestemt, at jeg stadig godt må drikke cola light for at der bare er lidt af det sjove tilbage, og det bliver bare lidt udholdeligt!

Jeg har en fast gå-date med en veninde, hvor vi går 5 km. to gange om ugen. Jeg er bange for, at det ikke kan blive til ret meget mere motion for mit vedkommende, men jeg vil prøve at blive bedre til at komme afsted...

Så jeg er med på vognen og synes det kunne være rigtig fedt, hvis vi kan opmuntre hinanden og komme med gode råd herinde.

Jeg kan starte! Jeg er en af dem, der helst skal have en overdænget tallerken til aftensmad. Jeg fik at vide af en diætist, at man så bare skal tage en børnetallerken eller hvad man nu har af mindre tallerkener. Så kan man overdænge den, så det ser ud af meget. På den måde snyder man øjnene og tror man får mere, end man gør! Men man spiser en del mindre, end man plejer (hvis man selvfølgelig ikke bare fylder den op igen, men nøjes med den ene portion)!

Jeg har længe haft intentioner om at prøve teorien af, men jeg må indrømme, at jeg glemmer det, når jeg dækker bord, men hvis jeg husker det, skal det prøves!

Anmeld

9. januar 2012

AnneBJ

piadas skriver:

Jaaaa, jeg er allerede i gang....eller jeg har da downloadet en slanke-app! Er man så ikke i gang?

Jeg VIL også i gang med at tabe mig og havde egentlig bestemt mig for at starte i mandags, men med flytning osv. denne weekend, er der gået lidt ged i den, så jeg starter igen fra imorgen!

Jeg har sat mig som delmål, at d. 21. maj (altså ca. når det nye hus står klar) skal jeg tabe mig 8 kg.  - det svarer til 0,4 kg/ugen. Det må sgu da kunne lade sig gøre?!!

Måden, jeg vil gøre det på, er ved at spise mindre og droppe det usunde. Jeg har dog bestemt, at jeg stadig godt må drikke cola light for at der bare er lidt af det sjove tilbage, og det bliver bare lidt udholdeligt!

Jeg har en fast gå-date med en veninde, hvor vi går 5 km. to gange om ugen. Jeg er bange for, at det ikke kan blive til ret meget mere motion for mit vedkommende, men jeg vil prøve at blive bedre til at komme afsted...

Så jeg er med på vognen og synes det kunne være rigtig fedt, hvis vi kan opmuntre hinanden og komme med gode råd herinde.

Jeg kan starte! Jeg er en af dem, der helst skal have en overdænget tallerken til aftensmad. Jeg fik at vide af en diætist, at man så bare skal tage en børnetallerken eller hvad man nu har af mindre tallerkener. Så kan man overdænge den, så det ser ud af meget. På den måde snyder man øjnene og tror man får mere, end man gør! Men man spiser en del mindre, end man plejer (hvis man selvfølgelig ikke bare fylder den op igen, men nøjes med den ene portion)!

Jeg har længe haft intentioner om at prøve teorien af, men jeg må indrømme, at jeg glemmer det, når jeg dækker bord, men hvis jeg husker det, skal det prøves!

God ide med gode råd!!

Anret maden på tallerknen og stil den så på bordet. Ingen gryder, fade, skåle eller noget på bordet.

Spis langsomt og stop hvis du føler dig mæt. Også selvom du ved at du så er sulten 2 timer senere - så spiser du bare et lille sundt måltid igen.

Drik masser af vand!!

Find ud af hvad der virker for dig! Chokolade er ikke nødvendigvis skidt, men du må undvære noget andet hvis du vil have chokolade. Forleden byttede jeg et mellemmåltid ud, med 4 tern mørk chokolade! Årh ja de blev nydt!

Anmeld

9. januar 2012

Diana...

Du skal ikke blive skramt du skal i stedet synes du er så SEJ for de du tog dig sammen og kom ud!!! 

Husk på løb er den hårdeste motion der er Jeg kan cykle flere kilometer UDEN problemer men kan løbe lige nu 1 km også jeg ved at dø ha ha. 

Du cykler 5 km forbrander ca 100 kalorier du løber/går 3 km og forbrander ca 130 kalorier. 

Det er bevist at de første 8 uger i løb er mega hårde det er en tilvendnings proces for din krop og hjerne man skal tvinge sig ud og det er pisse hård. Der efter er det fornøjelse og du længdes efter at komme ud og hvis du springer en gang over bliver man så irriteret og man længdes efter at komme ud! 

Jeg har løbet rigtig meget før i tiden men fik und i knæende til sidst det viste sig så det var nogen dårlige sko jeg havde nu er jeg startet op igen og shit jeg er ved at brække mig når jeg skal ud af døren men når jeg kommer hjem er jeg over lykkelig. 

Jeg startet med ikke at kunne løbe særlig meget jeg stoppet hele tiden og følte virkelig jeg var ved at dø men på 14 kunne jeg løbe en km uden problemer så går jeg 1/2 km løber 1 km og går igen en halv km så i alt er jeg ude i 3 km og det er skønt! Nu starter jeg så i arbejde og har besluttet at jeg skal løbe hjem derfra hver anden dag det er 4 km og nogen syge bakker plus at jeg skal gå eller cykle der ud hver dag da der ikke går noget offentligt transport der ud og jeg intet kørekort har. 

DU KAN GODT og jeg synes du er SEJ!!! Du skal bare i gennem max 8 uger så kan du ikke undvære det! 

Jeg er så meget med! Og glæder mig til at følger jeres andres tab! Jeg selv skal af med 15 kg! 

Anmeld

9. januar 2012

Diana...

PRØV det Pia! 

Jeg har nemlig også hørt det råd og prøvet det den sidste uge og jeg troet faktisk ikke på det men det passer. 

Jeg skal altid 2 portioner mad i store men mellem men jeg skal have 2 he he ved ikke hvor jeg kan ikke nøjes med en. Nu jeg begynd at tage en frokost tallerken i stedet og tager 2 små portioner i stedet og de sidste 2 dag har jeg faktisk ikke kunne spise nr 2 op 

Anmeld

9. januar 2012

CA

Diana... skriver:

Du skal ikke blive skramt du skal i stedet synes du er så SEJ for de du tog dig sammen og kom ud!!! 

Husk på løb er den hårdeste motion der er Jeg kan cykle flere kilometer UDEN problemer men kan løbe lige nu 1 km også jeg ved at dø ha ha. 

Du cykler 5 km forbrander ca 100 kalorier du løber/går 3 km og forbrander ca 130 kalorier. 

Det er bevist at de første 8 uger i løb er mega hårde det er en tilvendnings proces for din krop og hjerne man skal tvinge sig ud og det er pisse hård. Der efter er det fornøjelse og du længdes efter at komme ud og hvis du springer en gang over bliver man så irriteret og man længdes efter at komme ud! 

Jeg har løbet rigtig meget før i tiden men fik und i knæende til sidst det viste sig så det var nogen dårlige sko jeg havde nu er jeg startet op igen og shit jeg er ved at brække mig når jeg skal ud af døren men når jeg kommer hjem er jeg over lykkelig. 

Jeg startet med ikke at kunne løbe særlig meget jeg stoppet hele tiden og følte virkelig jeg var ved at dø men på 14 kunne jeg løbe en km uden problemer så går jeg 1/2 km løber 1 km og går igen en halv km så i alt er jeg ude i 3 km og det er skønt! Nu starter jeg så i arbejde og har besluttet at jeg skal løbe hjem derfra hver anden dag det er 4 km og nogen syge bakker plus at jeg skal gå eller cykle der ud hver dag da der ikke går noget offentligt transport der ud og jeg intet kørekort har. 

DU KAN GODT og jeg synes du er SEJ!!! Du skal bare i gennem max 8 uger så kan du ikke undvære det! 

Jeg er så meget med! Og glæder mig til at følger jeres andres tab! Jeg selv skal af med 15 kg! 

Du er godt nok sej! Tak for opmuntringen! Jeg tænker, at jeg skal løbe når jeg har gået Johannes over i dagplejen. Det er vist det eneste tidspunkt der lige er tid til det.

Jeg tror, at jeg vil tage det i minutter i stedet for km. Altså løbe 1 min gå 2 osv. Så ser jeg vist lidt hurtigere fremskridt, og det er det jeg skal kunne. Jeg hader virkelig at løbe! Jeg er døden nær og kan på inegn måde finde gejsten i det. Jeg synes det gør ondt og er træls. Men det er så lige den bakke jeg skal over - og det tar 8 uger siger du. Puha! Men så er der da håb

Har du fået job?!?!?! 

Anmeld

9. januar 2012

Diana...

Carina87 skriver:

Du er godt nok sej! Tak for opmuntringen! Jeg tænker, at jeg skal løbe når jeg har gået Johannes over i dagplejen. Det er vist det eneste tidspunkt der lige er tid til det.

Jeg tror, at jeg vil tage det i minutter i stedet for km. Altså løbe 1 min gå 2 osv. Så ser jeg vist lidt hurtigere fremskridt, og det er det jeg skal kunne. Jeg hader virkelig at løbe! Jeg er døden nær og kan på inegn måde finde gejsten i det. Jeg synes det gør ondt og er træls. Men det er så lige den bakke jeg skal over - og det tar 8 uger siger du. Puha! Men så er der da håb

Har du fået job?!?!?! 

Jamen jeg har det præcis som dig men det bliver nemmere og jeg kæmper stadig men jeg har heller ikke været igang så længe endnu. 

Jamen det var også sådan jeg starter det var faktisk med en løbe plan og det er den bedste måde at starte op på for din krop. Jeg bliver bare hurtig ivri (staves) og vil mærke noget mere i kroppen, så jeg droppet hurtig løbeplanen. 

både ja og nej he he  Jeg har fået en 4 ugers praktik her i byen hvor  efter de 4 uger bliver jeg så ansat med løntilskud og hvis det ser ud som nu og de er tilfredse med mig vil jeg så blive fastansat derefter. 

Men det aller vigtigste for mig er jo at der er som pædagog medhjælper jeg komme ud da det kan hjælpe mig ind på den uddannelse så må jeg ærligt indrømme at jeg heller vil være i praktik 2 år end var ansat et andetsted til fuld løn som ikke kan hjælpe mig ind på den uddannelse. 

Så jeg er bare overlykkelig og håber selvfølgelig på fastansættelse. Men er bare glad for jeg kommer ud og arbejde med noget jeg elsker det betyder så meget for mig. 

Anmeld

9. januar 2012

Mettemus

Jeg vil gerne være med!

Jeg har jo den her plan om at have tabt 20 kg inden d. 1/7 (har vi ikke snakket om det før Carina?). Inden jul tabte jeg mig to kg, og det er så lykkes mig at holde det igennem jul og eksamensstres. Nu er jeg klar igen og skal "bare lige" af med de sidste 18 kg.

Jeg har som Pia hentet en slanke app - så langt så godt. Så skal jeg hav gang i noget motion og et kontrolleret madindtag. Laurits' dagplejer bor to km væk og vi går der ud. Dvs otte km gang hver dag. Jeg kunne godt tænke mig at begynde at løbe også. Det er aldrig lykkes mig at komme ordentligt igang, for jeg stopper bare igen når det bliver hårdt. Jeg har indtil nu ikke haft den rigtige mentalitet. Men måske det hjælper hvis vi er flere om det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.