skrive brev til jm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2012

l.kjoeller

Mor til Frederic skriver:

Læs gerne min begrundelse for det brev til jm...

Jeg fik jo pks med frederic grundet tværleje, så der var ingen tvivl om hvilken vej ud han skulle.

Men venter nu nr. 2 her til april og aner ikke hvilket ben ang fødsel jeg skal stå på..

Er aldrig blevet gyn. undersøgt, hverken som teenager - under graviditet, eller ved 8 uger's undersøgelsen.

Blev som barn udsat for incest i plejefamilie fra jeg var 2½-6 år og en x der ikke forstod hvorfor jeg havde svært ved nærhed og sex. Han var af den type der hvis det ikke var frivilligt, så måtte man med vold tage det.

Har aldrig fået de knuder bundet ordenlig op, da alle de physkologer mm har opgivet undervejs.

Så er panisk ved at skulle føde naturligt, med alt det dét indebærer af at de skal måle - pille - kigge - mærke osv i mig. Men tør heller ikke bede om pks igen, da jm er af meget gammel model og som mener at alle skal føde normalt.

Er bare en spade til at åbne op for et menneske jeg blot har set 1 gang før og fortælle baggrunden for det pks. Men ville ønske jeg kunne føde normalt uden at de skulle pille dernede. Så overvejer at skrive et brev til hende og afl. så kan jeg også mentalt nå at forberede mig næsste jm besøg.

Du får lige en stor syns du skal drøfte det med din jm. Kan du ikke få dig sekv til at gøre det ansigt til ansigt ville jeg gøre det gennem brevet, da jeg tror det er vigtigt hun er klar over hvilke tanker du har omkring det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

Miss T skriver:

Jeg har ikke stemt, men synes helt bestemt at du skal gøre det. Da jeg fik kejsersnit første gang kom jeg til lægesamtale anden gang omkring hvordan fødselsesmetoden skulle være der og jeg valgte kejsersnit igen pga af det tidligere forløb. Mon ikke du også skal til sådan en samtale?

Kom ikke til nogen læge samtale ved frederic, men blot et fælles infomøde om pks...

Tænker at hvis egen jm selv regner med at jeg vil føde normalt at den læge samtale ikke er nødvendig..

Anmeld

2. januar 2012

Ciss skriver:

Har stemt blankt, for jeg synes, at hvis det er den måde, du klarer at kommunikere din historie og dine tanker på, så er det da det, du skal gøre.

Jeg tror, at det er meget vigtigt, at du får fortalt om detteher, så dem som skal hjælpe dig i forløbet - uanset, hvordan fødslen skal foregå - ved, at her er der noget, de er nødt til at tage hensyn til. Det er selvfølgelig ikke enkelt at fortælle denne slags ting til et menneske, man ikke kender og måske ikke helt føler sig på bølgelængde med, så hvis det at skrive et brev kan hjælpe, synes jeg absolut, at du skal hoppe ud i det.

Når du først har fået sagt det, vil det jo også kunne lette resten af forløbet for dig.

Sender en

Tror også det vigtig at jeg for talt med jm omkring det, så en evt reaktion fra min side ikke kommer uventet.

Også at det bliver lettere, når hun først ved det - istedet for at jeg bare bider tænderne sammen og gør som intet.

Anmeld

2. januar 2012

Tina&Martin skriver:

God ide!!
Er også helt færdig idag og vågnede ikke engang med tømmermænd på besøg

Har så aldrig været fuld eller lign i mit liv. Så aner intet om hvad tømmermænd er...

Håber du har fået en god nat's søvn og er frisk til den første mandag i år..

Anmeld

2. januar 2012

mariamiss6

Jeg har stemt ja, har selv prøvet det....

Men altså det har jeg jo ikke. Jeg har ikke selv prøvet det.

Der var bare ikke mulighed for at stemme 'ja, selvfølgelig skal du skrive et brev til jm'

Anmeld

2. januar 2012

Sille86 skriver:

Må man godt stemme om.? fik ikke læst din begrundelse før jeg fik stemt... Selvfølgelig skal du da bare skrive det i et brev til hende hvis du har det bedst med at fortælle det på den måde.... Håber hun er en god jm og tager det enormt alvorligt og åbner en god snak med dig om det så du får den bedst mulige oplevelse med det hele... Held og lykke med det hele og et knus er hermed på vej til dig herfra

Tak for dit svar... Håber også at næste jm besøg vil være mere ægte end det har været, ved at jeg lægger kortene på bordet...

Anmeld

2. januar 2012

SaNiNa

Jeg er ret sikker på du bliver indkaldt til en samtale på dit syghus da du har fået et ks før.

Det blev jeg og det var ikke min egen jdm som henviste mig de skrev på min vandrejournal til nf jegvar i en pakke som så indebar en samtale med en læge og så endnu en samtale ang ks.

Men hvis du vil have et ks så syntes jeg du skal forklare hende hvorfor du gerne vil, men ikke i et brev da det kan tolkes forkerte.

Anmeld

2. januar 2012

Anonym skriver:

hvis ikke du er tryg ved at tale med din jm om det kan du evt også tale med din læge om det? Da jeg har haft en spiseforstyrrelse er jeg i en gruppe der hedder "sårbare gravide" hvor der tages ekstra hensyn og hvor jeg har fået en jm, der har særligt 'speciale' i 'min slags'

Jeg synes faktisk det er lidt træls og irriterende da jeg føler mig 100% rask fordi jeg har fået bearbejdet alting til hudløshed, men det lyder til du ville have rigtig meget gavn af at komme i den gruppe..

Jeg er tilknyttet skejby og hvis du også er det så bør der hvertfald være gode muligheder for det

Der skal så vidt jeg ved ikke meget til for at kunne blive berettiget til den gruppe og fordelen er at du så kan få en jm der har en helt anden og lidt mere terapeutisk tilgang til fødslen og det lyder til du kunne have gavn af det

Tager hat'eb af for at du er kommet ud på den anden side mht spiseforstyrelsen... Det er skisme flot.

Der står også i min journal at jeg har en spiseforstyrelse, som min egen læge ved og kender til. Min blev lagt på hylden den dag vi stod med en positiv test i hånden og det er over 4 år siden idag. Hun valgte at jeg ikke skulle vejes fra gang til gang, under graviditet - at det skulle være neutralt det emne. Så blev kun vejet ved første læge undersøgelse og lige inden pks - så de kunne regne dosis ud til bedøvelse.

Men min første graviditet var også en del lettere end denne, havde ikke en eneste gene med frederic - men trukket hele pakken denne gang.

Mon ikke der findes sådan en gruppe hernede af også...?

Anmeld

2. januar 2012

KittyGirl skriver:

lige et knus først..

jeg synes du skal skrive til din JM - uden tvivl, for hellere skrive end slet ikke få det sagt, og det er ofte nemmere at skrive hvad man tænker og føler end at få det sagt og specielt når det er et svært emne!!

Så er det også nemmere at følge op på det bagefter...

tak.

et brev hun får og håber på vi derefter kan få en god snak om mine muligheder.

Anmeld

2. januar 2012

babymus77 skriver:

Åhh gør mig ondt det du har været igennem!!!! Det brev skal skrives nu, hellere i dag end i morgen;-) måske det yderligere kan udløse nogle snakke med en som virkelig kan hjælpe dig!!! Kæmpe knus i din retning!!!

Hun skal nok få et brev og vil også gå igang idag, bare tanken om at skulle skrive det - giver mig fysisk dårlig mave.

Hun er der kun om torsdagen, men regner med at afl det så snart det er skrevet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.