skrive brev til jm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

Mumto3 skriver:

Hver 3. kvinde har været udsat for seksuelkrænkelse i en eller anden udstrækning. Dette ved man har indflydelse på fødselsforløb og er i løbet at de seneste år blevet en del af jordemoderuddannelsen at forholde sig til disse kvinder og de særlige problemstillinger de står med. Du skriver at din jordemoder er af en ældre model, og derfor har hun måske ikke teoretisk viden om hvordan det påvirker fødselsforløbet/oplevelsen, -og måske heller ikke praktisk erfaring, fordi det er de færreste der fortæller om overgrebene og derfor ved jordemoderen ikke at der er sådanne ting på spil.

Men jeg vil helt klart sige at du skal skrive et brev til hende! -om ikke andet, kan du spørge om hun ved noget om det, eller om der er en jordemoder der har det som specialefelt at havde seksuelt krænkede kvinder til konsultation, for så skal du selvfølgelig havde det. De fleste større fødesteder har nemlig, der er bare ikke så mange der ved det, desværre!

Tak for baggrunds viden og dit input...

Tja, mon ikke sådanne jm kommer på løbende kursuser osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

isabellamor skriver:

jeg stemte blankt fordi at jeg ikke havde grund til at skulle skrive et brev.. men jeg syntes du skal gøre det.. 

tak...

Anmeld

4. januar 2012

Miss T

Mor til Frederic skriver:

helleriililkikkeppl

Det var pga der var strejke og de forskellige ikke læste i journal inden jeg kom.

Så ligepludselig gik det stærkt.; mandag - jm. tirsdag - fostervands scaning. onsdag - vendings forsøg. torsdag- infomøde om pks og han kom ud 6 dage efter...

Må se hvad egen læge siger her på mandag... Måske jeg ikke er blevet budt på den samtale, da vi ikke har snakket fødsel endnu?

Mit det første var hellere ikke planlagt. Jeg mener helt sikkert også at det først var omkring anden sidste besøg jeg skulle tale med lægen. Men spørg jdm næste gang, det kunne jo være dejligt for dig at få indflydelse :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.