skrive brev til jm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: skrive brev til jm?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.173 visninger
82 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

Læs gerne min begrundelse for det brev til jm...

Jeg fik jo pks med frederic grundet tværleje, så der var ingen tvivl om hvilken vej ud han skulle.

Men venter nu nr. 2 her til april og aner ikke hvilket ben ang fødsel jeg skal stå på..

Er aldrig blevet gyn. undersøgt, hverken som teenager - under graviditet, eller ved 8 uger's undersøgelsen.

Blev som barn udsat for incest i plejefamilie fra jeg var 2½-6 år og en x der ikke forstod hvorfor jeg havde svært ved nærhed og sex. Han var af den type der hvis det ikke var frivilligt, så måtte man med vold tage det.

Har aldrig fået de knuder bundet ordenlig op, da alle de physkologer mm har opgivet undervejs.

Så er panisk ved at skulle føde naturligt, med alt det dét indebærer af at de skal måle - pille - kigge - mærke osv i mig. Men tør heller ikke bede om pks igen, da jm er af meget gammel model og som mener at alle skal føde normalt.

Er bare en spade til at åbne op for et menneske jeg blot har set 1 gang før og fortælle baggrunden for det pks. Men ville ønske jeg kunne føde normalt uden at de skulle pille dernede. Så overvejer at skrive et brev til hende og afl. så kan jeg også mentalt nå at forberede mig næsste jm besøg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2012

Pige2009

Mor til Frederic skriver:

Jeg fik jo pks med frederic grundet tværleje, så der var ingen tvivl om hvilken vej ud han skulle.

Men venter nu nr. 2 her til april og aner ikke hvilket ben ang fødsel jeg skal stå på..

Er aldrig blevet gyn. undersøgt, hverken som teenager - under graviditet, eller ved 8 uger's undersøgelsen.

Blev som barn udsat for incest i plejefamilie fra jeg var 2½-6 år og en x der ikke forstod hvorfor jeg havde svært ved nærhed og sex. Han var af den type der hvis det ikke var frivilligt, så måtte man med vold tage det.

Har aldrig fået de knuder bundet ordenlig op, da alle de physkologer mm har opgivet undervejs.

Så er panisk ved at skulle føde naturligt, med alt det dét indebærer af at de skal måle - pille - kigge - mærke osv i mig. Men tør heller ikke bede om pks igen, da jm er af meget gammel model og som mener at alle skal føde normalt.

Er bare en spade til at åbne op for et menneske jeg blot har set 1 gang før og fortælle baggrunden for det pks. Men ville ønske jeg kunne føde normalt uden at de skulle pille dernede. Så overvejer at skrive et brev til hende og afl. så kan jeg også mentalt nå at forberede mig næsste jm besøg.

Selvfølgelig skal du da skrive hende et brev med de tanker og følelser, du går med!

Anmeld

1. januar 2012

sne190810

Gør det! Endelig ..

Jeg syntes helt klart du skal gøre det, det kan ingen skade ske ved det. Jeg er sikker på det vil falde i god jord, og det vil jo gavne samarbejdet mellem dig og JM. Hun vil kunne forstå dig bedre, og din situation og netop hvis hun er en garvet JM kan det være hun har været ude for noget lignede før, og derfor har nogle guldkorn i ærmet, som kan hjælpe hele situationen. På den ene eller anden måde

Jeg stemmer klart for

Anmeld

1. januar 2012

lycly

Jeg synes det mest optimale ville være at snakke med hende om det når du skal til konsultation næste gang. Men samtidig forstår jeg godt, at det måske ikke er nemt at snakke om bare sådan, med en fremmed.

Synes ikke der er noget galt i at skrive et brev, du må jo bare skrive hvorfor du vælger at skrive det. 

Anmeld

1. januar 2012

2babygirls

Hej Søde =)

Du skal da helt sikkert skrive til hende, og forklare hvordan du har det i maven med en alm fødsel. Det skal være en skøn dag, når du føder din lille mus, og ikke en dag du gruer fordi du skal igennem noget du forbinder med noget forfædeligt der engang er sket.

Er et pks vejen frem for at du kan slappe af i resten af graviditeten, så skal du bare få det "sagt"!!!

Anmeld

1. januar 2012

Fru.Mäes <3

Fat pennen eller tastaturet og skriv et brev til din JM! Det ville jeg hvert fald personligt selv gøre...

Krams Rikke

Anmeld

1. januar 2012

AnneBJ

Jeg har stemt blank, for jeg ville skrive et brev, men har ikke prøvet det selv!

Hvis/når du rammer termin, bliver du undersøgt indvendigt af JDM. Allerede her, er det måske meget godt hun kender din baggrund! Og hvis hun kender den allerede nu, kan I allerede begynde at foreberede dig på og hvordan tingene skal ske... 

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, hvad du har med i din baggage, men umiddelbart lyder det som om, at du gerne vil prøve at føde vaginalt! Hvis det er tilfældet, er det bare med at få talt/skrevet med/til JDM, så hun kan hjælpe bedst muligt. Du er jo desværre ikke den eneste gravide som engang har været udsat for overgreb

Anmeld

1. januar 2012

Baagøe skriver:

Selvfølgelig skal du da skrive hende et brev med de tanker og følelser, du går med!

tak...

Kører nemlig nattevagt i denne uge, så har hele dagen/ugen til at skrive i og få det afl.

Men mangler det sidste los bagi for at gå i gang, håber bare ikke hun stempler mig på den ene eller anden måde.

Min egen læge kender til det, da jeg har haft samme læge i snart 9 år - så regner med at snakke med hende omkring det her på næste mandag.

Anmeld

1. januar 2012

De3Guldklumper

Jeg tænker lidt om du skal tage snakken med din søns sp. Måske sætte dig ned sammen med hende få det snakket igennem og så få skrevet brevet.

Og så tage den op med din jm når du kommer til hende igen. Giv hende brevet først og tage snakken bagefter.

Er ked af at høre hvad du har været igennem - og jeg håber du får det som DU gerne vil have det og det må jm være den bedste til at guide og vejlede dig igennem så DU får din drømmefødsel om det er ved kejsersnit eller alm fødsel.

Anmeld

1. januar 2012

sne190810 skriver:

Gør det! Endelig ..

Jeg syntes helt klart du skal gøre det, det kan ingen skade ske ved det. Jeg er sikker på det vil falde i god jord, og det vil jo gavne samarbejdet mellem dig og JM. Hun vil kunne forstå dig bedre, og din situation og netop hvis hun er en garvet JM kan det være hun har været ude for noget lignede før, og derfor har nogle guldkorn i ærmet, som kan hjælpe hele situationen. På den ene eller anden måde

Jeg stemmer klart for

min jm har vist mindst 300 års erfaring, så ja det kan jo sagtens være hun har oplevet flere kvinder med samme problem og kan være meget bedre til at hjælpe end jeg regner med..

Med frederic havde jeg de få gange til jm, en ny hver gang og det var under deres strejke - så det var blot nogle tryk uden på tøjet, få ? og ud igen.

Så er måske også stadig bange for at blive opgivet af jm, da jeg ikke aner hvordan hun er og om jeg er heldig denne gang at have hende hele vejen igennem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.