skrive brev til jm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

LunaLykke skriver:

Jeg synes det mest optimale ville være at snakke med hende om det når du skal til konsultation næste gang. Men samtidig forstår jeg godt, at det måske ikke er nemt at snakke om bare sådan, med en fremmed.

Synes ikke der er noget galt i at skrive et brev, du må jo bare skrive hvorfor du vælger at skrive det. 

Er bare ikke god til at fortælle om de ting ansigt til ansigt.

Hos mange pyskologer har jeg siddet og lavet noget andet med ryggen til dem og først efter en del gange turde vende ansigt mod dem.

Så ville også fortælle i start i brev hvorfor jeg skriver til hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2012

lycly

Mor til Frederic skriver:

Er bare ikke god til at fortælle om de ting ansigt til ansigt.

Hos mange pyskologer har jeg siddet og lavet noget andet med ryggen til dem og først efter en del gange turde vende ansigt mod dem.

Så ville også fortælle i start i brev hvorfor jeg skriver til hende.

Jeg kan godt forstå dig, det er også nogle svære ting at sidde og sætte ord på. Synes du skal skrive det brev til hende, hun vil helt sikkert tage godt imod det. Det nytter jo ikke noget, at du ligger under fødslen og har det rigtig skidt med det der foregår, når det skal være en god oplevelse (når man ser bort fra veer og andre smerter) at føde sit barn. 

Anmeld

1. januar 2012

Tina&Martin skriver:

Hej Søde =)

Du skal da helt sikkert skrive til hende, og forklare hvordan du har det i maven med en alm fødsel. Det skal være en skøn dag, når du føder din lille mus, og ikke en dag du gruer fordi du skal igennem noget du forbinder med noget forfædeligt der engang er sket.

Er et pks vejen frem for at du kan slappe af i resten af graviditeten, så skal du bare få det "sagt"!!!

Havde også hørt om en der havde fået lavet en fødsels 'pagt' om nogle ting hun ikke ønsked under fødsel - men tænker også hvis nu noget går galt og den pagt bliver lagt på køl pga lillepigen får det dårligt osv. Så aner jeg ikke hvordan jeg vil reagere hvis de skal pille dernede og vil da slet ikke gå i panik midt i det hele.

Har altid været god til at tilsidesætte mig selv og ved at lillepigen har bedst af at komme den normale vej ud, men ved ikke med mig selv hvordan jeg vil reagere.

Anmeld

1. januar 2012

<3 skriver:

Fat pennen eller tastaturet og skriv et brev til din JM! Det ville jeg hvert fald personligt selv gøre...

Krams Rikke

tak for et spark bagi...

Vil starte på det i morgen...

Anmeld

1. januar 2012

2babygirls

Havde også hørt om en der havde fået lavet en fødsels 'pagt' om nogle ting hun ikke ønsked under fødsel - men tænker også hvis nu noget går galt og den pagt bliver lagt på køl pga lillepigen får det dårligt osv. Så aner jeg ikke hvordan jeg vil reagere hvis de skal pille dernede og vil da slet ikke gå i panik midt i det hele.

Har altid været god til at tilsidesætte mig selv og ved at lillepigen har bedst af at komme den normale vej ud, men ved ikke med mig selv hvordan jeg vil reagere.

Jeg er 100% sikker på at de tilgodeser dine ønsker og behov.
Og jo en vaginal fødsel er sundt, men ikke hvis mor får det dårligt ved det og måske kan ende med en fødselsdepresion pga presset.

Uanset hvad synes jeg du skal skrive brevet så de kender din baggrund, og ikke gør noget ved dig dernede som presser dig over grænsen.

Anmeld

1. januar 2012

AnneBJ skriver:

Jeg har stemt blank, for jeg ville skrive et brev, men har ikke prøvet det selv!

Hvis/når du rammer termin, bliver du undersøgt indvendigt af JDM. Allerede her, er det måske meget godt hun kender din baggrund! Og hvis hun kender den allerede nu, kan I allerede begynde at foreberede dig på og hvordan tingene skal ske... 

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, hvad du har med i din baggage, men umiddelbart lyder det som om, at du gerne vil prøve at føde vaginalt! Hvis det er tilfældet, er det bare med at få talt/skrevet med/til JDM, så hun kan hjælpe bedst muligt. Du er jo desværre ikke den eneste gravide som engang har været udsat for overgreb

nåed ikke at ramme termin med frederic - så er aldrig blevet undersøgt som sådan..

Men du har ret, des mere hun vel kender til mig nu - jo mere kan vi arbejde sammen og måske klare ting jeg aldrig før har gjort.

Også når hun er så gammel, så er der chance for hun har oplevet flere kvinder og så bedre kan hjælpe...

Anmeld

1. januar 2012

Pylle3 skriver:

Jeg tænker lidt om du skal tage snakken med din søns sp. Måske sætte dig ned sammen med hende få det snakket igennem og så få skrevet brevet.

Og så tage den op med din jm når du kommer til hende igen. Giv hende brevet først og tage snakken bagefter.

Er ked af at høre hvad du har været igennem - og jeg håber du får det som DU gerne vil have det og det må jm være den bedste til at guide og vejlede dig igennem så DU får din drømmefødsel om det er ved kejsersnit eller alm fødsel.

Vi er flyttet til en landsby efterfølgende og herude har vi en anden sp tilknyttet, da hende vi havde/har til frederic kun dækker selve fredericia by.

Men Frederic har en ven i bh (også fra sin tid i dp) han har leget med her i juledagene, hun har termin tæt på mig og hun har vist navnet på den der dækker herude. Så måske jeg kunne kontakte hende og få snakket med hende, da jeg også er ½ i panik over vi skal have en pige denne gang.

har først tid ved jm igen den 2 februar - 2 mdr før termin...

Anmeld

1. januar 2012

LR85

Læs gerne min begrundelse for det brev til jm...

Jeg fik jo pks med frederic grundet tværleje, så der var ingen tvivl om hvilken vej ud han skulle.

Men venter nu nr. 2 her til april og aner ikke hvilket ben ang fødsel jeg skal stå på..

Er aldrig blevet gyn. undersøgt, hverken som teenager - under graviditet, eller ved 8 uger's undersøgelsen.

Blev som barn udsat for incest i plejefamilie fra jeg var 2½-6 år og en x der ikke forstod hvorfor jeg havde svært ved nærhed og sex. Han var af den type der hvis det ikke var frivilligt, så måtte man med vold tage det.

Har aldrig fået de knuder bundet ordenlig op, da alle de physkologer mm har opgivet undervejs.

Så er panisk ved at skulle føde naturligt, med alt det dét indebærer af at de skal måle - pille - kigge - mærke osv i mig. Men tør heller ikke bede om pks igen, da jm er af meget gammel model og som mener at alle skal føde normalt.

Er bare en spade til at åbne op for et menneske jeg blot har set 1 gang før og fortælle baggrunden for det pks. Men ville ønske jeg kunne føde normalt uden at de skulle pille dernede. Så overvejer at skrive et brev til hende og afl. så kan jeg også mentalt nå at forberede mig næsste jm besøg.

LIgegyldug hvordan du vil sige det, SKAL du ud med det. Selvfølgelig skal du fortælle din historie, og de skal med sikkerhed nok tage dig seriøst. 

Du vil sikkert komme videre til en lægesamtale, som din jordemoder ikke som sådan har indflydelse på

Anmeld

1. januar 2012

B&J

jeg sender dig en kæmpe krammer og jeg syntes helt klart du skal skrive det brev til din jm.....

Anmeld

1. januar 2012

De3Guldklumper

Vi er flyttet til en landsby efterfølgende og herude har vi en anden sp tilknyttet, da hende vi havde/har til frederic kun dækker selve fredericia by.

Men Frederic har en ven i bh (også fra sin tid i dp) han har leget med her i juledagene, hun har termin tæt på mig og hun har vist navnet på den der dækker herude. Så måske jeg kunne kontakte hende og få snakket med hende, da jeg også er ½ i panik over vi skal have en pige denne gang.

har først tid ved jm igen den 2 februar - 2 mdr før termin...

Jeg trækker lige på smilebåndet 

Jeg husker GANSKE GODT min panik over at skulle ha en dreng 2. gang.. og ja man panikker fordi man ikke har prøvet "sådan" et barn før.. hihi.. Første gang jeg skulle skifte vores søn måtte jeg tilkalde sygeplejersken for at få hjælp. jeg viste simpelten ikke hvad jeg skulle stille op

Men jeg synes det lyder som en god ide at få en snak med sp. Og så fordi HVIS det bliver alm. fødsel har du måske nogle tabker du gerne vil ha snakket igennem bagefter og så ved hun hvad du bærer på 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.