"vil ha min udd. først så jeg kan forsørge mit barn 100%'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

pemiro

Dianaaa skriver:

hader dem der siger : ''nu får du da aldrig en udd.'' what ?

som jeg skrev til en anden hvis et barn skulle forhindre mig i at få min udd. så skulle jeg da slet ikke have haft et barn ? selvfølgelig kan man godt tage en udd. når man har fået et barn, alt andet ville være en dårlig undskyldning !

men på den anden side kan jeg jo godt følge nogen af de andre. JA det ville være 100 gange nemmere hvis man havde udd. inden man fik barn. men hovedesagen var om man er en dårliger forældre fordi men ikke havde en. og det er man ikke

Man har højst sandsynlig flere penge at gøre godt med ja, men det gør bestemt ikke en til en dårlig forælder fordi man ikke har mange penge..
Man skal knokle lidt mere, men det er altså ikke umuligt at tage udd med barn.. Det handler bare om at prioritere rigtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

Laura.

Höör skriver:

Jeg har den holdning og den står jeg ved men jeg ville ogaå få det dårligt hvis jeg skulle på kontanthjælp da jeg ikke egner mig til at være afhængi af andre jeg vil gerne kunne se mig selv i øjnene og det kan jeg ikke hvis jeg skulle have samfundet til at betale for mig jeg synes det er vigtigt man ikke skal være afhængi men at man kan selv og det er bare nemmere at kunne selv når man har en uddannelse

Jeg har det på helt samme måde.

Jeg har altid sagt at jeg først ville have udd. før børn og det er der mange grunde til. Jeg ville som du, få det skidt med at skulle leve på kontanthjælp og har bare altid villet tjene mine egne penge.
Jeg har flere veninder der fik barn før udd. og de er ikke kommet videre mht. udd., og deres børn er omkring 5-6 års alderen.. Det betyder selvfølgelig ikke det store, for man kan være lige så god mor, med el. uden uddannelse. Men det har bare været vigtigt for mig at have uddannelse og fast parforhold inden der kom børn, og så synes jeg det er lidt lettere..

Anmeld

28. december 2011

Oliver,Troia&Wictor

Mira0911 skriver:

Jeg har også hørt på det der.... Ja det er nu bedst man tager en uddannelse før man får børn... Altså det bestemmer man jo helt selv....

Dem der siger det, har de måske en uddannelse selv? Har stødt på nogle som ikke har en uddannelse men fået 2-3 børn istedet...

ja det har jeg f.eks. jeg har ingen udd men har 3 guldklumper på 3,2 og 5uger, og jeg ville ikke gøre det om, min mand har heller ingen udd er dog igang som tømmer, men vores unger mangler da intet..

jeg er 27år og skal nok nå det engang

Anmeld

28. december 2011

raca

Dianaaa skriver:

ja sådan sagde en bekendt til mig idag..

okay så nu mener folk man skal have en uddannelse for at kunne forsørge sit barn 100% ..haha ej nu må jeg altså le, ja det ville da være bedst med en uddannelse uden tvivl!, men det kan jeg altid nå ! min søn mangler intet han får mad og en ren ble på hver dag og ikke mindst har han en mor og en far der elsker og forguder ham, så er man da en heldig baby !

tjae ville bare ud med det

ha en fortsat god aften folkens

rent samfundsøkonomisk mener jeg faksik man burde enten være gift eller havde en uddannelse. og eller bare ganske alm fastarbejde. særligt hvis man er 18-28 år ca..

jeg mener ikke det kan være rigtigt at man ligger samfundet til last ved at blive  og bevist gravid uden og havde anden for for kh til at forsøge sig.

det er svære at tage en udd. når man ikke bare er sig selv men også har et barn.. nogle klare det men otsende er ikke gode. særligt ikke hvis man skal igennembåde en gym. også en vidergående uddannelse..

og i og med kh er forholdsvis høj kan det også være svært at få det til at løbe rundt på en su.

også er der også noget socialt arv inde over.. alt tyder på at børn af uddende har bedre chance for selv at gennemføre end uddanelse end børn fra familier hvor den ene eller begge er uden uddanelse eller på kh... ong jaja der er nogle der bryder ud.

så ja jeg mener man skylder sine børn og være igang eller færdig med udannelse inden de kommer...

og jojo man kan jo forsøge dem med andres hjælp... dvs samfundet..der så må spare andre steder.

Anmeld

28. december 2011

Mum33

Dianaaa skriver:

ja sådan sagde en bekendt til mig idag..

okay så nu mener folk man skal have en uddannelse for at kunne forsørge sit barn 100% ..haha ej nu må jeg altså le, ja det ville da være bedst med en uddannelse uden tvivl!, men det kan jeg altid nå ! min søn mangler intet han får mad og en ren ble på hver dag og ikke mindst har han en mor og en far der elsker og forguder ham, så er man da en heldig baby !

tjae ville bare ud med det

ha en fortsat god aften folkens

Det lyder da meget fornuftigt. Ville ønske flere ville se sådan på det, i stedet for altid at læne sig op af systemet.

Det er rigtigt, at det koster nogenlunde det samme at have en uudannet såvel som en uddannet på barsel, men efterfølgende skal de have forhøjet SU, DP og friplads i institutionerne, hvilket er dyrt for staten (ok - nogle har en far der hjælper med at forsørge).

Der er 10%0 rigtigt, at ens forældreevner ikke ligger i en uddannelse, men må holde mig enig i, at det er "fedt" at kunne forsørge sig selv.  

Anmeld

28. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
anetteb skriver:

Staten forsøger alle der er på barsel, for lige så snart du går på barsel, så er det kommunen der betaler. Og så er det lige meget om du kommer fra sofaen, uddannelse eller fuldtidsjob.

Nu er det jo altså ikke de 6-12 mdr. på barsel der er "problemet".

Det store issue er, at mange bevist får børn de ingen intentioner har om at komme til at kunne forsørge. Hvis man ingen plan har omkring uddannelse job eller lign., der gør at man kan forsørge sig selv og sin familie inden et lille barn ankommer, så bliver det bare ikke spor nemmere når først man står med ansvaret for et lille barn - eller flere....  

Anmeld

28. december 2011

Valle81

Mor og meget mere skriver:

Husk nu, at kommentaren gik på dét selv at kunne forsørge sit barn - og ikke på, om man har kærlighed og omsorg nok at give af. Det gælder jo trods alt for en del - langt fra alle! -  der får børn før uddannelse, at de modtager kontanthjælp eller lignende og dermed ikke selv forsørger deres barn - og det var vel bare dét, din bekendte ikke ønskede.

Sådan tænker jeg også kommentaren er nemt, men trods uddannelse kan man jo ikke være sikret noget.

Hvis ikke man kan få arbejde eller bliver fyret er der jo i kasse eller kontanthjælp hvis man ikke er medlem af akasse, så kan man jo heller ikke forsøge sit barn100% selv. A kasse er jo også andres penge man lever af

Anmeld

28. december 2011

raca

Valle81 skriver:

Sådan tænker jeg også kommentaren er nemt, men trods uddannelse kan man jo ikke være sikret noget.

Hvis ikke man kan få arbejde eller bliver fyret er der jo i kasse eller kontanthjælp hvis man ikke er medlem af akasse, så kan man jo heller ikke forsøge sit barn100% selv. A kasse er jo også andres penge man lever af

ja men a-kassen har man da i det mindste selv indbetalt til...

KH er bare en forsøgelse fra staten hvor VI ANDRE betaler..og KH er kun for dem der ikke har andre måder at forsøge sig på..

og når man er endt der mener jeg ikke det er særligt fornuft og sidde et barn i verden...

Anmeld

28. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
raca skriver:

ja men a-kassen har man da i det mindste selv indbetalt til...

KH er bare en forsøgelse fra staten hvor VI ANDRE betaler..og KH er kun for dem der ikke har andre måder at forsøge sig på..

og når man er endt der mener jeg ikke det er særligt fornuft og sidde et barn i verden...

Anmeld

28. december 2011

Dianaaa

raca skriver:

rent samfundsøkonomisk mener jeg faksik man burde enten være gift eller havde en uddannelse. og eller bare ganske alm fastarbejde. særligt hvis man er 18-28 år ca..

jeg mener ikke det kan være rigtigt at man ligger samfundet til last ved at blive  og bevist gravid uden og havde anden for for kh til at forsøge sig.

det er svære at tage en udd. når man ikke bare er sig selv men også har et barn.. nogle klare det men otsende er ikke gode. særligt ikke hvis man skal igennembåde en gym. også en vidergående uddannelse..

og i og med kh er forholdsvis høj kan det også være svært at få det til at løbe rundt på en su.

også er der også noget socialt arv inde over.. alt tyder på at børn af uddende har bedre chance for selv at gennemføre end uddanelse end børn fra familier hvor den ene eller begge er uden uddanelse eller på kh... ong jaja der er nogle der bryder ud.

så ja jeg mener man skylder sine børn og være igang eller færdig med udannelse inden de kommer...

og jojo man kan jo forsøge dem med andres hjælp... dvs samfundet..der så må spare andre steder.

jojooo

jamen det er da en fin holdning du har dig ..

og ja der er desværre for mange der ikke gennemføre en udd.  efter de har fået børn... og ? det gør da ikke en til en dårlig forældre.. det er DER jeg vil hen med det her indlæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.