"vil ha min udd. først så jeg kan forsørge mit barn 100%'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

bobbles

Dianaaa skriver:

ja sådan sagde en bekendt til mig idag..

okay så nu mener folk man skal have en uddannelse for at kunne forsørge sit barn 100% ..haha ej nu må jeg altså le, ja det ville da være bedst med en uddannelse uden tvivl!, men det kan jeg altid nå ! min søn mangler intet han får mad og en ren ble på hver dag og ikke mindst har han en mor og en far der elsker og forguder ham, så er man da en heldig baby !

tjae ville bare ud med det

ha en fortsat god aften folkens

det er jeg da bestemt ikke enig i, jeg har 2 børn men har ingen uddannelse, skal dog starte på en når min barsel er slut

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

l.kjoeller

Dianaaa skriver:

okay så nu mener folk man skal have en uddannelse for at kunne forsørge sit barn 100% ..haha ej nu må jeg altså le, ja det ville da være bedst med en uddannelse uden tvivl!, men det kan jeg altid nå ! min søn mangler intet han får mad og en ren ble på hver dag og ikke mindst har han en mor og en far der elsker og forguder ham, så er man da en heldig baby !

Jeg har selv valgt at tage uddannelse inden jeg fik børn. men vil da give dig 100 % ret i at det ikke er en forudsætning for at give sit barn hvad det har brug for. mange af mine veninder har fået børn først, og derefter taget uddannelse. Altså det er måske lige en tand hårdere at tage uddannelsen, men har intet med børnenes velbefindene at gøre. de stortrives

Anmeld

28. december 2011

Møn-Mor

Jeg fordømmer ikke dem, der ikke er færdiguddannede inden de for børn, der kan jo være mange grunde til, hvorfor lige netop de har valgt at få børn undervejs.

MEN jeg synes det er tosset, at få (planlagte børn) før man har en HG, HF, studentereksamen el. lign., som man efter barsel kan bygge videre på.

Jeg selv er rigtig glad for, at jeg først er endt om med at gå fra på barsel EFTER jeg har taget en uddannelse OG været i fast job i 3 år. På den måde har jeg ikke skulle spekulere på økonomien, dobbelt SU-klip og andre spidsfindige regler for jeg har været i A-kasse og kan tage mig et års barsel på forudsigelig økonomiske omstændigheder og det giver MIG ro - andre trives fint med noget andet.

/Winnie

Anmeld

28. december 2011

DinNabo

Selvfølgelig kan man være en god forælder og give barnet, alt hvad det har brug for, uden uddannelse - ingen tvivl om det.

Jeg tænker bare, at når man først har fået børn, har haft et fast job, eller været på kontanthjælp, så er det sørme svært at gå tilbage på SU. Hvordan skal økonomien hænge sammen? Ja det kan lade sig gøre, men det er immervæk en del færre penge, man får på SU. Forhåbenlig har man så en partner, der tjener penge. Ellers ville jeg ikke kunne få det til at løbe rundt.

mvh

Anja

Anmeld

28. december 2011

Loa

Tja både og. Jeg blev gravid i min elevtid, og måtte på barsel 2 1/2 måned før jeg var færdig  

Tror muligvis jeg ville anbefale folk at få uddannelsen og et fast job inden de fik børn, især nu hvor det ikke bare er lige til at få et job.... Man er bare mere sikret med en uddannelse...

Men derfor er det jo ikke ens betydende med man ikke kan få det til at fungere hvis man gør det omvendt

Anmeld

28. december 2011

Dianaaa

Loa skriver:

Tja både og. Jeg blev gravid i min elevtid, og måtte på barsel 2 1/2 måned før jeg var færdig  

Tror muligvis jeg ville anbefale folk at få uddannelsen og et fast job inden de fik børn, især nu hvor det ikke bare er lige til at få et job.... Man er bare mere sikret med en uddannelse...

Men derfor er det jo ikke ens betydende med man ikke kan få det til at fungere hvis man gør det omvendt

jamen vi er da så enige ! jeg syntes da bestemt også man skal tage sig en udd. inden man vælger at få børn, men sådan blev det ikke her , og det er jeg nu glad  for

jeg ved da heldigvis hvad jeg vil med mit liv , så selvom der et stykke vej til måls skulle jeg så ikke kunne nå det fordi jeg har fået et barn? det ville da være synd og skam at påstå og en dårlig undskyld.

Anmeld

28. december 2011

Dianaaa

DinNabo skriver:

Selvfølgelig kan man være en god forælder og give barnet, alt hvad det har brug for, uden uddannelse - ingen tvivl om det.

Jeg tænker bare, at når man først har fået børn, har haft et fast job, eller været på kontanthjælp, så er det sørme svært at gå tilbage på SU. Hvordan skal økonomien hænge sammen? Ja det kan lade sig gøre, men det er immervæk en del færre penge, man får på SU. Forhåbenlig har man så en partner, der tjener penge. Ellers ville jeg ikke kunne få det til at løbe rundt.

mvh

Anja

vi har intet problem med at få det til at løbe rundt (manden arbejder også)

men kan godtfølge dig i hvad du mener

Anmeld

28. december 2011

132319

Helt ærligt, så forstår jeg ikke at man planlægger barn hvis man VED at man kommer til at være på kontanthjælp før under og måske også efter barslen.

Som udgangspunkt vil jeg sige at jeg synes man som minimum skal være i gang med en uddannelse eller have et job hvor man har ret til dagpenge uden barsel, foresaget at man er medlem af en a-kasse.

Man kan selvfølgelig blive uplanlagt gravid og så er der hvad det er men decideret planlægning af barn på KH, synes jeg sgu er lidt forkert. Så planlægger man jo groft sagt at få barn på statens regning.

Anmeld

28. december 2011

Dianaaa

wamse skriver:

Nu er jeg jo først ved at tage mig en uddannelse nu som 37 årig, og med 3 børn på 18, 16 og 5. Men jeg råder bestemt også mine børn til at vente med at få børn til de har en uddannelse, og at de skal få oplevet noget nu, mens de er unge og frie.

Jeg synes helt klart, at det giver en bedre balast til at være forældre, og at de er bedre klædt på økonomisk.

Når min datter bliver så gamel, så vil jeg da også helst at hun tog uddannelsen m.m. inden hun får et barn. 

jeg ville da også helt klart råde folk til at få sig en udd. inden de får børn, men nu var det bare mere med at man ikke er en dårliger forældre fordi man ikke har en udd. ?

Anmeld

28. december 2011

Giraffen

Dianaaa skriver:

både min egen mor og min svigermor fik børn mens de tog uddannelse og de har begge sagt til mig de aldrig har fortrudt og at det var helt fantastisk, så her har der kun været 100% opbakning til at vi startede familieforøgelse mens jeg stadig studerer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.