"vil ha min udd. først så jeg kan forsørge mit barn 100%'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

Pige2009

Dianaaa skriver:

ja sådan sagde en bekendt til mig idag..

okay så nu mener folk man skal have en uddannelse for at kunne forsørge sit barn 100% ..haha ej nu må jeg altså le, ja det ville da være bedst med en uddannelse uden tvivl!, men det kan jeg altid nå ! min søn mangler intet han får mad og en ren ble på hver dag og ikke mindst har han en mor og en far der elsker og forguder ham, så er man da en heldig baby !

tjae ville bare ud med det

ha en fortsat god aften folkens

Jeg har også altid ment, det var rarest at have en uddannelse før, man fik børn, da man har større muligheder for livet igennem at tage sig af sit barn. Ikke dermed sagt, at man ikke får en uddannelse, men risikoen for at springe fra er noget større.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

wamse

Nu er jeg jo først ved at tage mig en uddannelse nu som 37 årig, og med 3 børn på 18, 16 og 5. Men jeg råder bestemt også mine børn til at vente med at få børn til de har en uddannelse, og at de skal få oplevet noget nu, mens de er unge og frie.

Jeg synes helt klart, at det giver en bedre balast til at være forældre, og at de er bedre klædt på økonomisk.

Når min datter bliver så gamel, så vil jeg da også helst at hun tog uddannelsen m.m. inden hun får et barn. 

Anmeld

28. december 2011

Guldet

Jeg fik min datter før jeg startede på udd. Idag læser jeg til pædagog og har godt et år tilbage af studiet .. Og det er det bedste jeg har gjort. Man har en hel anden mulighed, fx. Så kommer min datter sent afsted og tidlig hjem fra institution fordi jeg har muligheden for det ! Vil dog ikke have et barn midt i uddannelsen, for jeg vil helst gøre uddannelsen færdig .. Så nummer 2 må vente list endnu ;-)

Anmeld

28. december 2011

come2

Dianaaa skriver:

okay så nu mener folk man skal have en uddannelse for at kunne forsørge sit barn 100% ..haha ej nu må jeg altså le, ja det ville da være bedst med en uddannelse uden tvivl!, men det kan jeg altid nå ! min søn mangler intet han får mad og en ren ble på hver dag og ikke mindst har han en mor og en far der elsker og forguder ham, så er man da en heldig baby !

Jeg vil ærligt stå frem at jeg er med den holdning "uddannelse før børn"

Men det er fordi man nemmere kan få job, hvis man har en uddannelse.

Og man bliver jo ikke millionær af at være studerende og have et barn man skal forsørge.

Tror generelt der er meget forskellige holdninger, og der er jo intet der er rigtigt eller forkert. Husk det

Anmeld

28. december 2011

NinaNymannMadsen

årh den kommentar kender jeg alt for godt.

det vigtigste for et barn er jo at det kan få mad,ren ble og uanede mængder af kærlighed.

mine to piger sunde og raske ( det meste af tiden, man kan jo ikk undgå sygdomme helt) de har rent tøj, mad rene bleer og forældre der elsker dem mere end noget andet på denne jord.
jo det ville da være fedt med en uddannelse, men den kan man altid tag. jeg er da igang med min eller skal starte op efter barsel den 12 januar. mangler kun 1 år på skolen og 2 i lære og så er jeg færdig.

Anmeld

28. december 2011

maria_wlt

Höör skriver:

Jeg har den holdning og den står jeg ved men jeg ville ogaå få det dårligt hvis jeg skulle på kontanthjælp da jeg ikke egner mig til at være afhængi af andre jeg vil gerne kunne se mig selv i øjnene og det kan jeg ikke hvis jeg skulle have samfundet til at betale for mig jeg synes det er vigtigt man ikke skal være afhængi men at man kan selv og det er bare nemmere at kunne selv når man har en uddannelse

Præcis mine ord...

Man skal være uafhændig af andre og tjene sine penge selv Det behøver ikke man ikke en uddannelse for men det er sku snart et most..

Anmeld

28. december 2011

Frøken J.

Höör skriver:

Jeg har den holdning og den står jeg ved men jeg ville ogaå få det dårligt hvis jeg skulle på kontanthjælp da jeg ikke egner mig til at være afhængi af andre jeg vil gerne kunne se mig selv i øjnene og det kan jeg ikke hvis jeg skulle have samfundet til at betale for mig jeg synes det er vigtigt man ikke skal være afhængi men at man kan selv og det er bare nemmere at kunne selv når man har en uddannelse

Det kan man da også, hvis man er UNDER uddannelse? Der er jo ingen der siger, at man er på kontanthjælp, bare fordi man ikke er FÆRDIG med den Jeg har et pissefleksibelt studie med få undervisningstimer, så det har været ideelt for mig at få ROse under..

Anmeld

28. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg mener, at en ting er at planlægge at få børn mens man er studerende og en anden ting er at planlægge at få børn når man står uden uddannelse og f.eks. er på kontanthjælp og ingen plan har om hvorledes man skal komme til selv at kunne forsørge sine børn. Det sidste synes jeg faktisk er uansvarligt.  (Bemærk at jeg skriver planlagte børn - at SÅ mange så hævder at være blevet UPS gravid kan så undre mig - vi ved vel alle hvordan graviditet kan undgås)

Jeg blev selv planlagt gravid da jeg havde et år tilbage af min uddannelse. Jeg holdt 8 måneders barsel, gjorde mit studie færdigt, fik job og SÅ begyndte vi at planlægge barn nummer to. Jeg synes det er en underlig ting at så mange mennesker ikke tænker økonomi, FØR de planlægger at få børn.

Anmeld

28. december 2011

SpunkenJo

Dianaaa skriver:

Det er da bestemt ikke uddannelsen der er det afgørende!

Det væsentlige må da være at man kan forsørge sig selv og ikke planlægger børn ud fra et udgangspunkt der hedder overførselsindkomst!!!!

Job, barsel eller SU er da en glimrende måde at forsørge sig selv og sin familie på

Anmeld

28. december 2011

SpunkenJo

SØS skriver:

Jeg mener, at en ting er at planlægge at få børn mens man er studerende og en anden ting er at planlægge at få børn når man står uden uddannelse og f.eks. er på kontanthjælp og ingen plan har om hvorledes man skal komme til selv at kunne forsørge sine børn. Det sidste synes jeg faktisk er uansvarligt.  (Bemærk at jeg skriver planlagte børn - at SÅ mange så hævder at være blevet UPS gravid kan så undre mig - vi ved vel alle hvordan graviditet kan undgås)

Jeg blev selv planlagt gravid da jeg havde et år tilbage af min uddannelse. Jeg holdt 8 måneders barsel, gjorde mit studie færdigt, fik job og SÅ begyndte vi at planlægge barn nummer to. Jeg synes det er en underlig ting at så mange mennesker ikke tænker økonomi, FØR de planlægger at få børn.

Lige min tanke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.