Jeg får altid sådan en underlig mavefornemmelse, når folk skriver at det ikke er ok i deres øjne, at få børn mens man er på kontanthjælp. Valget er helt ens egen, og vil man vente med uddannelse til man har fået børn, skal da være helt op til en selv, og det er da bestemt ikke noget man skal have det dårligt over.
JA, når man er på kontanthjælp forsørger staten vedkommende, og det ved vi alle godt...også dem der er på kontanthjælp. Man skal gøre hvad man selv føler bedst for. betyder det at man først får børn indtil man er 100 % selvforsørgende, så er det fint. Får man børn inden, så er det også fint i mine øjne.
Jeg har en uddannelse...dog kun en grund-uddannelse...den fik jeg mens min søn var lille. Var så igang med at bygge videre på den, men måtte stoppe fordi jeg blev syg. Nu kommer jeg aldrig til at kunne arbejde igen, men en god mor, ved jeg at jeg altid vil være, og skulle jeg ønske at få mig et barn mere senere hen, selvom staten ville skulle forsørge mig (jeg er på førtidspension), så ville jeg gøre det uden at have det dårligt over dette.
Det handler ikke om hvad andre tænker eller hvad andres holdning er. det handler om en selv, og hvornår det er det rette tidspunkt for en selv.
Folk har ret til deres meninger og holdninger. men vi har allesammen lige så meget "ret" til at blive mor, uanset om vi har en uddannelse/et arbejde eller ej.
Det det handler om i min verden, er at man tager de valg, der fungerer for en selv. Hvis man har det bedst med at få uddannelse først, jamen så er det jo bare det man skal gøre
Men jeg synes ikke man skal ryste på hovedet over andre menneskers valg. de valg er jo de rigtige for dem.
Og jeg siger ikke at der er nogen af jer herinde, der ryster på hovedet over andres valg, men jeg ved bare at der er mennesker, der er fordømmende overfor de valg andre mennesker tager. Lad os koncentrere os om os selv og vores egne valg, og lad andre træffe de valg der passer dem bedst.
Længere er den ik