"vil ha min udd. først så jeg kan forsørge mit barn 100%'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

Mira0911

Oliver&Troia <3 skriver:

ja det har jeg f.eks. jeg har ingen udd men har 3 guldklumper på 3,2 og 5uger, og jeg ville ikke gøre det om, min mand har heller ingen udd er dog igang som tømmer, men vores unger mangler da intet..

jeg er 27år og skal nok nå det engang

Nemlig... Jeg har to piger, en på snart 3 år og en på 3 mdr og uge... Min kæreste har ikke nogen udd. arbejder på en møbelfabrik så han har gjort det sidste 17 år... 

Jeg selv har ikke nogen uddannelse - Men skal i gang når barslen er slut... 

Vores tøser mangler heller intet... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

Dianaaa

SØS skriver:

okay så man er en dårlig forældre hvis man er på kontanthjælp, sådan for du det til at lyde syntes JEG?

ja jeg spørg bare  

Anmeld

28. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Dianaaa skriver:

okay så man er en dårlig forældre hvis man er på kontanthjælp, sådan for du det til at lyde syntes JEG?

ja jeg spørg bare  

ØHHHH, DET har jeg aldrig skrevet - tværtimod har jeg citeret et indlæg hvori der gøres opmærksom på, at det er det økonomiske aspekt dette handler om IKKE hvorvidt man er en god eller dårlig forælder - så den må stå helt for din egen regning!

Anmeld

28. december 2011

raca

Dianaaa skriver:

jojooo

jamen det er da en fin holdning du har dig ..

og ja der er desværre for mange der ikke gennemføre en udd.  efter de har fået børn... og ? det gør da ikke en til en dårlig forældre.. det er DER jeg vil hen med det her indlæg

nej ens forældre evne sidder ikke i uddanelsen..

men ens evne til og forsøge sig selv og sine sidder i en uddanelse.. hvis vi alle bare var ligeglade med selvforsøgelse og forventede samfundet ville forsøge os og vores børn forde så ville det her samfund rimelig hurtigt gå ned af bakke...

Anmeld

28. december 2011

Dianaaa

raca skriver:

men ens evne til og forsøge sig selv og sine sidder i en uddanelse.. hvis vi alle bare var ligeglade med selvforsøgelse og forventede samfundet ville forsøge os og vores børn forde så ville det her samfund rimelig hurtigt gå ned af bakke...

undskyld men hvor kom det lige fra ?

''hvis vi alle bare var ligeglade med selvforsøgelse og forventede samfundet ville forsøge os og vores børn forde så ville det her samfund rimelig hurtigt gå ned af bakke''

så vidt jeg kan se er der ingen steder skrevet at nogen er ligeglade? 

men jo der findes nogen der er sådan, det er så en helt anden side af sagen ! men ingen her har skrevet noget der ligner det, tværtimod..

Anmeld

28. december 2011

QueDee

SØS skriver:

Nu er det jo altså ikke de 6-12 mdr. på barsel der er "problemet".

Det store issue er, at mange bevist får børn de ingen intentioner har om at komme til at kunne forsørge. Hvis man ingen plan har omkring uddannelse job eller lign., der gør at man kan forsørge sig selv og sin familie inden et lille barn ankommer, så bliver det bare ikke spor nemmere når først man står med ansvaret for et lille barn - eller flere....  

Anmeld

28. december 2011

Dianaaa

SØS skriver:

ØHHHH, DET har jeg aldrig skrevet - tværtimod har jeg citeret et indlæg hvori der gøres opmærksom på, at det er det økonomiske aspekt dette handler om IKKE hvorvidt man er en god eller dårlig forælder - så den må stå helt for din egen regning!

sorry så har jeg nok fået skrevet forkert , den var nok ikke til dig !

Anmeld

28. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
raca skriver:

Enig .

Jeg er STOR tilhænger af velfærdssamfundet og betaler min skat med glæde. Jeg er stolt af, at bo i et land, hvor der er plads til alle og hvor de der trænger kan få hjælp. Jeg mener vi skal hjælpe de syge og de svage, men det kan vi altså kun blive ved med hvis flere begynder at tage ansvar - økonomisk.

Anmeld

28. december 2011

Carina1977

Jeg får altid sådan en underlig mavefornemmelse, når folk skriver at det ikke er ok i deres øjne, at få børn mens man er på kontanthjælp. Valget er helt ens egen, og vil man vente med uddannelse til man har fået børn, skal da være helt op til en selv, og det er da bestemt ikke noget man skal have det dårligt over.

JA, når man er på kontanthjælp forsørger staten vedkommende, og det ved vi alle godt...også dem der er på kontanthjælp. Man skal gøre hvad man selv føler bedst for. betyder det at man først får børn indtil man er 100 % selvforsørgende, så er det fint. Får man børn inden, så er det også fint i mine øjne.

Jeg har en uddannelse...dog kun en grund-uddannelse...den fik jeg mens min søn var lille. Var så igang med at bygge videre på den, men måtte stoppe fordi jeg blev syg. Nu kommer jeg aldrig til at kunne arbejde igen, men en god mor, ved jeg at jeg altid vil være, og skulle jeg ønske at få mig et barn mere senere hen, selvom staten ville skulle forsørge mig (jeg er på førtidspension), så ville jeg gøre det uden at have det dårligt over dette.

Det handler ikke om hvad andre tænker eller hvad andres holdning er. det handler om en selv, og hvornår det er det rette tidspunkt for en selv.

Folk har ret til deres meninger og holdninger. men vi har allesammen lige så meget "ret" til at blive mor, uanset om vi har en uddannelse/et arbejde eller ej.

Det det handler om i min verden, er at man tager de valg, der fungerer for en selv. Hvis man har det bedst med at få uddannelse først, jamen så er det jo bare det man skal gøre  Men jeg synes ikke man skal ryste på hovedet over andre menneskers valg. de valg er jo de rigtige for dem.

Og jeg siger ikke at der er nogen af jer herinde, der ryster på hovedet over andres valg, men jeg ved bare at der er mennesker, der er fordømmende overfor de valg andre mennesker tager. Lad os koncentrere os om os selv og vores egne valg, og lad andre træffe de valg der passer dem bedst.

Længere er den ik  

Anmeld

28. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Dianaaa skriver:

sorry så har jeg nok fået skrevet forkert , den var nok ikke til dig !

OK...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.