Mor og meget mere skriver:
Husk nu, at kommentaren gik på dét selv at kunne forsørge sit barn - og ikke på, om man har kærlighed og omsorg nok at give af. Det gælder jo trods alt for en del - langt fra alle! - der får børn før uddannelse, at de modtager kontanthjælp eller lignende og dermed ikke selv forsørger deres barn - og det var vel bare dét, din bekendte ikke ønskede.
Hvad mener du lige med at man ikke selv forsøger sit barn bare fordi man er på KH?
- ved godt man ikke er ude og tjene pengene, men det er man jo heller ikke når man går på barsel fra et fuldtidsjob, der er det også kommunen der betaler.
Og når man er på KH, betaler man også SKAT, og det er SKAT, KH og andre hjælpemidler kommer fra. - Så de er egentlig lidt selv med til at "betale" for deres KH.
Efter endt barsel er der så dog stadig dem der sidder på KH, men der er også dem der kommer igang med en uddannelse.
btw. min mor fik mig som 24 årig. Hun har ingen uddannelse, men har knoklet sin røv i laser for den lederstilling hun har idag. Hun har aldrig været milionær, men hvis der er noget hun kan, så er det at forsørge sin familie. jeg har aldrig manglet noget, hverken fysisk eller psykisk.
Anmeld