"vil ha min udd. først så jeg kan forsørge mit barn 100%'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

Anette&Sophia

Mor og meget mere skriver:

Husk nu, at kommentaren gik på dét selv at kunne forsørge sit barn - og ikke på, om man har kærlighed og omsorg nok at give af. Det gælder jo trods alt for en del - langt fra alle! -  der får børn før uddannelse, at de modtager kontanthjælp eller lignende og dermed ikke selv forsørger deres barn - og det var vel bare dét, din bekendte ikke ønskede.

Hvad mener du lige med at man ikke selv forsøger sit barn bare fordi man er på KH?
- ved godt man ikke er ude og tjene pengene, men det er man jo heller ikke når man går på barsel fra et fuldtidsjob, der er det også kommunen der betaler.
Og når man er på KH, betaler man også SKAT, og det er SKAT, KH og andre hjælpemidler kommer fra. - Så de er egentlig lidt selv med til at "betale" for deres KH.
Efter endt barsel er der så dog stadig dem der sidder på KH, men der er også dem der kommer igang med en uddannelse.

btw. min mor fik mig som 24 årig. Hun har ingen uddannelse, men har knoklet sin røv i laser for den lederstilling hun har idag. Hun har aldrig været milionær, men hvis der er noget hun kan, så er det at forsørge sin familie. jeg har aldrig manglet noget, hverken fysisk eller psykisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

pemiro

Dianaaa skriver:

ja sådan sagde en bekendt til mig idag..

okay så nu mener folk man skal have en uddannelse for at kunne forsørge sit barn 100% ..haha ej nu må jeg altså le, ja det ville da være bedst med en uddannelse uden tvivl!, men det kan jeg altid nå ! min søn mangler intet han får mad og en ren ble på hver dag og ikke mindst har han en mor og en far der elsker og forguder ham, så er man da en heldig baby !

tjae ville bare ud med det

ha en fortsat god aften folkens

Sådan har mine forældre også altid sagt til mig, så da jeg skulle fortælle dem at jeg var gravid var jeg ved at skide grønne grise, netop fordi bebs kommer midt imellem to uddannelser..
Men de må have ændret mening for det var bare det bedste tidspunkt vi har valgt, for så har man bedre tid til bebs osv osv sagde de...

Elsker når folk ser en go side af det i stedet for at mene man ikke kan uddanne sig med et barn...

Anmeld

28. december 2011

samantha1986

Dianaaa skriver:

ja sådan sagde en bekendt til mig idag..

okay så nu mener folk man skal have en uddannelse for at kunne forsørge sit barn 100% ..haha ej nu må jeg altså le, ja det ville da være bedst med en uddannelse uden tvivl!, men det kan jeg altid nå ! min søn mangler intet han får mad og en ren ble på hver dag og ikke mindst har han en mor og en far der elsker og forguder ham, så er man da en heldig baby !

tjae ville bare ud med det

ha en fortsat god aften folkens

Folk har en masse meninger. Jeg er gravid og er i gang med uddannelse. Jeg holder tre måneders barsel og så fortsætter jeg. Min uddannelse læser jeg hjemmefra så derfor kan jeg godt fortsætte selv om jeg har den lille.

Jeg ved dog at jeg ikke skal have flere mens jeg er under uddannelse, men det er ikke alle der mener jeg vil holde det. For mig er det vigtigt at få afsluttet uddannelsen. Men jeg tror da bestemt at der er nogle fordele ved at få den lille mens man er under uddannelse. Det giver noget mere frihed og fritid.

Mange folk = mange meninger og forskellige meninger, og man skal bare gøre hvad man selv føler for, og så kan man jo evt., vise dem at det sagtens kan fungere selv om man ikke har uddannelse eller er i gang med en

Anmeld

28. december 2011

Dianaaa

anetteb skriver:

Hvad mener du lige med at man ikke selv forsøger sit barn bare fordi man er på KH?
- ved godt man ikke er ude og tjene pengene, men det er man jo heller ikke når man går på barsel fra et fuldtidsjob, der er det også kommunen der betaler.
Og når man er på KH, betaler man også SKAT, og det er SKAT, KH og andre hjælpemidler kommer fra. - Så de er egentlig lidt selv med til at "betale" for deres KH.
Efter endt barsel er der så dog stadig dem der sidder på KH, men der er også dem der kommer igang med en uddannelse.

btw. min mor fik mig som 24 årig. Hun har ingen uddannelse, men har knoklet sin røv i laser for den lederstilling hun har idag. Hun har aldrig været milionær, men hvis der er noget hun kan, så er det at forsørge sin familie. jeg har aldrig manglet noget, hverken fysisk eller psykisk.

Anmeld

28. december 2011

Dianaaa

pemiro skriver:

Sådan har mine forældre også altid sagt til mig, så da jeg skulle fortælle dem at jeg var gravid var jeg ved at skide grønne grise, netop fordi bebs kommer midt imellem to uddannelser..
Men de må have ændret mening for det var bare det bedste tidspunkt vi har valgt, for så har man bedre tid til bebs osv osv sagde de...

Elsker når folk ser en go side af det i stedet for at mene man ikke kan uddanne sig med et barn...

hader dem der siger : ''nu får du da aldrig en udd.'' what ?

som jeg skrev til en anden hvis et barn skulle forhindre mig i at få min udd. så skulle jeg da slet ikke have haft et barn ? selvfølgelig kan man godt tage en udd. når man har fået et barn, alt andet ville være en dårlig undskyldning !

men på den anden side kan jeg jo godt følge nogen af de andre. JA det ville være 100 gange nemmere hvis man havde udd. inden man fik barn. men hovedesagen var om man er en dårliger forældre fordi men ikke havde en. og det er man ikke

Anmeld

28. december 2011

wamse

Dianaaa skriver:

jeg ville da også helt klart råde folk til at få sig en udd. inden de får børn, men nu var det bare mere med at man ikke er en dårliger forældre fordi man ikke har en udd. ?

Selvfølgelig er man ikke en dårlig forældre  

Men jeg tænker alligevel, at jeg ville kunne have tilbudt mine børn et andet liv, hvis jeg havde fået uddannelse og job inden de blev født, et mere stabilt liv, og det er jo også en del af ens forældreevner i mine øjne

Anmeld

28. december 2011

QueDee

anetteb skriver:

Når man er på KH, så forsørger staten en. Har man et barn og er på KH, så forsørger staten dig og dit barn. Længere er den ikke.

Bemærk venligst at ovenstående intet har med evnen til at drage omsorg for sit barn at gøre....synes denne debat til tider blander de to ting sammen.

Anmeld

28. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
wamse skriver:

Selvfølgelig er man ikke en dårlig forældre  

Men jeg tænker alligevel, at jeg ville kunne have tilbudt mine børn et andet liv, hvis jeg havde fået uddannelse og job inden de blev født, et mere stabilt liv, og det er jo også en del af ens forældreevner i mine øjne

Rigtig fint skrevet

Anmeld

28. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
QueDee skriver:

Når man er på KH, så forsørger staten en. Har man et barn og er på KH, så forsørger staten dig og dit barn. Længere er den ikke.

Bemærk venligst at ovenstående intet har med evnen til at drage omsorg for sit barn at gøre....synes denne debat til tider blander de to ting sammen.

Lige præcis - sådan er det bare, det bliver jo ikke anderledes af, at man betaler skat af de penge staten giver én...

Anmeld

28. december 2011

Anette&Sophia

QueDee skriver:

Staten forsøger alle der er på barsel, for lige så snart du går på barsel, så er det kommunen der betaler. Og så er det lige meget om du kommer fra sofaen, uddannelse eller fuldtidsjob.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.