"vil ha min udd. først så jeg kan forsørge mit barn 100%'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

Carl-Emil's mor

Himmelsmil skriver:

Jeg kan godt forstå hvordan du har det. Jeg går overhovedet ikke op i om man nu har uddannelse eller ej inden man får børn.

Jeg skal være ærlig og indrømme at jeg har været på arbejdsmarkedet, uden uddannelse, de sidste 5 år. Jeg droppede ud af gymnasiet, og siden da har jeg bare arbejdet og fået kæmpe erfaring med mig, da jeg har boet i både Norge og England. Har godt nok et lille grundforløb indenfor film/tv branchen, men gjorde ikke uddannelsen færdig..... Til gengæld fik jeg lov at lave film i Norge til Discovery, hvilket tæller mere for mig

Synes ikke det kommer an på uddannelse, men erfaring! Har du uddannelsen, men ingen erfaring for hvordan du vil leve dit liv, så bliver det jo noget rod når den lille kommer, for du har KUN den uddannelse at se ud fra

Jeg glæder mig til gengæld til at komme på den uddannelse jeg vil, men skal lige først finde ud af hvad jeg skal

Min veninde har en søn på 11 måneder, og skal først nu i gang med uddannelse, og jeg synes sgu det er i orden.

Og mht. kontanthjælp så forstår jeg ikke hvorfor folk har ondt i røven over at nybagte mødre får penge fra staten?! Vi lever 'tilfældigvis' i et land hvor der er råd til det, hvor vi har muligheden for at få hjælpen hvis der er behov for det.. Og det er efterhånden flertallet der har prøvet at være på kontanthjælp fordi de var på røven... Jeg bryder mig selvfølgelig ikke om den bundethed der medfølger, men sådan er det nu bare...

Det var en længere roman

Nu har jeg ikke folk sige de har noget imod andre er det men at de ikke selv vil for det har de noget imod og so sorry nej DK har ikke råd til det prøv at se landets økonomi men det er en anden debat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

Sille86

Der hvor jeg kan se der ligger et problem med folk uden uddannelse er hvis de ikke er intresserede i at have et arbejde, men hellere vil forsørges af samfundet.. Jeg er selv kun i gåsetegn uddannet pædagog medhjælper...har været fastansat i 5 år... Drømmen er at uddanne mig til lære på et senere tidspunkt... Venter nu barn nr 2... Og er 25 her d. 30 dec. Så håber og tror at jeg kan nå det på et senere tidspunkt... Men som der os var en anden der skrev er der jo mange ufaglærte som har et glimrende liv i dag..

Anmeld

28. december 2011

Røverdatter

Höör skriver:

Nu har jeg ikke folk sige de har noget imod andre er det men at de ikke selv vil for det har de noget imod og so sorry nej DK har ikke råd til det prøv at se landets økonomi men det er en anden debat

Vi kender som borgere ikke til landets økonomi, der er meget vi ikke får at vide, selvom tv'et fortæller det. Mange små hjørner vi ikke kender i dette lands økonomi.. Men ja, det er jo ikke det der snakkes om herinde..

Forstod ikke helt hvad du mente, jeg ved godt folk ikke har noget 'imod' andre, men har da oplevet folk vende øjne til det at man ingen uddannelse har....

jeg accepterer dog alles meninger Intet er forkert i mine øjne Folk ved bedst selv hvad de synes er godt for dem selv..

Anmeld

28. december 2011

Wimmie

raca skriver:

nej ens forældre evne sidder ikke i uddanelsen..

men ens evne til og forsøge sig selv og sine sidder i en uddanelse.. hvis vi alle bare var ligeglade med selvforsøgelse og forventede samfundet ville forsøge os og vores børn forde så ville det her samfund rimelig hurtigt gå ned af bakke...

Jeg er ikke nødvendigvis enig... Jeg har endnu ikke fundet den uddannelse jeg vil tage, men jeg har haft et godt fast job i snart 9 år og har absolut ingen problemer med at forsørge mit barn.

Har derimod 2 venner med gode uddannelser - den ene kan slet ikke finde et job pt. og den anden har været nødt til at tage et fabriksjob da der ikke er jobs at finde inden for faget 

Og kender i det hele taget flere jobsøgende med uddannelser...

Så selvom jeg bestemt går ind for at det er vigtigt at få en uddannelse, så er det altså ikke ensbetydende med at man ikke ender på KH.

Anmeld

28. december 2011

Tulle28

SØS skriver:

Jeg mener, at en ting er at planlægge at få børn mens man er studerende og en anden ting er at planlægge at få børn når man står uden uddannelse og f.eks. er på kontanthjælp og ingen plan har om hvorledes man skal komme til selv at kunne forsørge sine børn. Det sidste synes jeg faktisk er uansvarligt.  (Bemærk at jeg skriver planlagte børn - at SÅ mange så hævder at være blevet UPS gravid kan så undre mig - vi ved vel alle hvordan graviditet kan undgås)

Jeg blev selv planlagt gravid da jeg havde et år tilbage af min uddannelse. Jeg holdt 8 måneders barsel, gjorde mit studie færdigt, fik job og SÅ begyndte vi at planlægge barn nummer to. Jeg synes det er en underlig ting at så mange mennesker ikke tænker økonomi, FØR de planlægger at få børn.

Enig!

Anmeld

28. december 2011

Frk-Lotusblomst

Det var så den gang...

Vi ved jo alle hvor mange ufaglærte job der er forsvundet.

Der er ingen tvivl om at udd er vejen frem hvis man vil klare sig selv.

Og masser af uddannelser?

Det skulle jo gerne være relevant det man uddanner sig til ,for hvis man bare uddanner sig til arbejdsløshed kan man jo lige så godt spare den su.....

Det er jeg udemærket klar over. Jeg pointerede bare at man ikke nødvendigvis er dårlig til at forsørge sine børn fordi man ikke har en udd. = Se tidligere generation og de ufaglærte... - Der min pointe lå.. Ikke at man ikke skal tage en udd!!!

Har ikke sagt der er masser af udd men masser af tid og der er nok udd. Der er ihvertfald så folk kan uddanne sig til hvad de vil - inden for faglige rammer selvfølglig (adgangskrav o.s.v). Men vælge kan man. Om man så først finder ud af hvad det egentlig er man vil når man er 25 eller 40 er for mig underordnet og har intet at gøre med at folk ikke kan forsørge deres børn! Jeg er pt i gang med en udd, men er det drømme uddannelsen.. NAAAAH.. jeg skal da videre med noget mere på et tidspunkt ude i fremtiden

Enten har du misforstået mit svar og ellers forstår jeg ikke dit svar til mig.  (Kan ikke se sammenhængen )

Jeg er dog ikke enig i halvdelen af dit svar, men det er så hvad det er.

Anmeld

28. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
anetteb skriver:

fedt at folk ser sådan på de mennesker der er på kh og de så får et barn. der kunne ligge andre grunde bag.

Alle har lov til at starte en familie. - Det er sgu nok at man ikke må blive gift når man er på kh ( ved godt at den anden part automatisk får forsørgerpligt over kh modtageren), men man "må" åbenbart heller ikke få et barn, fordi så kan man åbenbart ikke forsørge det.
Sådan noget fis.
Min datter mangler ihvert fald intet, hun får en tør mås hver 4. time, ( når hun vågner ) hun har rent og nyt tøj, og ikke bare noget brugt man har fået foræret eller købt til en 10ér i genbrug ( har ikke noget imod brugt tøj, men pointen er at man har råd til at købe nyt, også med en kh indtægt ) hun har en masse nyt legetøj og så bliver hun mæt ved hvert måltid. Og jeg betaler ALT til hende; bleer, mad, tøj, legetøj osv. Jeg går ikke efter mærker osv. men finder jeg fx en molodragt som er så sød at hun bare må eje den, så giver jeg med glæde 300 kr for den, og jeg har råd til det, også selvom jeg kun er på kh. Om min datter så vil have en pony om et par år, og vi kan finde et sted hvor den kan stå, så kan jeg købe en til hende. alt hvad det kommer an på er bare at bruge pengene rigtigt, at priotere rigtigt. ( nu snakker jeg ikke om en kæmpe pony til flere tusind kr, men en lille en til en 2-3000 kr.

Intet skal lyde hårdt eller lign. jeg er bare træt af at kh modtagere bliver set som tabere og nasserøve, og specielt som folk der ikke har råd til noget eller har råd til at forsørge et barn.

& sorry for den lange roman.

Jeg synes, begreberne bliver blandet godt og grundigt sammen her. Debatten gik på at kunne forsørge sig selv og sit barn SELV - ikke på, hvem der er bedst til at skifte ble eller til at administrere sine penge, så der er råd til en pony. De penge, du bruger på bleer, tøj osv. til dit barn, er jo ikke nogle, du selv har tjent - og det er præcist det, trådstarters bekendte pointerede, at HUN satte en ære i at gøre.

Kontanthjælp er en nødløsning, og for mange virker det ikke som et ideelt grundlag at stifte familie på. Jeg synes, det er at køre den for langt ud, hvis man ikke "må" opfatte det som mest ønskværdigt - ikke mindst for samfundsøkonomiens skyld - at folk, der får børn, kan forsørge sig selv og deres børn. Og det har INTET at gøre med, om man er en fattigrøv, når man er på KH - men på, om det er økonomisk bæredygtigt, hvis for mange opfatter det som statens ansvar at forsørge deres familie.

Anmeld

28. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, begreberne bliver blandet godt og grundigt sammen her. Debatten gik på at kunne forsørge sig selv og sit barn SELV - ikke på, hvem der er bedst til at skifte ble eller til at administrere sine penge, så der er råd til en pony. De penge, du bruger på bleer, tøj osv. til dit barn, er jo ikke nogle, du selv har tjent - og det er præcist det, trådstarters bekendte pointerede, at HUN satte en ære i at gøre.

Kontanthjælp er en nødløsning, og for mange virker det ikke som et ideelt grundlag at stifte familie på. Jeg synes, det er at køre den for langt ud, hvis man ikke "må" opfatte det som mest ønskværdigt - ikke mindst for samfundsøkonomiens skyld - at folk, der får børn, kan forsørge sig selv og deres børn. Og det har INTET at gøre med, om man er en fattigrøv, når man er på KH - men på, om det er økonomisk bæredygtigt, hvis for mange opfatter det som statens ansvar at forsørge deres familie.

Anmeld

28. december 2011

Muffin_girl

Dianaaa skriver:

ja sådan sagde en bekendt til mig idag..

okay så nu mener folk man skal have en uddannelse for at kunne forsørge sit barn 100% ..haha ej nu må jeg altså le, ja det ville da være bedst med en uddannelse uden tvivl!, men det kan jeg altid nå ! min søn mangler intet han får mad og en ren ble på hver dag og ikke mindst har han en mor og en far der elsker og forguder ham, så er man da en heldig baby !

tjae ville bare ud med det

ha en fortsat god aften folkens

Altså jeg siger ikke at man skal have en uddannelse før man får et barn.. Men det  åbner bare mange døre, det er oftest nemmere at få et job og lønnen er højere som faglært inden for et område.. Men jeg er sikker på at på den kærligheds mæssige side er begge sider lige gode.. !  

Anmeld

28. december 2011

Laura.

Mor og meget mere skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.