anetteb skriver:
fedt at folk ser sådan på de mennesker der er på kh og de så får et barn. der kunne ligge andre grunde bag.
Alle har lov til at starte en familie. - Det er sgu nok at man ikke må blive gift når man er på kh ( ved godt at den anden part automatisk får forsørgerpligt over kh modtageren), men man "må" åbenbart heller ikke få et barn, fordi så kan man åbenbart ikke forsørge det.
Sådan noget fis.
Min datter mangler ihvert fald intet, hun får en tør mås hver 4. time, ( når hun vågner ) hun har rent og nyt tøj, og ikke bare noget brugt man har fået foræret eller købt til en 10ér i genbrug ( har ikke noget imod brugt tøj, men pointen er at man har råd til at købe nyt, også med en kh indtægt ) hun har en masse nyt legetøj og så bliver hun mæt ved hvert måltid. Og jeg betaler ALT til hende; bleer, mad, tøj, legetøj osv. Jeg går ikke efter mærker osv. men finder jeg fx en molodragt som er så sød at hun bare må eje den, så giver jeg med glæde 300 kr for den, og jeg har råd til det, også selvom jeg kun er på kh. Om min datter så vil have en pony om et par år, og vi kan finde et sted hvor den kan stå, så kan jeg købe en til hende. alt hvad det kommer an på er bare at bruge pengene rigtigt, at priotere rigtigt. ( nu snakker jeg ikke om en kæmpe pony til flere tusind kr, men en lille en til en 2-3000 kr.
Intet skal lyde hårdt eller lign. jeg er bare træt af at kh modtagere bliver set som tabere og nasserøve, og specielt som folk der ikke har råd til noget eller har råd til at forsørge et barn.
& sorry for den lange roman. 
Jeg synes, begreberne bliver blandet godt og grundigt sammen her. Debatten gik på at kunne forsørge sig selv og sit barn SELV - ikke på, hvem der er bedst til at skifte ble eller til at administrere sine penge, så der er råd til en pony. De penge, du bruger på bleer, tøj osv. til dit barn, er jo ikke nogle, du selv har tjent - og det er præcist det, trådstarters bekendte pointerede, at HUN satte en ære i at gøre.
Kontanthjælp er en nødløsning, og for mange virker det ikke som et ideelt grundlag at stifte familie på. Jeg synes, det er at køre den for langt ud, hvis man ikke "må" opfatte det som mest ønskværdigt - ikke mindst for samfundsøkonomiens skyld - at folk, der får børn, kan forsørge sig selv og deres børn. Og det har INTET at gøre med, om man er en fattigrøv, når man er på KH - men på, om det er økonomisk bæredygtigt, hvis for mange opfatter det som statens ansvar at forsørge deres familie.