Wimmie skriver:
Jeg har læst en del om fødsler her på det seneste nu hvor jeg snart har termin - og om hvordan nogle nærmest knytter bånd med deres fødselsjordemoder, så jeg ville lige høre hvordan det var for jer da I fødte?
Kendte i jordemoderen i forvejen?
Var hun god/behagelig?
Gode og dårlige oplevelser?
I må også gerne fortælle hvor I fødte og hvem jordemoderen var hvis I vil (altså måske lige uden at "svine" nogen med navn og det hele, hehe... ) 
Kendte i jordemoderen i forvejen?
Ja, det var den jordemoder jeg havde haft hele vejen igennem. Claire på Skejby sygehus
Var hun god/behagelig?
Helt fantastisk!!! Men det havde hun været gennem hele min graviditet. Virkelig sød og omsorgsfuld, fantastisk indlevelsesevne, ekstremt dygtig og professionel.
Gode og dårlige oplevelser?
Ingen dårlige! Føler virkelig hun var med til at give mig min drømmefødsel. Hun guidede mig hele vejen, og forlod kun min side, når det var absolut nødvendigt (fx da hun skulle tale med overlægen om at jeg skulle have noget der hæmmede mine veer, fordi de kom for ofte). Hun var ekstremt god til at læse mig. Fx om ikke jeg lige ville have trøjen af, fordi det virkede til jeg havde det varmt. hun aede mine lår, og opdaterede mig hele tiden om hvad der nu skete. Og når jeg lå og brølede og flæbede ind i masken med lattergas, trøstede hun mig kærligt.
Jeg ved godt det lyder underligt, men jeg har savnet hende siden min fødsel. Simpelthen fordi, at hun gjorde det vigtigste øjeblik i min kærestes og mit liv til noget helt fantastisk. Af den årsag har jeg tænkt en del på hende, fordi jeg er så taknemmelig. Håber jeg kan få hende som jordemoder igen ved næste barn!
Anmeld