Jeres jordemoder under fødslen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

Isabella_mor

Wimmie skriver:

Hehe, det forstår jeg faktisk godt - men træls at det er dét der skal afgøre det... Håber da du kommer dig over det og får lavet en lillebror eller lillesøster til Villads 

Men nøj, hvor jeg forstår afskrækkelsen 

han skal hvertfald nok få en lillebror/søster.. ingen tvivl. bare det ikke var mig der skulle føde ham/hende... men når jeg har fået ks før. kan jeg godt vælge at få det igen hvis det er jeg er rigtig bange for at forsøge at føde normalt.. hvilket jeg er enormt meget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

Maalene

Wimmie skriver:

Åh, det var da også et træls tidspunkt med et jordemoderskift 

De kunne naturligvis ikke vide hvor lang tid der var tilbage, men det kunne da have været rart for dig hvis den anden lige var blevet til du havde født.

Men det kan man selvfølgelig ikke forlange/forvente...

Håber da ellers det var en positiv oplevelse 

Det var det uden tvivl - den største oplevelse i mit liv

Selvfølgelig gør det ondt, men gjorde det gerne 1000 gange igen, for at få min vidunderlige datter

Alt held og lykke med den forestående fødsel - glæder mig til at se billeder af jeres guldklump

Anmeld

16. december 2011

B&J

De var fantastiske jeg have tog en der var ved at uddanne sig som også tog imod daniel og en jeg havde mødt et par gange mødte mange da jeg lå der fra den 1 til den 4 og randte frem og tilbage for at tætte det igang da vandet var gået så mødte mange rigtigt mange og de var alle super søde

Anmeld

16. december 2011

MortilCilas

Wimmie skriver:

Hehe, det var altid noget at hun godt selv vidste at hun ikke kunne sætte sig ind i smerterne - kunne have været lidt provokerende hvis hun havde fortalt dig at hun forstod præcis hvordan det var 

Haha .. ja. Så var jeg nok blevet sur

Anmeld

17. december 2011

Deka11

Wimmie skriver:

Jeg har læst en del om fødsler her på det seneste nu hvor jeg snart har termin - og om hvordan nogle nærmest knytter bånd med deres fødselsjordemoder, så jeg ville lige høre hvordan det var for jer da I fødte?

Kendte i jordemoderen i forvejen?

Var hun god/behagelig?

Gode og dårlige oplevelser?

I må også gerne fortælle hvor I fødte og hvem jordemoderen var hvis I vil (altså måske lige uden at "svine" nogen med navn og det hele, hehe... )  

Vi havde en dejlig behagelig fødselsjordemoder. Jeg havde ikke mødt hende før. Men hun var stille og rolig, og da jeg var fuldt åben, og presseveerne startede, fandt hun sit strikketøj frem og satte sig med det, mens hun sad og snakkede med min kæreste. Og hver gang jeg så havde en presseve kiggede hun lige om alt var iorden, og så strikkede hun videre. Det var så stille og roligt, at jeg rent faktisk faldt i lettere søvn mellem presseveerne. Lidt utroligt at det kan lade sig gøre.  

Men det var en rigtig dejlig oplevelse, og jeg ville hellere end gerne føde med hende igen. For der var godt nok bare helt ro på, og det var rigtig rart for os.

Held & lykke med din fødsel. Håber at du får en dejlig oplevelse, og en rigtig god og sød jordemoder.  

Anmeld

17. december 2011

Miss T

Wimmie skriver:

Det må da have været lidt forvirrende...og måske lidt frustrerende med så mange skift?

Altså det vigtigste er naturligvis at de er dygtige og har styr på det, men jeg tænker alligevel hvor træls det må være at der hele tiden kommer en ny 

Det var meget belastendende især fordi, at lillepigen havde uregelmæssig hjertelyd, dvs at vi til sidst skulle komme en gang ugentligt i konsultationen, hver gang var der en ny fordi den ene og den anden var syg, og så havde de smidt min jr. væk - så jeg skulle gang på gang fortælle hvorfor jeg kom, jeg var mega sur til sidst!

I fødselsforløbet, havde jeg begyndende veer fra mandag nat til torsdag aften, jeg kom først på sygehuset onsdag aften, og nåede derfor at have 4 holdskift at jordmødre, hvorefter jeg endte på operationsgangen.
Det var rigtig træls og de havde ikke ajourført journalen ordentligt så da den sidste jordmoder mødte ind var journalen mangelfuld og så skulle hun selvfølgelig lave en masse af de samme undersøgelser for at være sikker. Jeg var så syg til at sidst, at de tilkaldte afdelingsjordmoderen som akut sendte mig til kejsersnit.. Så jo det var totalt frustrerende og jeg var meget irriteret. det var min første fødsel og jeg synes at forløbet var rigtig uheldigt hele vejen igennem.

Da jeg kom på operationsgangen var der en rigtig sur sygeplejerske som skulle tilse mit kejsersnit og hun stak bare fingrene ned i det, hvorefter jeg råbte, for det gjorde ret ondt, ja hun skulle jo bare se om jeg var i live... Hold nu kæft jeg var sur og meget dårlig på samme tid, kan ikke tåle narkose. Så bad min mand om at få os på en stue og komme væk fra hende kællingen. vi endte så desværre på en undersøgelsesstue, hvor der knap nok var plads til os og min mand kunne knap nok sove på den lille briks der var, det var helt til grin og der lå vi i 2 dage. Så fantastisk var den første graviditet ikke.

Anden gang var det helt perfekt og sødt personale som tog sig ekstra af mig, fordi jeg sidste gang blev "GLEMT" jeg fik ikke foretaget udskrivningssamtale og måtte selv ringe og rykke efter papirer osv. helt uoptimalt.

At have den samme jordmoder hele vejen må være at foretrække, så heldigt har jeg desværre ikke været nogle af gangene, Anden gang havde min jordmoder samme termin som mig, så derfor havde jeg kun hende to gange og så skiftede de på ny igen.. men hende der var tilknyttet mig til kejsersnittet var intet mindre end fantastisk.

Anmeld

19. december 2011

Mor Til Oktober Børn

Wimmie skriver:

Det lyder jo helt igennem som en super god oplevelse 

Og "Knirke Garly" er da bare et fantastisk navn, så kan man kun være hyggelig 

Jaa  Hun var også rigtig hyggelig, en lille dame med et STORT hjerte 

Da vi lå på barselsgange kom der en SSH'er og spurgte hvem der var jordemoder under fødslen, hvorefter min kæreste svare "Mener hun hed Knage?!"  Måtte skjule mit grin og så sige at hun hed Knirke

Anmeld

19. december 2011

Wimmie

MillesMor111010 skriver:

Jaa  Hun var også rigtig hyggelig, en lille dame med et STORT hjerte 

Da vi lå på barselsgange kom der en SSH'er og spurgte hvem der var jordemoder under fødslen, hvorefter min kæreste svare "Mener hun hed Knage?!"  Måtte skjule mit grin og så sige at hun hed Knirke

Haha, hvor sødt 

Knirke og Knage 

Anmeld

21. december 2011

Mor Til Oktober Børn

Wimmie skriver:

Haha, hvor sødt 

Knirke og Knage 

Haha  Ja, synes også det var sødt  også fordi det ikk er et navn man kan tage fejl af

Anmeld

21. december 2011

bøgelund

Wimmie skriver:

Haha, hvor sødt 

Knirke og Knage 

var det så en der hed Christina, eller en helt anden? tillykke med hende.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.