Karrysild - hot eller not?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Nemesis

Zafir skriver:

Ai OK - der sætter jeg altså også grænsen. Blodpølse, grisetæer og alt det der shit der... Nix.

Faktisk lavede je gjo sylte, da vi fik en halv gris (camilia plum style UDEN fedt i - vi har ikke spist den endnu, gemmer den til jul). Men altså, jeg var da ved at falde ned af stolen af overraskelse, der er jo INTET kød på en grisetå... det er fedt, spæk, brusk og gejl... og det æder folk?!  I DONT GET IT... Jeg troede da at der var noget kød inden i, ligesom på halen og det. Men Nix. ikke et gram... SÅ sært!!!

jaaaa har også lavet sylte...og nej grisetæer er bestemt heller ikke mig! 

jeg er så heller ikke til hverken hjerter lever eller nyrer...

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Zafir

SussieThyssen skriver:

Det gør det mærkeligt nok overhovedet ikke, jeg tror det skyldes den kanel og de nelliker, som det hele jo er gennemkrydret med.
Det smager faktisk bare mest sødt og så af krydderierne..og kan overhovedet ikke sammenlignes med fx lever.

Uhhh altså - jeg er jo af den overbevisning at MAD ikke skal smage sødt og den slags. Det er virkelig forkert i min verden. Ligesom ananas/æbler i karry retter?! HVor kom de tlige fra?

Så altså - blodet er en ting, men det der søde krydrede... Mmmm ... ikke den bedste reklame for mig hehe.

Anmeld

14. december 2011

Zafir

Nemesis skriver:

jaaaa har også lavet sylte...og nej grisetæer er bestemt heller ikke mig! 

jeg er så heller ikke til hverken hjerter lever eller nyrer...

Lever: Leverpostej fint...

Hjerte: kan man sagtens skylle GODT igennem og smutte i en sammenkogt ret uden at det bliver opdaget Det smager faktisk OK, når man ikek tænker hvad det er.

Nyrer: SÅ absolut NIX...!!!

Anmeld

14. december 2011

Nemesis

SussieThyssen skriver:

Det gør det mærkeligt nok overhovedet ikke, jeg tror det skyldes den kanel og de nelliker, som det hele jo er gennemkrydret med.
Det smager faktisk bare mest sødt og så af krydderierne..og kan overhovedet ikke sammenlignes med fx lever.

puha men alene tanken om at spise størknet blod...uhh vampyrmateriale er jeg vist ikke ! :-)

Jeg ved jeg burde give det til ungerne..det skulle også være fyldt med gode ting..men det er mig simpelthen for vammelt.

Spiser heller ikke hverken lever, nyrer eller hjerter.

Anmeld

14. december 2011

Muhmi

Zafir skriver:

Hahaah... hvor er du sjov Det er vireklig en super historie

Haha!! Synes du? Dejligt med en kompliment

Ja, super ironisk

Anmeld

14. december 2011

Zafir

Muhmi skriver:

Haha!! Synes du? Dejligt med en kompliment

Ja, super ironisk

Ja - det syntes jeg Det er sku noget der får mig til at trække på smilebåndende på den gode måde

Anmeld

14. december 2011

Nemesis

Zafir skriver:

Lever: Leverpostej fint...

Hjerte: kan man sagtens skylle GODT igennem og smutte i en sammenkogt ret uden at det bliver opdaget Det smager faktisk OK, når man ikek tænker hvad det er.

Nyrer: SÅ absolut NIX...!!!

jaaa altså leverpostej er fint nok..men stegt lever nej tak..det er virkelig ikke noget jeg kan li..og det har jeg ellers fået siden jeg var barn. Kunne dog altid lugte på lang afstand når det var lever.

Hjerter og nyrer..nej tak. uanset hvor godt det kan maskeres så er det no mere tanken. 

En gang til husgerning i skolen skulle vi faktisk lave hjerteragout og jeg kan huske det smagte godt, men jeg har aldrig siden siden spist det.

Det er nok mere psykisk. 

Anmeld

14. december 2011

SussieThyssen

Zafir skriver:

Uhhh altså - jeg er jo af den overbevisning at MAD ikke skal smage sødt og den slags. Det er virkelig forkert i min verden. Ligesom ananas/æbler i karry retter?! HVor kom de tlige fra?

Så altså - blodet er en ting, men det der søde krydrede... Mmmm ... ikke den bedste reklame for mig hehe.

I min verden er blodpølse heller ikke det man spiser som hovedret, men enten som forret eller en slags efterret.

Jeg fik det tit da jeg var barn..lavet af kalvekød og blod, og mest hos min farmor, som ikke spiste gris. Hun skar så nogle skiver til hver og stegte på panden, og så fik vi groft brød til, kanel og sirup. Og fik det så som en slags forret.

Det er en del år siden jeg fik det sidst, da min mand ikke vil røre den slags LOL
Så jeg skåner ham for at blive udsat for det.
Der er kun en ting jeg laver af og til, som han ikke spiser og det er risengrød, men så får han håndmadder i stedet

Anmeld

14. december 2011

Zafir

Nemesis skriver:

jaaa altså leverpostej er fint nok..men stegt lever nej tak..det er virkelig ikke noget jeg kan li..og det har jeg ellers fået siden jeg var barn. Kunne dog altid lugte på lang afstand når det var lever.

Hjerter og nyrer..nej tak. uanset hvor godt det kan maskeres så er det no mere tanken. 

En gang til husgerning i skolen skulle vi faktisk lave hjerteragout og jeg kan huske det smagte godt, men jeg har aldrig siden siden spist det.

Det er nok mere psykisk. 

Fysisk eller psykisk. Så er det fint ikke at udsætte sig for det hehe...

Anmeld

14. december 2011

Zafir

SussieThyssen skriver:

I min verden er blodpølse heller ikke det man spiser som hovedret, men enten som forret eller en slags efterret.

Jeg fik det tit da jeg var barn..lavet af kalvekød og blod, og mest hos min farmor, som ikke spiste gris. Hun skar så nogle skiver til hver og stegte på panden, og så fik vi groft brød til, kanel og sirup. Og fik det så som en slags forret.

Det er en del år siden jeg fik det sidst, da min mand ikke vil røre den slags LOL
Så jeg skåner ham for at blive udsat for det.
Der er kun en ting jeg laver af og til, som han ikke spiser og det er risengrød, men så får han håndmadder i stedet

Jeg tænkte faktisk over det. Risengrød er det eneste jge kan spise til aftensmad som er sødt...

Min mand, syns tilgengæld at det er dessert, så han får også en rest et eller andet, når pigerne og jeg spiser risengrød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.