Karrysild - hot eller not?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Zafir

Nemesis skriver:

hahha ja egentlig tror jeg det skal smages fra barnsben af...for det er jo noget unikt det med marinerede sild.

mine unger spiser også sild, dog ikke i samme mængder som vi voksne :-)

:-) Sisse

MIn fætter har gnasket karry sild siden han var helt lille. Han er 15 år idag. Jeg ææææælsger det også bare... Mmm..

Jeg tror nu godt at Frigg vil spise det, men hun spiser også alting hehe. Idun.. Hun er kræsen og det tror jeg ikke hun sætter tænderne i. Heller ikke da hun var lille. Alt der bare var en ANELSE snasket - om det så var i den anden ende af tallerken, det rørte hun ikke og gør stadig ikke hehe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Sakris

Jeg kan godt spise det, men springer det ALLER helst over... Især alle andre sild typer. Synes karryen tager noget af den grimme smag.

Anmeld

14. december 2011

Zafir

Muhmi skriver:

Jeg havde aldrig smagt de sild der (Shhh, har sagt til Anders at jeg har og det er derfor jeg ikke kan lide dem) Og har stadig ikke smagt karrysildnde... Grunden til at jeg holder mig helt og aldeles fra sild i glasafskygninger er simpelthen fordi, lige i starten af min graviditet fik jeg bare sådan virkelig meget lyst til sild... Jeg lavede mig en sildemad med rå løg og tænkte bare NOM den glæder jeg mig til at spise... Tog en bid i munden og så måtte jeg ud og ørle!  Seriøst, magen til klamfisk... ADR! Skal bestemt ikke nyde noget en anden gang, bvadr!

Hahahhaha... Den var god

I SOOOO hear you girl... selvom jeg syntes det er den skæggeste craving at få når man er gravid hehe

Anmeld

14. december 2011

Nemesis

Zafir skriver:

MIn fætter har gnasket karry sild siden han var helt lille. Han er 15 år idag. Jeg ææææælsger det også bare... Mmm..

Jeg tror nu godt at Frigg vil spise det, men hun spiser også alting hehe. Idun.. Hun er kræsen og det tror jeg ikke hun sætter tænderne i. Heller ikke da hun var lille. Alt der bare var en ANELSE snasket - om det så var i den anden ende af tallerken, det rørte hun ikke og gør stadig ikke hehe...

hihihi ja det er nok noget der skal prøves fra helt lille af. Tilgengæld har jeg ikke introduceret mine unger for blodpølse..jeg KAN ikke selv have det..tanken om det..bvadr  Men jeg burde jo se ud over min egen næsetip og give det til mine unger..men jeg kan bare ikke.

puha...

Så kan godt forstå dig ang. karrysild.

Anmeld

14. december 2011

SussieThyssen

Nemesis skriver:

hihihi ja det er nok noget der skal prøves fra helt lille af. Tilgengæld har jeg ikke introduceret mine unger for blodpølse..jeg KAN ikke selv have det..tanken om det..bvadr  Men jeg burde jo se ud over min egen næsetip og give det til mine unger..men jeg kan bare ikke.

puha...

Uhmm det smager da ellers godt..sådan stegt med kanel og sirup

Anmeld

14. december 2011

Nemesis

SussieThyssen skriver:

Uhmm det smager da ellers godt..sådan stegt med kanel og sirup

ad ad ad ad....puha BLODpølse..og så varmt..ad ad ad ad...

puha det kan jeg bare slet ikke.

det må da smage helt vildt af jern eller noget... Ved min store dreng fik det i vs med æblemos på og han elskede det.

Anmeld

14. december 2011

Zafir

Nemesis skriver:

puha...

Ai OK - der sætter jeg altså også grænsen. Blodpølse, grisetæer og alt det der shit der... Nix.

Faktisk lavede je gjo sylte, da vi fik en halv gris (camilia plum style UDEN fedt i - vi har ikke spist den endnu, gemmer den til jul). Men altså, jeg var da ved at falde ned af stolen af overraskelse, der er jo INTET kød på en grisetå... det er fedt, spæk, brusk og gejl... og det æder folk?!  I DONT GET IT... Jeg troede da at der var noget kød inden i, ligesom på halen og det. Men Nix. ikke et gram... SÅ sært!!!

Anmeld

14. december 2011

Muhmi

Hahahhaha... Den var god

I SOOOO hear you girl... selvom jeg syntes det er den skæggeste craving at få når man er gravid hehe

DET synes jeg også! Jeg har altid gået i en laaang bue udenom de der sildeglas til julefrokoster, påskefrokoster og i det hele taget, FOLK SPISER FOR MEGET GLAS-SILD! Hehe  Men da jeg så i graviditeten bare fik lyst til dem (Jeg arbejede på ældrecenter, så der var rig tilgang til dem) så ventede jeg og jeg ventede, fordi jeg tænkte at det ikke kunne være rigtigt at jeg skulle have lyst til de der marinerede sild... Så jeg tror der gik to uger eller sådan noget før jeg gav efter og bare var mega opsat på at konsumere den sildemad med største behag... Og så måtte jeg jo konstatere at der faktisk var en grund til at min lugtesans har sagt nej til mine smagsløg alle de år...

Ej men jeg glemmer det ikke... Jeg glædede mig SÅ meget til den skide sildemad og så ørlede jeg bare da jeg fik den i munden... Virkelig ironisk... Hehehe

Anmeld

14. december 2011

SussieThyssen

Nemesis skriver:

ad ad ad ad....puha BLODpølse..og så varmt..ad ad ad ad...

puha det kan jeg bare slet ikke.

det må da smage helt vildt af jern eller noget... Ved min store dreng fik det i vs med æblemos på og han elskede det.

Det gør det mærkeligt nok overhovedet ikke, jeg tror det skyldes den kanel og de nelliker, som det hele jo er gennemkrydret med.
Det smager faktisk bare mest sødt og så af krydderierne..og kan overhovedet ikke sammenlignes med fx lever.

Anmeld

14. december 2011

Zafir

Muhmi skriver:

DET synes jeg også! Jeg har altid gået i en laaang bue udenom de der sildeglas til julefrokoster, påskefrokoster og i det hele taget, FOLK SPISER FOR MEGET GLAS-SILD! Hehe  Men da jeg så i graviditeten bare fik lyst til dem (Jeg arbejede på ældrecenter, så der var rig tilgang til dem) så ventede jeg og jeg ventede, fordi jeg tænkte at det ikke kunne være rigtigt at jeg skulle have lyst til de der marinerede sild... Så jeg tror der gik to uger eller sådan noget før jeg gav efter og bare var mega opsat på at konsumere den sildemad med største behag... Og så måtte jeg jo konstatere at der faktisk var en grund til at min lugtesans har sagt nej til mine smagsløg alle de år...

Ej men jeg glemmer det ikke... Jeg glædede mig SÅ meget til den skide sildemad og så ørlede jeg bare da jeg fik den i munden... Virkelig ironisk... Hehehe

Hahaah... hvor er du sjov Det er vireklig en super historie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.