Jeg er enig med chael
.. Mine unger har sovet igennem fra de var spæde! Noah var 6 uger og Storm gjorde det fra dag 1! Har ikke været oppe om natten én eneste gang med ham! Og han mangler altså ikke noget!
syntes det er lidt fjollet og sige at det er synd for barnet hvis det ikke får mad om natten
de vågner jo hvis de er sultne!
Storm er 10 mdr, vejer 11 kg, og har som sagt ALDRIG spist om natten!
.... Og jeg praler skam ikke når jeg fortæller folk at han sover igennem, jeg svarer ganske enkelt bare på det jeg bliver spurgt om
... Og jeg vil næsten garantere at de mødre (og fædre) med helt små børn som sover igennem, de bliver mødt med kommentarer som "jamen så ved I heller ikke hvordan det er at have et spædbarn.." osv.. .... Er ret sikker på at den går begge veje! 
Jeg synes at I misfortolker de skrevne ord. Det jeg i hvert fald mener med at følge barnets behov, handler jo netop ikke om at man skal vække et sovende barn om natten for at give det mad men at et barn der vågner for at få mad, skal have opfyldt behovet. At Jeres børn ikke har behovet er jo hvad det er.
De eneste børn der skal vækkes hver 3-4 time, er præmature og det er yderst vigtigt for deres trivsel. Det første stykke tid af min søns liv måtte jeg vække ham, ellers kunne han også nemt sove en hel nat og lige i hans tilfælde fordi han var præmatur, ville det have været omsorgssvigt at lade ham gøre det.
Min datter var som sagt 14 måneder da hun sov igennem men jeg har aldrig set det som et problem at amme hende om natten, jeg gik blot ind og hentede hende, lagde mig i sengen med hende og ammede hende sovende. Nogle nætter nåede jeg knapt nok at vågne
Derfor har jeg aldrig misundet folk der har børn der sov hurtigt igennem, da det at vågne om natten aldrig har været et problem for mig.
Anmeld