konkurrencen om at sove igennem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2011

Hvem?

Anonym skriver:

Jeg må indrømme jeg ikke helt forstår det. Jeg kan godt se det fede i at få 8-10 timers sammenhængende søvn som spædbarnsmor. Men forstår dog alligevel ikke det er så vigtigt for folk at deres børn på under 6 måneder sover igennem og at der nærmest går konkurrence i den og folk skal blære sig med deres børn sover 8-10 timer om natten.

Måske er det bare mig, men synes det er alt for længe for et spædbarn at gå uden mad. Går ikke ind for slavisk at vække dem hver 3. Time, for de skal da have deres søvn til en grænse.

Tror egentlig bare det irriterer mig når folk spørger hvordan vores nætter er og jeg fortæller han vågner for at spise en gang fra 00-07 at folk så siger "ej stakkels dig! Det må være sygt træls! Mit barn sover igennem" hvor jeg tænker.. Det er da ikke synd for mig! Spædbørn har brug for at spise ofte og der er bestemt intet forkert eller i vejen med at mit barn vil have mad en gang om natten. Det synes jeg er fint og naturligt!

Hilsen en mor som er træt af folk kritiserer at hendes barn på 2 måneder ikke sover igennem

Det har jeg nu ik lagt så meget mærke til

Men mine drenge er knap 2 åg og knap 1 år og de sover ikke igennem endnu, deres mor her på 25 gør heller ikke og gjorde heller ikke før jeg fik børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Jeg må indrømme jeg ikke helt forstår det. Jeg kan godt se det fede i at få 8-10 timers sammenhængende søvn som spædbarnsmor. Men forstår dog alligevel ikke det er så vigtigt for folk at deres børn på under 6 måneder sover igennem og at der nærmest går konkurrence i den og folk skal blære sig med deres børn sover 8-10 timer om natten.

Måske er det bare mig, men synes det er alt for længe for et spædbarn at gå uden mad. Går ikke ind for slavisk at vække dem hver 3. Time, for de skal da have deres søvn til en grænse.

Tror egentlig bare det irriterer mig når folk spørger hvordan vores nætter er og jeg fortæller han vågner for at spise en gang fra 00-07 at folk så siger "ej stakkels dig! Det må være sygt træls! Mit barn sover igennem" hvor jeg tænker.. Det er da ikke synd for mig! Spædbørn har brug for at spise ofte og der er bestemt intet forkert eller i vejen med at mit barn vil have mad en gang om natten. Det synes jeg er fint og naturligt!

Hilsen en mor som er træt af folk kritiserer at hendes barn på 2 måneder ikke sover igennem

Jeg tænker bare hvordan nogle mennesker kan tro at et spædbarn sover igennem med det samme det kommer til verden?? 

Kender en bekendt som bestemt siger at alle spædbørn/babyer SKAL sove igennem inden de er 6 mdr... Mit svar har været til den bekendte "Luk da lige munden og lad vær med at sige noget som ikke kan lade sig gøre for alle" 

Det foregår i børnenes eget tempo.... Ikke efter hvordan vi mødre gerne vil have det... 

Anmeld

9. december 2011

132319

chael skriver:

Fordi ordet "lære" er efterhånden blevet analyseret så meget i denne debat at det jo slet ikke var essensen.

Og som du kun ud fra andre indlæg som mine ville have med i dit indlæg.

Det har ALDRIG været MIT behov. Men jeg vækker da ikke min søn om natten unødvendigt. Han har taget det i sit eget tempo. At jeg har været med til at hjælpe omkring aften timerne til at få ham til at sove, er da ikke det samme som at jeg tvinger ham til at sove. Det har hanki gjort af sig selv. Så jeg har været heldig oveni.

Jeg syntes simpelthen denne debat er blevet en heksejagt.

Og hvis ikke folk dropper at gøre petitesser i ordet "lære", så går jeg til staff og beder dem om at tage sig af det.

Der må sgu være grænser for hvad folk tillægger det man skriver og blive anklaget for de mest grænseoverskridende ting.

Og det er ikke kun dig, men også andre der har svaret i denne debat.

Hey hey, jeg har hverken citeret dig eller hentydet til dit indlæg, jeg har forholdt mig til emnet, præcis som alle andre.

Fint nok at dine børn selv har lært at sove tidligt (hvornår ved jeg ikke for jeg har som sagt ikke læst dine indlæg) men det betyder ikke at alle børn gør det og igen så følger jeg mine børns behov og ikke mine egne.

Jeg er fuldstændig målløs over den her overhaling fra dig når jeg aldrig nogensinde har nævnt et ord om det du gør.

Anmeld

9. december 2011

Krussedulle

Mira0911 skriver:

Jeg tænker bare hvordan nogle mennesker kan tro at et spædbarn sover igennem med det samme det kommer til verden?? 

Kender en bekendt som bestemt siger at alle spædbørn/babyer SKAL sove igennem inden de er 6 mdr... Mit svar har været til den bekendte "Luk da lige munden og lad vær med at sige noget som ikke kan lade sig gøre for alle" 

Det foregår i børnenes eget tempo.... Ikke efter hvordan vi mødre gerne vil have det... 

Det kommer vel an på barnet? min den mindste sov 7 timer i streg, da han var 1 døgn gammel og har kun sovet mere og mere siden

Anmeld

9. december 2011

Mira0911

Krussedulle skriver:

Det kommer vel an på barnet? min den mindste sov 7 timer i streg, da han var 1 døgn gammel og har kun sovet mere og mere siden

Det er jo barnet selv der bestemmer hvordan og hvorledes med søvnen... Det kan vi jo ikke, selvom vi ville ønske vi kunne... 

Nogle er bare super heldige med at få en baby der sover godt fra det kommer til verden....  Det er jo bonus for dem... 

Anmeld

9. december 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Mumto3 skriver:

EJ, undskyld, men jeg blev godt nok provokeret af dit indlæg. Så os der har børn der ikke sover igennem selvom de er både 1 eller 2 mdr gamle, vi vil ikke lærer vores børn gode vaner???? eller hvordan er det lige den sidste sætning skal forstås? Du skriver at du ikke gider kæmpe med det senere, de kan lige så godt lære det fra staten af. Jeg går så ud fra at dine 3 børn hverken har brugt ble, brugt sut, blevet ammet eller fået flaske, for de kan jo lige så godt lære nogle gode vaner med det samme, så man ikke skal kæmpe med det senere. Så frem med grønsagerne og god varieret kost istedet for bare sådan en gang mælk! Det er jo ikke til at blive ordentlig mæt af! -og ud på toilettet og sidde og skide, så man slipper for lortebleer. De er da bare for ulækre.

Ej, undskyld du, men jeg forstår slet ikke dit indlæg! -og slet ikke når du ovenikøbet har 3 børn.

Helt enig! Jeg blev sq også ret provokeret af indlægget!! Det følger jo med at få børn at man skal op om natten. Man kan da ikke forvente at et spædbarn sover fuldstændig igennem lige fra dag 1 af!

Anmeld

9. december 2011

Krussedulle

Mira0911 skriver:

Det er jo barnet selv der bestemmer hvordan og hvorledes med søvnen... Det kan vi jo ikke, selvom vi ville ønske vi kunne... 

Nogle er bare super heldige med at få en baby der sover godt fra det kommer til verden....  Det er jo bonus for dem... 

Præcis føler mig også virkelig priviligeret, sådan at kunne få min nattesøvn

Anmeld

9. december 2011

Krussedulle

Omsorgsgiver skriver:

Helt enig! Jeg blev sq også ret provokeret af indlægget!! Det følger jo med at få børn at man skal op om natten. Man kan da ikke forvente at et spædbarn sover fuldstændig igennem lige fra dag 1 af!

Det er der vist heller ikke nogen som forventer Men nogle børn gør det jo bare! min den mindste gjorde, han har aldrig bedt om mad om natten..

Anmeld

9. december 2011

132319

Jeg er enig med chael .. Mine unger har sovet igennem fra de var spæde! Noah var 6 uger og Storm gjorde det fra dag 1! Har ikke været oppe om natten én eneste gang med ham! Og han mangler altså ikke noget! syntes det er lidt fjollet og sige at det er synd for barnet hvis det ikke får mad om natten de vågner jo hvis de er sultne! Storm er 10 mdr, vejer 11 kg, og har som sagt ALDRIG spist om natten! .... Og jeg praler skam ikke når jeg fortæller folk at han sover igennem, jeg svarer ganske enkelt bare på det jeg bliver spurgt om ... Og jeg vil næsten garantere at de mødre (og fædre) med helt små børn som sover igennem, de bliver mødt med kommentarer som "jamen så ved I heller ikke hvordan det er at have et spædbarn.." osv.. .... Er ret sikker på at den går begge veje!

Jeg synes at I misfortolker de skrevne ord. Det jeg i hvert fald mener med at følge barnets behov, handler jo netop ikke om at man skal vække et sovende barn om natten for at give det mad men at et barn der vågner for at få mad, skal have opfyldt behovet. At Jeres børn ikke har behovet er jo hvad det er.

De eneste børn der skal vækkes hver 3-4 time, er præmature og det er yderst vigtigt for deres trivsel. Det første stykke tid af min søns liv måtte jeg vække ham, ellers kunne han også nemt sove en hel nat og lige i hans tilfælde fordi han var præmatur, ville det have været omsorgssvigt at lade ham gøre det.

Min datter var som sagt 14 måneder da hun sov igennem men jeg har aldrig set det som et problem at amme hende om natten, jeg gik blot ind og hentede hende, lagde mig i sengen med hende og ammede hende sovende. Nogle nætter nåede jeg knapt nok at vågne Derfor har jeg aldrig misundet folk der har børn der sov hurtigt igennem, da det at vågne om natten aldrig har været et problem for mig.

Anmeld

9. december 2011

Mira0911

Krussedulle skriver:

Præcis føler mig også virkelig priviligeret, sådan at kunne få min nattesøvn

Det er da også super dejligt for dig.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.