Hvad man hele tiden skal lægge øre til

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2011

MissMona

Bare rolig. Du er super smuk! Gode billeder!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

chael

PiaRW skriver:

Jeg er gravid i uge 36, og jeg syntes bare at jeg er ved at blive KVALT i kommentarer om min mave og baby..
"Jeg kender en som har termin næsten samme tid som dig og hun er kun halvt så stor"
"Hold da op du springer snart"
"Hvaa har du en bowlingkugle under trøjen"
"HOOOOLD da op hvor er du stor, du bliver jo kæmpe!"
"Er du sikker på der ikke er to????" (ØH JA, ellers havde jeg nok sagt det???)

Og jeg syntes bare slet ikke jeg er større end alle andre i denne uge, har indtil videre taget 8 kg på. Jeg bliver bare så ked af det hver gang folk får mig til at føle som et monster som er unormalt stort i forhold til alle andre. Man føler sig jo ikke ligefrem specielt dejlig i forvejen med væske i kroppen og ekstra kilo på sidebenene.

- Og ikke nok med alle de kommentarer om min SYGT KÆMPE store mave, så kommer de her da os:
"du kan ligesågodt vænne dig til at sove forfærdeligt, det bliver MEGET værre"
"Se hvad der venter dig"
"Glæd dig"
- Jeg VED godt det er hårdt at blive forældre, folk skal bare hele tiden lige forsikre sig om, om jeg nu også er sikker på, at jeg ved hvor hårdt det er.. Og jeg glæder mig helt vild, også til det der bliver hårdt og pisse træls, det hører med og er en del af oplevelsen...

Altså, og så oveni det, føler jeg bare jeg har ramt muren, har haft så ondt så ondt den sidste uge, har svært ved at glædes over at være gravid ligenu, nok også pga. alle de dumme kommentarer. Jeg FRYGTER at folk bliver ligeså irriterende når jeg har min lille skat i armene, og hele tiden skal komme med råd og skrækhistorier... ARGH!!
F*ck jeg skulle bare lige ud med min vrede, og oveni det ville jeg bare lige vise et par gravidbilleder jeg fik taget igår....

Du ser da fantastisk ud!! Og helt normalt af en i uge 36 at være.

Folk har nok ikke det store forhold til graviditet og størrelse på mave, vi er jo alle forskellige og folk ser ikke så ofte en gravid mave tæt på eller ofte. Derfor alle de sære kommentare.

Og NEJ, det er sgu ikke sikkert det bliver hårdt, hverken om natten eller noget andet. Jeg har fået 3 børn, der alle sover igennem om natten. Jovist er det en kæmpe omvældelse af end hverdag, meeen, andre der har haft det hårdt, de syntes ikke at unde andre at have det nemt, derfor maler de fanden på væggen, med kommentare som; "bare vent"!!

Jo, tak, der gør jeg jo også hi hi...

Du ser sgu godt ud

*Camilla med 3 små krudtugler. Som jo så også igennem 3 graviditeter har måtte lægge øre til lidt af hvert

Anmeld

5. december 2011

-Sigrid-

PiaRW skriver:

Jeg er gravid i uge 36, og jeg syntes bare at jeg er ved at blive KVALT i kommentarer om min mave og baby..
"Jeg kender en som har termin næsten samme tid som dig og hun er kun halvt så stor"

Og jeg syntes bare slet ikke jeg er større end alle andre i denne uge, har indtil videre taget 8 kg på. Jeg bliver bare så ked af det hver gang folk får mig til at føle som et monster som er unormalt stort i forhold til alle andre. Man føler sig jo ikke ligefrem specielt dejlig i forvejen med væske i kroppen og ekstra kilo på sidebenene.

- Og ikke nok med alle de kommentarer om min SYGT KÆMPE store mave, så kommer de her da os:
"Se hvad der venter dig"
"Glæd dig"
- Jeg VED godt det er hårdt at blive forældre, folk skal bare hele tiden lige forsikre sig om, om jeg nu også er sikker på, at jeg ved hvor hårdt det er.. Og jeg glæder mig helt vild, også til det der bliver hårdt og pisse træls, det hører med og er en del af oplevelsen...

Altså, og så oveni det, føler jeg bare jeg har ramt muren, har haft så ondt så ondt den sidste uge, har svært ved at glædes over at være gravid ligenu, nok også pga. alle de dumme kommentarer. Jeg FRYGTER at folk bliver ligeså irriterende når jeg har min lille skat i armene, og hele tiden skal komme med råd og skrækhistorier... ARGH!!
F*ck jeg skulle bare lige ud med min vrede, og oveni det ville jeg bare lige vise et par gravidbilleder jeg fik taget igår....

Kender følelsen - jeg er i uge 25 og får de samme råd som dig - og min mave er lige så stor som din, cirka 

Anmeld

5. december 2011

FogL

Jeg tror folk har ondt i numsen. 

Du er gudesmuk! 

Anmeld

5. december 2011

Anette&Sophia

PiaRW skriver:

"Se hvad der venter dig"
"Glæd dig"

Jeg kender det alt for godt!
- dem møder man mange af når man har en fin babybule på. Nogle tænker sig om, andre gør ikke. Og man skal bare lukke det ind af det ene øre, og ud af det andet. Alle der har været gravide/er gravide kender til folks bemærkninger/kommentare, gode som dårlige. - så det er ikke kun dig folk synes ligner en der venter tvillinger, jeg hørte den også, endda fra min egen far.

Billedet er fra dagen før jeg fødte - 39+1 - og ja, min far mente jo så jeg ventede tvillinger haha

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. december 2011

Anette&Sophia

ciepige skriver:

Jeg tror folk har ondt i numsen. 

Du er gudesmuk! 

Anmeld

5. december 2011

ano14316

PiaRW skriver:

"Se hvad der venter dig"
"Glæd dig"

Åhh hvor kan jeg huske det.. Jeg blev så træt af folks kommentarer...
Og noget af det jeg faktisk var mest irriteret over tilsidst var : "Hvor ser du frisk ud", "Nu har din graviditet jo heller ikke været så svær, når du er så frisk" Nåhh nej, jeg blev jo sygemeldt for sjov da jeg var under halvejs, og bækkenløsning er da ikke noget der gør ondt, og jeg vågner kun 10-12 gange i løbet af natten, fordi jeg skal vende mig, det gør ondt, jeg skal tisse ect.

ELLER MÅSKE ER JEG BARE GOD TIL AT SE FRISK UD!!

Ej jeg bilver helt irriteret igen over at folk er så irriterende..

Og så folks gode råd - specielt til efter man har født.. Det kan man altså ikke rigtig forholde sig til når man går det og er kæmpe stor.
Altså det gik først op for mig for alvor at vi skulle være forældre da jordemoderen løftede ham op i mellem benene på mig..

Og jeg kan kun sige: Sig fra, når det bliver for meget og hold ud, det er det hele værd...!

Og hvor er du dog smuk på billederne

Anmeld

5. december 2011

Camulla

Wow, nogle flotte billeder!  

Anmeld

5. december 2011

PiaRW

Wimmie skriver:

Jeg får sjovt nok de samme kommentarer, og min mave er slet ikke så stor som de fleste gravide i uge 38 

Så det er bare noget folk fyrer af uanset mavens størrelse - det er den samme "kliché" som bliver brugt fordi folk selv har hørt den. Man kan nok ikke gøre så meget andet end at bide det i sig - og så love sig selv ikke selv at blive én af dem der fyrer sådanne kommentarer af.

Jeg ved ikke hvor mange gange jeg efterhånden har fået "Hej Tykke" smidt i hovedet - og hver gang er jeg så tæt på at sige "Du skulle da nødigt snakke" - eller bare svare "Hej fede" igen 

Selvom man er gravid er det ikke altid lige sjovt at høre, men man må bare minde sig selv om at det snart er slut.

Jeg synes du er smuk gravid og din mave er flot og ser ud præcis som sådan en mave skal 

Jeg tror du har ret
Jeg vil aldrig fyre sådanne dumme bemærkninger af, nu hvor jeg selv har prøvet at være gravid, det er helt sikkert!!
Tusind tak for de søde ord, det varmer! -også at du syntes min mave har en passende str. til den uge jeg er i TAK

Anmeld

5. december 2011

PiaRW

KakaoDrik skriver:

Havde du været min dame havde jeg ikke holdt fingrene fra dig.. 

Folk og deres skodkommentare er til at lukke op og sk*de i.. Du er smuk,fræk og lækker,så op i stjernen med hvad de syntes tror og mener.. Lyt til os istedet for!! 

Du blir en milf 

Hehe, tak for din kommentar og dine komplimenter, det er jeg glad for du syntes
Ja prøver også at fokusere på de positive kommentarer, men der er sjovt nok flest der har en negativ bemærkning og de fylder jo grundigt iblandt dem som man nok burde tænke og være glad over..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.