PiaRW skriver:
Jeg er gravid i uge 36, og jeg syntes bare at jeg er ved at blive KVALT i kommentarer om min mave og baby..
"Jeg kender en som har termin næsten samme tid som dig og hun er kun halvt så stor"
"Hold da op du springer snart"
"Hvaa har du en bowlingkugle under trøjen"
"HOOOOLD da op hvor er du stor, du bliver jo kæmpe!"
"Er du sikker på der ikke er to????" (ØH JA, ellers havde jeg nok sagt det???)
Og jeg syntes bare slet ikke jeg er større end alle andre i denne uge, har indtil videre taget 8 kg på. Jeg bliver bare så ked af det hver gang folk får mig til at føle som et monster som er unormalt stort i forhold til alle andre. Man føler sig jo ikke ligefrem specielt dejlig i forvejen med væske i kroppen og ekstra kilo på sidebenene.
- Og ikke nok med alle de kommentarer om min SYGT KÆMPE store mave, så kommer de her da os:
"du kan ligesågodt vænne dig til at sove forfærdeligt, det bliver MEGET værre"
"Se hvad der venter dig"
"Glæd dig"
- Jeg VED godt det er hårdt at blive forældre, folk skal bare hele tiden lige forsikre sig om, om jeg nu også er sikker på, at jeg ved hvor hårdt det er.. Og jeg glæder mig helt vild, også til det der bliver hårdt og pisse træls, det hører med og er en del af oplevelsen...
Altså, og så oveni det, føler jeg bare jeg har ramt muren, har haft så ondt så ondt den sidste uge, har svært ved at glædes over at være gravid ligenu, nok også pga. alle de dumme kommentarer. Jeg FRYGTER at folk bliver ligeså irriterende når jeg har min lille skat i armene, og hele tiden skal komme med råd og skrækhistorier... ARGH!!
F*ck jeg skulle bare lige ud med min vrede, og oveni det ville jeg bare lige vise et par gravidbilleder jeg fik taget igår....
Åhh hvor kan jeg huske det.. Jeg blev så træt af folks kommentarer...
Og noget af det jeg faktisk var mest irriteret over tilsidst var : "Hvor ser du frisk ud", "Nu har din graviditet jo heller ikke været så svær, når du er så frisk" Nåhh nej, jeg blev jo sygemeldt for sjov da jeg var under halvejs, og bækkenløsning er da ikke noget der gør ondt, og jeg vågner kun 10-12 gange i løbet af natten, fordi jeg skal vende mig, det gør ondt, jeg skal tisse ect.
ELLER MÅSKE ER JEG BARE GOD TIL AT SE FRISK UD!!
Ej jeg bilver helt irriteret igen over at folk er så irriterende..
Og så folks gode råd - specielt til efter man har født.. Det kan man altså ikke rigtig forholde sig til når man går det og er kæmpe stor.
Altså det gik først op for mig for alvor at vi skulle være forældre da jordemoderen løftede ham op i mellem benene på mig..

Og jeg kan kun sige: Sig fra, når det bliver for meget og hold ud, det er det hele værd...!
Og hvor er du dog smuk på billederne